Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lyonesse schreef:Citaat:bij grote belasting kan de temperatuur echter oplopen tot ver boven de 40 graden. Rond de 45 graden raakt de pees zwaar beschadigdCitaat:Wallstreet heeft op stal een beentemperatuur van 33,5 graden Celsius en blijkt onder de bandage geen verhoging te krijgen door stapwerk. Tijdens zijn draf- en galopoefeningen neemt de temperatuur echter met sprongen toe, tot wel 38,6 graden. Aangezien de temperatuur pas kritisch wordt bij 43 tot 45 graden, lijkt er in dit normale dressuurwerk geen gevaar te schuilen.
Lijkt me duidelijk dus.
Daarnaast nogmaals; waar is het vergelijkbare onderzoek voor peesbeschermers?
Jasterina schreef:mijn paard heeft een top conditie! hij is van Z niveau naar B niveau gegaan waar we nou mee bezig zijn..voor de rest loopt die lekker in de wij en snachts op stal.
Hij heeft ook een perfecte bak onder zijn benen.. maar ik denk niet dat als ik mijn paard overbelast zou hebben( is zeker niet het geval) denk ik wel dat de pees eerder beschadigd zou raken met bandages dan dat ik hem overbelast zonder bandages. Ik heb een perfecte dierenarts die meteen wist dat ik met bandages reed, hij zij jou pezen van je paard zijn al niet zo sterk en dan tast jij ze aan met bandages. Ook ondersteun jij met de bandages en 3 in 1 de pezen dus. Maar het is gewoon beter als jij jou paard zelf zo traint zodat die pezen zelf sterker worden en zodat die geen bandages nodig meer hebben.