msfc zadels 2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: msfc zadels 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:01

@blacknestor
Ja moet hem echt kwijt! Hij is om meer dan 1300 getaxeerd maar dat vraag ik niet hahaha

@karev
astrid vonck is bij mij geweest die ken ik via mn werk.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 19:49

ja die is hier ook geweest, leuk mens!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:32

ja ze komt omdat ik met mn anatomica niet meer durfde te rijden
volgende week maandag mn zadel aanmeten hoop dat mn merrie zich dan gedraagd hahaha

je woont ook niet zo ver van mij zie ik, ik heb in gasselte bij mensen gereden hebben een schimmel en een bonte

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:06

Gisteravond is een (lokale) MSFC'er hier geweest voor een zadelcheck van onze merrie. Helaas bleek de Stübben niet optimaal te liggen (vorm boom en model rug corresponderen niet helemaal, waardoor er te weinig draagvlak is, verder paste ie prima) en aangezien ze nu alleen nog heel iets in bespiering zal toenemen (gewicht is inmiddels prima), besloten om voor een nieuwe te gaan. Diverse gepast en geprobeerd en het is de Frank Baines Elegance geworden. Deze lag meteen (standaard, dus zonder aanpassingen) helemaal goed. Krijg nog te horen of ie op voorraad is, anders wordt het 10 weken wachten.
Mocht ze nog wat in bespiering gaan toenemen, biedt het zadel voldoende ruimte om aangepast te worden, dus in principe kunnen we hier heel wat jaartjes mee vooruit.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:19

En weet je al of die in voorraad is, of moet je ook zo lang wachten??
Dan kun je ook niet rijden zeker??
Zou wel balen zijn!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:15

Niet op voorraad, medio oktober kunnen we het zadel verwachten.
De Stübben kunnen we zolang nog wel gebruiken, zou niet op korte termijn problemen opleveren, mede gezien het gewicht van mijn dochter die er op rijdt. Maar omdat de merrie nu zeg maar 'af' is, hooguit nog iets meer bespiering krijgt, hebben we gekozen voor een nieuw (perfect passend) zadel , zodat we de komende 10 jaar zeker voorzien zijn (op mss een kleine aanpassing na) :) Volgens de MSFR'er boodt de Baines dan voldoende 'ruimte' om passend te blijven. Boom is net ietsje breder en de ruimte rondom de schoft dito.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:16

Is Helen toevallig geweest? Ik heb ook een Frank Baines in het bruin.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:32

bij mij komt helaas geen msfc zadel.
Door dat de kussens die er onder zitten de bol zijn en er voor mn merrie veel plattere onder moeten zitten is het zadel dus niet voor mijn paard.

Heb met mn behandelend arts overlegd die weet waar haar problemen liggen in de rug etc en helaas zal door de normale kussens etc haar revalidatie niet bevorderen.
Ze krijgt nu een zadel met kussens op haar rug aangepast.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:35

Romeo2007 schreef:
Is Helen toevallig geweest? Ik heb ook een Frank Baines in het bruin.

Nee hier is Irma W. geweest, woont valk bij ons in de buurt, dus dat is wel prettig.

Vagolijntje: het MSFC zadel lag op onze merrie ook niet goed, te bolle kussens idd. Hebben ook nog een Barnsbey gepast, lag aardig goed, was ook wel passend te maken, maar omdat de Baines eigenlijk meteen 100% lag, dus zonder noodzakelijke veranderingen, hebben we daarvoor gekozen.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:49

vagolijntje schreef:
bij mij komt helaas geen msfc zadel.
Door dat de kussens die er onder zitten de bol zijn en er voor mn merrie veel plattere onder moeten zitten is het zadel dus niet voor mijn paard.

Heb met mn behandelend arts overlegd die weet waar haar problemen liggen in de rug etc en helaas zal door de normale kussens etc haar revalidatie niet bevorderen.
Ze krijgt nu een zadel met kussens op haar rug aangepast.

welk zadel doe je nu dan?
Welk merk??
Jammer zeg die MSFC zadels zitten zo lekker!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:51

Ik weet niet of dit mag (omhoog schoppen) maar ik ben wel benieuwd of één van jullie ook ervaring heeft met springzadels van MSFC of frank baines of één van de merken die door MSFC worden gepromoot? en wat de prijzen daar ong. van zijn.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:40

oef nee geen ervaring mee, maar mijn paard heeft een giga schoft en het msfc zadel moet er goed op gaan liggen (als het goed is!)
Maar mijn dressuurzadel komt binnen nu en 2 weken...dus dan heb ik daar ervaringen mee...

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:01

Ik heb ook een Baines dressuurzadel voor mijn tinker. Zit hem en mij heerlijk.
Morgen komt ze em nog een keer gratis nakijken ,na 20 rij uren,super service.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:43

ik heb nu een equestor de wispeleare
deze heeft een enkel zweetblad platte kussens en die vormen naar je paard.
mijn meisje loopt er echt 100% mee, veel meer schouder vrijheid en makkelijk los laten in de rug etc

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:11

Ik heb inmiddels een Msfc type professional in de bestelling. Ik kan hem over 6 weken verwachten. :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:41

morgen komt bij mij de zadelmaker weer. De oude druklekken blijven droog onder het zadel, en ook verder over de rug zweet ze niet....ik krijg alweer rare ideeen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:50

Die van mij krijgt van de week zijn eerste vulbeurt. Merk dat hij daar nu aan toe is.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:16

Wildflower schreef:
Ik heb inmiddels een Msfc type professional in de bestelling. Ik kan hem over 6 weken verwachten. :D

Wat zeiden ze dat de totale levertijd zou zijn??

He Karev, wat balen, hoop dat het mee valt...!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:21

Ze verwachtte dat ze hem over 6 weken binnen zou krijgen...
Hoe lang hebben jullie gemiddeld op je MSFC zadels moeten wachten?

Ik krijg trouwens wel volgende week een thorowgood leenzadel. Kan ik in ieder geval weer rijden.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:24

|( Ik kreeg geen leenzadel en ben vandaag precies 9 weken aan het wachten :(:)
Maar ik moet er ook 2 weken afhalen omdat de zadelmaker toen vakantie had, dus dan zou ik op 7 weken zitten..
Met veel geluk komt het zadel vrijdag aan en dan volgende week een afspraak maken met Gerry...
Zit ookal vanaf 1-5 op mijn lipica laarzen te wachten :Y)

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:32

Jeetje... ik zal alvast rekening gaan houden met minimaal 7 weken. |( Als het goed is heeft ze de opdracht in ieder geval vandaag de deur uit gedaan.

Ik moet ook nog een springzadel en ik wil erg graag de Kent&masters uitproberen maar hoor dat daarvan de levertijd al gauw 10 weken is.

ik vind 6 wel lang zat maar krijg inderdaad gelukkig leenzadeltje... Jij hebt dus al weken niet meer gereden? :(:)

en zolang op laarzen wachten.... :\ ik zou helemaal gek worden van ongeduld... ben niet zo goed in wachten als ik iets wil :Y)

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:54

Ik ook niet hoor, ben er ook wel zat van eigenlijk..
Maar ik heb een zwart zadel besteld met bruine biesjes en randen, dat duurt ook langer zeiden ze.
Ik heb in die 9 weken 3 x op hem gezeten zonder zadel, maar zag bij een onderzoek dat dat best slecht is voor de spieren en die wil ik juist besparen! Gelukkig sta ik op een stal waar veel paarden staan dus ben nu 2 friezen aan het bijrijden, blijf ik tenminste wel in vorm ;)
Jij hebt vast niet zoveel pech als mij! Die van jou komt vast sneller! De order waar mijn zadel in zat was eerst ook niet goed aangekomen door een computerfout, en mijn laarzen zijn 2 weken kwijt geweest bij TNT en ze waren niet goed gemaakt en worden nu opnieuw gemaakt... Als je dat geen pech noemt, maar we houden hoop, strax heb ik een geweldig mooi MSFC zadel!!!
Jij een zwarte besteld??

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:04

Ze vroeg nog of ik met glitters wilde ;) maar ben maar gewoon voor zwart gegaan. Waarschijnlijk gaat dat inderdaad dan wel sneller.

Maar wat een pech inderdaad... tjsaa met dat soort dingen kun je ook geen rekening houden.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:36

Glitters???? Was dat een grapje of?? Vraag me af hoe ik me dat moet voorstellen anders?? :o

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:54

glitters was grapje, ja! :)

Dat zou volgens mij echt een spuuglelijk zadel worden :D _O-

Ik heb nog van die HH glitterpeesjes... ooit is bij een bestelling gekregen maar dat als zadel... :')