Heb vandaag bericht gekregen dat de zadels vandaag of morgen worden verzonden en als het goed is zijn ze dan woensdag of donderdag bij de zaak waar ik het zadel in bestelling heb.
Pipi
Geplaatst: 11-06-09 17:15
Pff, duurt wel lang zeg allemaal Nu maar hopen dat je 'm idd volgende week hebt. Morgen wordt de mijne aangemeten als het goed is. Ik mag toch hopen dat ik niet zolang moet wachten. Mijn zadel nu is echt te nauw geworden,dus rij al een week niet,nog eens tig weken overleef ik niet denk ik
Dat hoop ik ook , ben dan 11 weken verder. Ik hoop idd voor jou dat het niet zo lang duurt, ze hebben het momenteel behoorlijk druk in de fabriek, vandaar dat het zolang duurt. Normaal hebben ze het over een levertijd van 3-4 weken.
Duim duim duim dat het ze inderdaad woensdag of donderdag in de winkel zijn!!!! Wie weet zijn ze hier dan ook binnen.
Pipi, ik hoop voor je dat het niet al te lang duurt voor jij je zadel hebt en dat het natuurlijk een goed zadel voor jou en je paardje is, maar dat zie je morgen!
Ik heb zelf m'n oude zadel ook nog, maar ik rij wel minder omdat het gewoon niet zo goed ligt. Dan maar grondwerk wat extra oppakken, ook leuk, maar rijden is ook erg fijn...
Ik hoop voor je dat het dan niet al te lang duurt voordat jij je zadel hebt Germie! Ik wacht nog geduldig...
Pipi
Geplaatst: 12-06-09 20:02
Ik heb hem Heb er uiteraard even mee gereden en het ligt als een huis en zit goddelijk,was er gewoon verbaasd over. Een heerlijk zadel dus en het mooiste was dat ik 'm gelijk kon houden Zadelmaker (mr-Ed) had er 6 ingekocht,van de week 4 verkocht en deze dus voor mij gereserveerd. De ene die over was,heeft ie ook al iemand voor,dus hij heeft er gelijk weer 10 besteld Daar moet ie dan wel weer 6 weken op wachten en wrs duurt dat dan ook langer als ik de berichten zo hier lees. Kan mij lekker niet schelen ikke ben superblij!!!!
GEFELICITEERD met jouw nw. aanwinst. Het zit lekker zacht hè,,,, Over een week hoop ik ook te kunnen berichten dat ik het zadel heb. Veel rijplezier Pipi!!
Pipi
Geplaatst: 12-06-09 20:18
Dank je wel! Hij zit idd superzacht,echt heerlijk. Ook heeft ze superveel schoudervrijheid,ja,ik ben helemaal in m'n nopjes Ik hoop ook dat jij 'm snel hebt en de rest van de wachtenden uiteraard ook!
Ja, foto's!!! Altijd leuk om te zien! Ben ook erg benieuwd naar de dressuuruitvoering!
Phrono
Geplaatst: 13-06-09 13:53
Super! Ik ben ook erg benieuwd
joliene
Geplaatst: 13-06-09 16:39
Gefeliciteerd Pipi! Snel de foto's plaatsen he! Vandaag is bij mij de zadelpasser geweest. Ik heb toch niet voor de kent and masters gekozen, maar voor een thorowgood T4 in het bruin. Hij is nu inbestelling dus ik ben benieuwd. Helaas kan ik nu niet mee kletsen over de kent and masters.
Jawel hoor! Je mag nog rustig meekletsen Joliene! De T4 heeft dezelfde opbouw als de kent en masters toch? De zitting en kniestukken zijn suede als ik het goed heb. Zelf rij ik me er jammer genoeg helemaal aan open. Zat dat zadel lekkerder??? Ben wel benieuwd hoor, als je zadel binnen is plaats je dan een foto???
diana1
Geplaatst: 13-06-09 19:05
De Kent & Masters is van leer, behalve de boom, die is van kunststof. Ook zijn de kniestukken en de zitting van leer.
Volgens mij is de Thorowgood van kunststof met suêde look kniestukken en zitting.
joliene
Geplaatst: 13-06-09 22:40
Ik zou een foto plaatsen als ik het zadel heb. Volgens mij is het de zelfde opbouw. de knie stukken en de zitting zijn van suede look. Ik vond het zadel wel lekker zitten, al moet ik zeggen dat de zitting een stuk harder is vergeleken met een barefoot cheyenne (boomloos) die ik getest heb. Ik heb er niet lang mee gereden dit omdat mijn paard een vage kreupelheid vertoont onder het zadel. 10 passen goed 1 a 2 passsen hinkt ze en dan loopt ze weer een paar passen goed enz. Heel apart, ze is al naar de dierenarts geweest (kreupelheids onderzoek, foto's van het onderbeen, buigproefen) helemaal niks gevonden. Dus de dierenarts zei: ze houd je voor de gek rij maar gewoon door. Dacht het niet. Dus nu wil ik een afspraken maken met de mobile dierenarts in Den Ham.
(beetje off topic )
diana1
Geplaatst: 13-06-09 22:59
Wat balen Joliene dat jouw paardje kreupel is. Is er niet iets met de hoeven aan de hand? Vaak zit kreupelheid in de hoeven. Je zou de smid nog eens kunnen laten "voelen" met een visiteertang.
Ik hoop voor je dat het snel over is en dat je lekker kunt rijden als je het zadel geleverd hebt gekregen.
Pipi
Geplaatst: 13-06-09 23:10
Even een ego berichtje Ik heb gereden en ook al liep Mynke niet zo fijn na een week niks doen en zwaar hengstig zijn,ik zat iig zalig Er zijn wat foto's gemaakt om jullie nieuwsgierigheid te bevredigen
Het zadel:
En als ik erop zit
Kwam er wel achter dat deze singelstoten korter zijn als bij m'n vorige zadel, dus moet nu een maatje groter van singel,wel iets voor jullie om ook even op te letten.
Welke heb jij nu? de vzh of toch een dressuur? Is niet echt duidelijk te zien.
Welke maat singel heb je nu dan? Ik moet alles er nog bij uitzoeken volgende week dus dan weet ik dat.
Leuke foto's trouwens op jouw profiel (heb ff gespiekt)
Pipi
Geplaatst: 13-06-09 23:24
Ik heb een dressuurzadel. En had altijd 65 cm van singel,maar neem nu toch 70 cm. Deze gaat ook wel,maar ze zet nogal haar buik uit met zadelen,dus dan kan ik 'm bijna niet vastmaken. Zit ie eenmaal,dan kan ik uiteindelijk nog 5 á 6 gaten aansingelen voor ik erop ga (heb een FRA singel,dus super elastisch ), maar dat gepiel van tevoren vind ik ernstig lastig.
Ik weet nog niet of ik de high wither of de gewone nodig heb. Misschien past het zadel wel helemaal niet. Maar het wachten is eerst op de levering, dan pas kan ik uberhaupt passen. Vervolgens moet ik dan wachten op weer een volgende bestelling. De foto's zijn wat donker, maar het lijkt wel een mooi zadel.