[WN] Fijnste laars?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:19

XoNo schreef:
Waar zie je me voor aan joany_pony? >;) :D

Nee joh,haha niet voor jou.Zat gewoon zo bij de dameslaarzen te kijken.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:21

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:17

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:17

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:27

@unicumW, dit zijn rij laarzen, let op spur ridge aan achterkant,
dit met die rechte neus is erg in de mode, vooral bij dames.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:29

o oke. deze heb ik een half jaar geleden gekocht en voelde me anders opgelicht als het laarzen waren voor te dansen :+

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:07

Laarzen om te dansen hebben over het algemeen heel gladde zolen daaraan kan je ze herkennen.

MidnightPSan

Re: Fijnste laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:31

Lederen zolen zijn altijd glad, gei sottene bels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:37

Xono, er stonden geen geschikte rij/showlaarzen bij. Leuk voor linedancers, motorrijders en wannabees, maar ook de laarzen met dikkere zolen waren niet wat...

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:42

Ik heb nog niet zo lang geleden bij justwestern een paar Twisted X Boots gekocht, superfijne laars, zat me gelijk heerlijk :D heb ook nog een paar Sendra's en die heb ik echt in moeten lopen, hebben me zolang zeer gedaan en nog zitten ze niet echt fijn.
De maat van de Twisted X valt ook precies zoals je eigen maat, want daar was ik een beetje bang voor met het bestellen via internet dat de laars dan net iets groter of kleiner valt.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:48

bij de weg, het verschil tussen linedance en real coibooi boots bestaat alleen buiten de VS. }:0

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:52

MidnightPSan schreef:
bij de weg, het verschil tussen linedance en real coibooi boots bestaat alleen buiten de VS. }:0

Dat geloof ik graag. Maar hier schamen mensen zich dikwijls als ze met een boot met schuine hak en iets spitsere tip moeten rondlopen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:01

Schuine hak vind ik echt niks. Daar kun je toch niet fatsoendelijk mee rijden? Zonder sporen kom je slecht aan je paard en met sporen meot je uitkijken dat ze niet afglijden.....
Mij te lastig hoor.

Trouwens gisteren en eergisteren hier bullriding gekeken, wat is dat toch geweldig! Die hebben ook vaak schuine hak met sporen aan (maarja, ik doe dan ook niet mee aan de rodeo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:02

Sonja schreef:
Xono, er stonden geen geschikte rij/showlaarzen bij. Leuk voor linedancers, motorrijders en wannabees, maar ook de laarzen met dikkere zolen waren niet wat...

Jammer, toch hartstikke lief dat je even wilde kijken! :j

We kijken gewoon nog even verder. Gelukkig kunnen mijn laarzen nog wel, dus ik zit niet op een schopstoel, maar een paar nieuwe zouden niet misstaan. Gelukkig is mijn eerstvolgende show een huntershow, daar heb ik andere laarzen voor :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:13

WN AM >> WN TR

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:58

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:24

Er zijn ook boots met schuine hak, die iets uitsteken achteraan om de spoor op te laten rusten. Maar ik denk dat dit hier al ergens stond.
Ik vind de schuine hak eigenlijk wel leuker, daar ga ik misschien toch op letten voor mijn volgende rijlaarzen. Het oog wil ook wat ;)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:29

MidnightPSan schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens :D Voor het dansen heb je een veel gladdere zool nodig dan voor lopen/rijden. Daar zit ook onderscheid in bij de verschillende leveranciers. Dansers willen lekker glijden maar kan me voorstellen dat als je de stal aan staat te vegen je liever niet op je plaat gaat :+ En een line danser met rijlaarzen kan al die leuke pasjes maar moeilijk maken :+

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:44

Wat bem ik blij dat jij in de handel zit,en ik op ranches rond loop.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 05:55

Vroeger hadden de rijlaarzen allemaal een "underslung" hak. Had een reden... weet alleen niet meer wat. Lopen doet het niet zo lekker, maar voor het rijden is het prima, maar dan moet er wel een goede spurridge op zitten natuurlijk.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:57

crazycactus schreef:
Vroeger hadden de rijlaarzen allemaal een "underslung" hak. Had een reden... weet alleen niet meer wat. Lopen doet het niet zo lekker, maar voor het rijden is het prima, maar dan moet er wel een goede spurridge op zitten natuurlijk.

Mij is verteld dat die schuine hak diende zodat de cowboy zijn hakken makkelijk in de grond kon boren als hij met de lasso en de koeien aan het werken is. Snappie?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:07

Nee, ik heb eigelijk nog nooit een cowboy met z'n hakken in het zand en een lasso in z'n hand gezien.
Met koeien werken doe je te paard.
Ik heb genoeg boots met schuine hak, zonder spurridge en mijn sporen zakken nooit af.
Packers en Buckaroos. Daar heb je van die brede sporenriempjes voor...
Wat betreft een dansje maken, kan op je gewone boots.
Ik heb bijna alleen maar Tony Lama's.
Zolen zijn echt gewoon van leer en zijn dus glad.
Ik laat er altijd een dun rubber zooltje onder zetten, om niet steeds op m'n plaat te gaan.
Dressboots zijn eerst voor netjes, en later om mee te rijden.
Hoewel ze in de States rustig met hun ostrichboots in de blubber gaan staan of op een paard klimmen.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:00

sonita schreef:
Nee, ik heb eigelijk nog nooit een cowboy met z'n hakken in het zand en een lasso in z'n hand gezien.

Ik wel.....In films :D :P

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:07

Zoek het maar eens op! Die hak dient oorspronkelijk om meer grip in het zand te hebben. Men blijft toch niet op zijn paard zitten eenmaal het dier gevangen is met de lasso? En dat dier blijft niet lekker zitten totdat meneer de cowboy zijn ding komt doen (ik zeg maar iets, bv brandmerken). :D
Serieus, zoek het maar eens op ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:09

Ik vind een schuine hak niet mooi :D Het doet inderdaad een beetje linedanceachtig aan, of het nu wel of niet zo is en of ze er nu wel of niet in Amerika op lopen :P