AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:47

Een vriendinnetje heeft ook dit zadel op haar paard aan laten meten een poosje geleden. Zij is er helemaal gelukkig mee, maar ik wat minder toen ik haar paard bij gereden heb, toen ze op vakantie was. Wat een badkuip }:0 !! Zit erg opgesloten en kan voor m'n gevoel geen kant op (wel een pluspunt als je een paard met springbok-ambities hebt natuurlijk ;) ). Moet zeggen dat ik het een raar zadel vind om te zien met die enorme kussens eronder. Bovendien vond ik dat er wel erg snel gebruikssporen op het leer te zien zijn. Wat ik wel een pluspunt vind is dat de kussens heel zacht en confortabel aanvoelen en de pasvorm op het paard echt super is.

Was in ieder geval ineens weer heel gelukkig met mijn Kentauertje, waar ik anders ook niet helemaal happy mee ben omdat ik daar ook niet helemaal lekker in kan zitten, op mijn eigen paardje.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:16

Mensen die commentaar hebben op losse zadelfoto's snappen het zowiezo niet helemaal. Een los zadel op een foto zegt niets, of ze nu 3000 eurie of 100 eurie kosten.

Ken Arno als een zeer capabele zadelmaker die me bij HB een paar maal vreselijk goed geholpen heeft. Absoluut een goeie move van hem om voor zichzelf te beginnen want inzicht heeft ie absoluut. Beetje jammer dat ik nu mijn vaste contactpersoon bij HB nu kwijt ben, of doet ie die ook nog stiekum nakijken? ;-)

KarinvdM

Re: AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:24

Hij heeft de HB van mijn andere paard opgevuld toen hij mijn zadel kwam afleveren. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:11

Zijn de springzadels fijn van hem?

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:25

Sorry geen ervaring met springzadels. En ik weet zeker dat hij je HB ook op kan vullen hoor An_J. Dat heeft hij bij mij ook gedaan totdat ik een zadel bij hem kocht.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:15

Nou ik heb mijn zadel binnen! Ben er erg over te spreken. We zijn ruim twee uur bezig geweest. Om te rijden, en op te vullen etc. Ben er erg blij mee!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:20

Gaaf Barbara... heb je al fotos van je nieuwe troon?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:33

Nee nog niet, die zal ik morgen wel even maken. :)

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:00

Fijn he??

Ik had jullie ook foto's beloofd. Zal kijken of het morgen lukt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:12

He zie dit topic nu pas :D
Ik had zo'n beetje zijn eerste zadel :D
Heb voor een veelzijdigheidsmodel gekozen, omdat ik ook graag wil springen en (nog) geen geld voor 2 zadels heb ;)
Vind het een super fijn zadel, ook zijn service is wat mij betreft prima. Zeer gedreven jongen!

Niet zo'n mooie foto, maar he, het gaat om het idee ;)
Afbeelding

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:17

Frasier schreef:
Wat een gruwel van een zadel...
Het begrip ´diepe zit´ krijgt een volledig nieuwe dimensie...
En dan die kussens die zo heerlijk in de rug van het paard gaan porren omdat de ruiter enorm naar achter gaat zitten met zo´n lepel...

Jammer hoor, gemiste kans van die Brand...
Helaas zijn veel zadelmakers genoodzaakt de ruiter boven het paard te plaatsen in de zadelverkoop, aangezien het paard niet betaald.....

Gezien de berichten die deze Bokker geplaatst heeft zal het wel een concurrent zijn :+
Beetje goedkoop om zo te reageren ;)

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:23

He Ellen, fijn zadeltje he. ;)

Ik zal mijn best doen morgen ook eens foto's te plaatsen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:35

Echt wel :D laat Frasier maar banketstaaf ;)
TS, heb jij ondertussen al op een AB gereden?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:46

IKbenEllen schreef:
Echt wel :D laat Frasier maar banketstaaf ;)
TS, heb jij ondertussen al op een AB gereden?

Nee nog niet..
Gelukkig is bij mijn nieuwe dressuurzadel geen haast want mijn huidige blijkt nog goed te liggen volgens de zadelmaker... Het is meer dat ik zelf gewoon toe ben aan wat nieuws, maar gelukkig dus tijd zat om te bepalen wat ik fijn en mooi vindt en wat mij goed lijkt voor m'n paard. Ik twijfel tussen Wow, AB, HB, Daaleman en misschien wel prestige al is die laatste volgens mij geen maatwerk.. Ik vind een 4 kante lepel bij een dressuurzadel wel erg mooi, daarom wou ik in de eerste instantie voor hulsebos gaan, maar al die dubbele verhalen brengen mij dus al een half jaar in twijfel :+

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:53

Arno kan volgens mij ook met een vierkante lepel leveren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:03

Ja, dat klopt.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 17:36

Ja dat klopt idd.. alleen volgens mij is dit alleen op een close contact model zeg maar.. en ik heb graag een zadel met een gedwongen zit..

_Daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:33

hee, ik heb nu ook sinds denk ik een jaar een AB zadel. die is op maat gemaakt voor mijn Gribaldi merrie maar het paardje bleek niet geschikt voor mij dus hebben we haar verkocht, en daarna heb ik een Oldenburger ruin met een breed front gekocht en Arno Brandt heeft hem echt weer helemaal vermaakt en pas net zo perfect als op mijn merrie. Ik heb hem in het bruin met zwart (bruine lepel en bruine wrongen)
je kan je zadel zo krijgen als jij hem wilt helemaal bruin of zwart of allebij, licht bruin, zwart met witte stiksels, en je kan ook nog van die randjes (rond je lepel en achter op de) ik alle kleuren een vierkante lepel, diepe zit of juist niet, dikke wrongen of weinig wrong enz. enz.

ps. bij mij op stal hebben bijna allemaal z'n zadel dat zijn er ongeveer : 10 en ze zijn er allemaal heel erg tevreden mee.

pps. het zadel zit echt heerlijk je kan daarna echt niet meer op een ander zadel want die vidn je dan niet meer lekker zitten :P

hoop dat jullie hier iets aan hebben ;)

Gr.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:51

Nou hier dan de beloofde foto's van mijn zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat ik met rijden nog erg moet wennen aan het zadel. Maar het gaat wel steeds beter. Het enige waar ik nog
mee zit is dat de zweetbladen te ver naar voren liggen. Maar binnenkort komt hij weer langs, en dan gaat hij het aanpassen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:45

Als ik even zo onbeleefd mag zijn :o
dat zadel ligt écht niet goed :o Dieptepunt ligt veel te ver naar achteren!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:48

Ja, maar dat komt doordat het zadel te ver naar voren ligt. Als het zadel wat verder naar achteren wordt geschoven zal het anders liggen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:51

Nou dat betwijfel ik, maargoed, het ligt namelijk wel heel erg achterover.. niet een "klein beetje" maar ben benieuwd naar een foto waar het zadel dan wat verder naar achteren ligt..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:05

voor het oog ligt het zadel fors te ver naar voren

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:14

Die ligt inderdaad wel erg ver naar voren.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw dressuurzadel. Om te beginnen heb ik Arno maar gemaild of hij ook toevallig een 2e hands Hulsebos heeft. Heb eigenlijk eerst gebeld en toen de wensen doorgemaild. Dus ben benieuwd.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:24

Acht weken geleden mijn paard gekocht en meteen getwijfeld of ik bij Arno een zadel op maat zou laten maken. In eerste instantie toch niet gedaan omdat mijn spaarpotje toch iets harder leeg liep dan gepland ;( , maar uiteindelijk (door omstandigheden) toch besloten om het wel te doen. Nu komt hij aankomende zondag...ik ben heel benieuwd. 8-)