Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:Ik heb op advies van masseuze en fysio de singels met aan een kant elastiek allemaal de deur uit gedaan. Behalve dat het zadel sneller scheef gaat liggen door de ongelijke spanning bij het aansingelen, levert het ook voor de paarden blijkbaar spierproblemen op. Ook mijn zadelmaker was niet gek van singels met elastiek en raadde aan dat ALS ik het wilde idd singels met aan twee kanten elastiek of nog beter: in het midden. Maar liever helemaal zonder dus. Hij stelde dat elastiek er voor het mensengemak is en dat je stil moet staan bij het paardengemak voor je eigen gemak. Dus nu doen we iets langer over het aansingelen (netjes gaatje voor gaatje aan wisselende kanten zonder 'door te spannen') maar het is voor een goed doel
Kan ook wel met leren singen gebeuren maar geen elastiek meer voor mij
fjordjes schreef:Dit heb ik ook ergens gelezen, ik denk als je even zoekt dat je veel kan vinden, was een heel verhaal waar ik niet zoveel van begreep. Wat is eigenlijk het nut van een elastiek in een singel?