[WN] ''cowboyhoed''?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: ''cowboyhoed''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:45

Tja, gewoon doen als je dat leuk vind. Ik rijd mijn amerikaanse appaloosa buiten altijd met dressuurzadel en knal oranje biothane hoofdstel :D Als het flink regent zet ik er gewoon zo'n bruine wax hoed bij op en dat is gewoon omdat dat op dat moment handig is. Niet perse om stoer te zijn oid :-) En het intereseert mij niet wat men ervan denkt ;-)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:11

Tja, en aan mij vragen ze telkens waar mijn hoed is of waar de koeien zijn als ik buitenrij op één van de kwartjes. Je hoeft dus niet eens echt een hoed te dragen om al voor cojboj uitgemaakt te worden (ik rij western met westerntuig, niet eens de blingbling soort maar gewoon functioneel).

Verder vind ik dat je gewoon moet doen en dragen wat je lekker, praktisch, veilig en/of leuk vind. Persoonlijk vind ik hoe gekker hoe beter en zou ik het erg leuk vinden om eens iemand in een wat meer onorthodoxe outfit langs te zien komen op de ruiterpaden...

reininglover schreef:
Hier heb je soms van die types rondlopen met buckles, lange jassen, hoeden, laarzen,... alles er op en eraan maar wel nog nooit een paard van dichtbij gezien :+

Die ken ik ook, vind ik eigenlijk nog veel grappiger dan een ruiter met een cowboyhoed op. Vooral omdat ze er meestal ook uitzien als mensen die al gillend wegrennen als er daadwerkelijk een koe of paard zou langskomen, al weet je dat natuurlijk ook maar nooit... ;)

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:32

Toen ik vroeger veel erop uit trok met mijn powniebeest droog ik 90% van de ritten mijn hoed :) Als het regende was het erg handig maar ook tijdens warme en vooral zonnige dagen beschermde het me om niet te verbranden in mijn gezicht/nek :j
Tuurlijk krijgt je dan rare opmerkingen en mensen die je nastaren maar dat kon me een worst schelen :D

Als ik op mijn jonge knol zit draag ik steenvast een cap! :j En dat zal ook tijdens buitenritten zo worden, toch de eerste jaren :)

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:48

Ik rijdt altijd met cap;of het nu met of zonder zadel is ,western of engels.
na twee hersenschuddingen een barst in mijn schedel ben ik blij dat ik een cap droeg bij het vallen.
In totaal drie caps letterlijk kapot gevallen.
En ja ik kan rijden,zit vanaf mijn 4 in het zadel en ben nu 35.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:49

Beste Savath. Dit is niet wat ze vraagt.
En er zijn plenty pro/anticap topics waar je dat soort gevoelens goed kwijt kunt.
Laatst bijgewerkt door Anya op 15-05-09 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:03

Ach, wij krijgen ook dikwijls "cowboy" reacties. Maar ik trek het me niet aan. Er zijn ergere dingen dat ze kunnen roepen :D .Ten slotte draag ik zulke kledij omdat ik het leuk vind. En tegenwoordig rijden er steeds meer mensen met hoed op rond in onze buurt.
Ik krijg nu meer reactie op mijn leuke gevlekte paard ;) .
Ik was trouwens gisteren heel blij dat ik een hoed in mijn wagen had liggen hoor. Man man man wat een regen! Maar ik had een wel droge haren, droge nek en droog gezicht ;)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:50

Een hoed heb ik alleen op wedstrijden op en een cap ook thuis draag ik dat soort dingen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:05

ik ken dr een die gaat all the way, voor een strandritje, incl hoed, lange jas, en...
lasso. :roll:

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:24

Hier in het dorp woont er nog zo een, het lijkt echt nergen naar vind ik, en ik ben het niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:44

MSQuincyTE schreef:
Hier in het dorp woont er nog zo een, het lijkt echt nergen naar vind ik, en ik ben het niet :D

weet je t zeker :P

Een hoed vindt ik zelf overigens wel goed staan bij een western optuiging, maar ik rij zelf tegenwoordig elk paard met cap. Indien er zich een goedgekeurde cap incl. hoed aandient, die er een beetje uitziet, zal ik dat denk ik wel gaan dragen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:01

roest schreef:
Kom ik laats in Oosterwolde, bij een wedstrijd, moest maar weer, was al een jaar niet wezen kijken.
Zie je al die dames met een cap op rijden ipv van een hoed, schiet mij maar lek. Ziet er niet uit.
Een cap is voor die bange dressuurtutjes in strakke rijbroeken, die piepen als iemand een verkeerde beweging maakt.
Of oke, het paard is jong en spoort niet, maar please dames haal die hoed uit de kast, dat bange getrut kom ik genoeg tegen :D

Wat een verschrikkelijk domme reactie dit :o Slaat helemaal nergens op wat je nu schrijft.
Een cap dragen omdat je bang bent? Misschien zijn er mensen met verstand die wel degelijk in zien wat er fout kan gaan en daar naar handelen.

Ik sta op een ranch, waar mensen weekend/dagtochten ed kunnen maken, volledig in westernstijl. Vind het er altijd erg leuk uit zien als zo'n groep terug komt van rit. Laatst was er een groep waarvan de ruiters allemaal een hoed hadden met een cap erin. Mooie oplossing voor mensen die liever niet zonder cap willen rijden. Overigens adviseren ze hier op stal met de tochten wel enige bescherming op het hoofd te dragen als ze de bossen in gaan. Danwel een cap, een hoed of een simpel petje.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:17

Ik draag altijd een cap op buitenritten. Het idee om met mijn hoofd op de straatstenen te liggen is voor mij voldoende. Daarbij vond ik het ding altijd ultiem handig tegen takken. Hoevaak ik wel niet een tak tegen mijn cap aan heb gehad. Ik denk dat een hoed eerder afgezwiept wordt. Zou er daarom niet voor kiezen. Daarbij is het in mijn omgeving not done als één van de weinige westernruiters. Ze lachen hun billen al boven hun broek bij het idee.

Daarbij is een vilten/ beaver hoed voor de shows, voor andere ongein is hij me veel te duur. Een nonchalante stro hoed vind ik dan wel weer leuk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:23

Tja, wat je zelf het leukste vindt, toch?
Ik vind een hoed er wel bij horen... op shows dan. Echt goede hoeden ga je denk ik ook niet zo snel mee een ritje maken, zijn ze veel te duur voor.
Eigenlijk baal ik ervan dat ik, nu ik start in L5, een cap op moet, vind ik er echt niet bij passen. :n
Op buitenritten had ik in de winter, met regen soms een wax hoed op, vangt heel goed het water op en als je je hoofd naar achteren doet zit alles in je nek, 8)7 dus die doe ik ook niet meer op! Heb nu vaak gewoon een petje op en als het moet (tijdens de lessen of in de bak waar het bij ons verplicht is) een cap (maar dan wel eenTroxel).

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:38

Als ik iemand tijdens een buitenrit met een comboyhoed tegen zou komen zou ik dat echt geweldig vinden :D Soms maakt dat het plaatje gewoon helemaal af *D Hoewel sommige mensen nou eenmaal helemaal geen 'hoedenhoofd' hebben, dan zal ik het ook vooral niet doen. Ik heb laatst een keer een hoed op m'n kop gezet en ben voor de spiegel gaan staan, vond het niet eens zo slecht staan, al zeg ik 't zelf :P
Tijdens les is het natuurlijk verplicht om met cap te rijden en daar doe ik ook niet moeilijk over, maar ik denk dat als ik buiten ga rijden ik het best overweeg om een keer een hoed op te doen/mee te nemen, gewoon om erachter te komen hoe praktisch het is (heb al heel wat nadelen, maar ook voordelen zien staan). Zelf lijkt het me heel fijn om een hoed op te hebben als het bijvoorbeeld miezert of juist tegen de felle zon. In het bos breekt het zweet me sowieso uit als ik niks op m'n hoofd heb, i.v.m. bijvoorbeeld takken en vooral.. teken! ;(
Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij een cap, hoed, pet ect. draagt, daar bemoei ik me niet mee. Mijn mening is gewoon dat ik het heel stoer vind staan als ik iemand in Western-stijl met cowboyhoed tegen zou komen, van mij part kan er ook best een lasso bij, geweldig toch? :)) Is weer eens wat anders dan de standaard ruiter met rijbroek, laarzen, zweepje enz. (geen bezwaar verder tegen hoor), maar daar zie ik er genoeg van :+

Maarja, ik ben ook gek genoeg om Western (meer dan een cowboyzadel, hoofdstel en laarzen is 't niet hoor, ga er niet mee reinen ofzo ;)) te rijden met een Fries. Waarom niet, toch?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:47

ik heb een keer zo'n hoed met ingebouwde cap gezien, dan zou ik als ik jou was dat doen. :D

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:47

Die heb ik! Het is trouwens geen echte cowboyhoed, maar meer zo'n aussie-hoed zeg maar.
Ik rijd alleen recreatief en een cap, tja, het zit gewoon niet lekker.
Ik reed eerst wel met een cap buiten, maar sinds ik deze hoed heb, krijg ik heel veel positieve reacties. Niet zo zeer op de hoed, maar meer in de trant van mensen die gedag zeggen, de hond even aan de lijn doen, auto's die netjes aan de kant gaan.
Zelfs een stel bjaarden die hun hond altijd op het ruiterpad uitlaten (terwijl er veel meer wandelpaden zijn), altijd mopperen op de sporen (modder, gaten en poep) die paarden achterlaten (dan denk ik, wat doe je dan op het ruiterpad, maar da's een andere discussie), zeggen nu gedag.
Ik weet niet of het echt aan de hoed ligt, maar het viel me wel echt op, het is echt begonnen sinds ik geen cap meer op heb, maar deze hoed.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:52

Heb net vorige week bij spirithorses een aussie hoed met ingebouwde cap gekocht.. Ga ongetwijfeld raar aangekeken worden als ik er mee op buitenrit ga maar het is veel praktischer en zit ook nog eens lekkerder (en vindt het stiekum ook een stuk stoerder staan..).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:18

Ik rijd altijd met cap i.v.m. veiligheid. :j

Maar als ik iemand met een hoed zou langs zien rijden zou ik helemaal niet raar opkijken. Ik vind het wel leuk staan! En ik zou ook zo een hoed opzetten hoor. (doe ik niet ivm veiligheid) Het kan mij helemaal NIKS schelen wat andere mensen van mij denken. :P

En ik heb nu een hele fijne cap die goed stevig zit, en hij zit absoluut niet in de weg, wat ik wel met mijn vorige had.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:43

ik heb enkel zo'n waxhoed en vind dat verdomd handig in het najaar en de winter! de regen loopt zo tenminste niet in je nek en vliegt niet in je ogen. een cap draag ik nooit eerlijk gezegd. heel slechte gewoonte eigenlijk, maar ik krijg het niet aangeleerd (bovendien krijg ik er ook geen op mn hoofd denk ik met 4jaar oude dreadlocks :') waar steek ik mn haar dan??? 8)7 )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 07:37

ik draag ook vaak een hoed op buitenrit, vind het zelf leuk en lekker zitten, heb echt sch**t aan wat andere mensen over me denken, krijg over het algemeen juist meestal leuke opmerkingen.

ook draag ik vaak een hoed bij shows en rassendefile's, puur omdat dat het plaatje nog leuker maakt om naar te kijken.

waar ik woon draagt niemand een hoed, ik wel...so what :D , ga me toch niets aantrekken wat anderen over me zeggen of denken en als ze het raar vinden kijken ze maar een andere kant uit.

hier een topic waar we op rassendefile zijn en onze hoedjes dragen

[EV-ITP] Dag van het Aangespannen Paard D.A.P. 2009