Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
laura1986 schreef:Dit zadel (trekker pro endurance) heb ik geprobeerd, maar vond het zelf echt vee te breed zitten en te ver boven mn pony. Voelde ik me hierdoor niet echt prettig op. Wil dus verder zoeken naar andere boomloze zadels..
Precious20 schreef:Begin aub niet aan Daaleman! Die kerel meent dat ie iets van zadels kent, maar het tegendeel is waar! Een standaardzadel noem ik geen maatwerk!![]()
Neem Arie bij de arm en laat hem naar je paard KIJKEN! WoW biedt meer aanpassingsmogelijkheden dan eender welk zadel;, afgezien van het financiële aspect zou je gewoon dom zijn om het niet te proberen.
Moest het echt niet lukken, kan je nog altijd een boomloos zadel aanschaffen.
Persoonlijk zou ik 10x liever met een boomzadel rijden dan met een boomloos... Die drukverdeling is niet altijd even optimaal als iedereen laat uitschijnen. Dan ben je nog altijd even ver van huis.
singasong schreef:laura1986 schreef:Dit zadel (trekker pro endurance) heb ik geprobeerd, maar vond het zelf echt veel te breed zitten en te ver boven mn pony. Voelde ik me hierdoor niet echt prettig op. Wil dus verder zoeken naar andere boomloze zadels..
Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is.
Ik heb de Trekker Endurance pro en vond het eerst ook helemaal niet lekker zitten. Zeker niet als je de zit gewend bent van een engels zadel. Maar omdat ik zo blij was dat het i.i.g. voor mijn paard goed ligt en ik eindelijk een passend zadel had gevonden, heb ik toch besloten om het te nemen. Dat je breed zit, heeft lijkt mij niets te maken met het zadel maar alles met de breedte van je paard![]()
En moet zeggen dat ik het steeds lekkerder vind gaan zitten.
En als je op zoek wilt naar boomloze zadel dan zou ik er eerst eens een aantal gaan testen.
integendeel. Dus ik denk dat dat zwijwaartse schuiven niet echt te voorkomen is. Als het niet te is en ik zelf netjes recht zit moet het wel te doen zijn denk ik. Maargoed daar kom ik vanzelf achter op een gegeven moment. Ik houd dit zadel zeker in mn achterhoofd.
Maar met jou lichtgewicht moet dat wel lukken 
Ik weet niet welk merk goed is.