equestor zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

incaro

Re: equestor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:47

De Wispelaere is een prima zadel. Jammer dat de kennis en service bij Equestor zeer te wensen overlaat.
Schandelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:18

Ik zie op haar site dat, zoals ze vertelde idd allerlei clinics aan het doen is. Leuk voor haar, maar weten de mensen die bij haar clinics geven ook hoe bagger ze zadels aanmeet en hoe al die mensen financieel gruwelijk gedupeerd zijn? :( Voor mij was het nl eventjes 1995 euro in het water smijten, leuk zo een pracht pand daar in het noorden.....denk ik dan maar....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:27

Ik vond het ook typisch dat toen ik een mail had gestuurd daar geen reactie op kreeg, maar vervolgens wel een nieuwsbrief kreeg toegestuurd over een clinic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:28

Als ik zo de reakties lees in dit topic, ben ik dus duidelijk niet de enige. Ik was des duivels op die vrouw en de manier hoe ik door haar werd afgesnauwd...mij de mond werd gesnoerd! Omdat ik bang was in een hevige ruzie met haar terecht te komen, heb ik mij laten afkatten, dat heeft mij lang na doen sudderen van boosheid.

Ik hoopte nog wat te bereiken met een andere zadelmaker, maar als je dan te horen krijgt dat er helemaal niets met het zadel te beginnen valt omdat het gewoon weg veeeeel te groot is. Er geen cm van het zadel maar goed ligt, dan gaan de stoppen door en dat ze met een paar regeltjes je gewoon weer super bot het bos in stuurt.......dan ben ik wel een beetje kwaad als ik dan zie hoe goed ze boert op het bedonderen van anderen, door gewoon zadels de strot door te duwen die niet passen. En laten we wel wezen, die zadels zijn niet goedkoop!!!

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:44

Wij hebben inmiddels te horen gekregen dat het zadel met geen mogelijkheid te fatsoeneren is. Technisch niet mogelijk.
Oja... dat kregen we te horen van de zadelmaker van Inge....niet van haarzelf....zij is weer eens niet te bereiken...
Al met al zijn we vanaf het aanmeten nu precies een half jaar verder en hebben we nog steeds geen goed zadel.
En ook nog steeds niks van Inge gehoord.
Wij zijn er helemaal klaar mee. Geld terug is voor ons nog de enige optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:45

Ben benieuwd of jij je geld terug krijgt.....ze zou eens een kijkje in dit topic moeten nemen!!! :( Ik kreeg een sneer en een grauw. Hoop voor jouw op meer succes.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:26

Wij hebben Inge schriftelijk laten weten de koop te ontbinden aangezien er na diverse herstelpogingen nog steeds sprake is van een ondeugdelijk product en hebben het aankoopbedrag terug geeist.
Ze belde al snel op ....
Er was ineens van alles mogelijk. Ze was diezelfde dag in de buurt om een leenzadel te brengen etc etc....
Wij waren er helemaal klaar en hebben bedankt! Het vertrouwen is weg en dan is het beter afscheid van elkaar te nemen. Inge Zwan heeft het op te veel fronten af laten weten: service, ervaring en kennis van zaken.
Het aankoopbedrag is ontvangen.

Ik hoop dat anderen die in een zelfde situatie zitten met Equestor zich gesterkt voelen het er niet bij te laten zitten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:24

Wauw... goed dat je het aankoopbedrag hebt teruggekregen! Het was uiteraard beter geweest als het zadel gewoon goed was geweest. maar ja...

dirkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:24

Nou, na al die negatieve ervaringen dan ook maar eens een positieve....Ik heb na veel zadelleed in november 2009 een equestor bestelt voor mijn andalusier ( een whispelaere veelzijdigheid met korte boom). Levertijd zou 3 maanden zijn, na 2 maanden en 3 weken werd het zadel gebracht. En ik woon in het westen, dus niet echt dicht bij Friesland. Drie maanden daarna is Inge nog een keer op stal geweest voor een nacontrole. Ik vond het zadel zelf goed liggen maar Inge heeft het toch nog iets aangepast en daarna lag het inderdaad nog beter.

Sinds dit zadel er op ligt staat mijn paard weer stil met opstijgen, en hij durft in draf zijn rug weer een beetje los te laten. Ik ben dus erg tevreden ( en nee, ik werk niet bij Equestor en heb ook geen aandelen :D )

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:12

Ik ben ook een zeer enthousiast bezitter van een Equestor Equilibre. Ik heb vorig jaar in eerste instantie Russel haar zadel over genomen. Dat lag erg goed op mijn paard, maar ik kon er zelf niet fijn op zitten. Ik heb dat 2e hands zadel (nog wel in topstaat) ingruild voor de equilibre. In plaats van Inge is die medewerkster uit Duitslan langs geweest en zij heeft me prima geholpen. Dit zadel ligt echt heel erg mooi en zit heerlijk. Het zal ook best een beetje een kwestie van mazzel zijn hoor. Als het zadel meteen goed wordt aangemeten hoeft er daarna niet veel aan geprustst te worden en is da kans op het maken van fouten veel kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:28

Ja Mrijn, dat klopt, dat het zadel van mij in topstaat was, was omdat er pakweg 10 keer mee gereden is en ik na de 10e keer bijna verongelukt ben met mijn paard. Het zadel zat geklemt om zijn schouders en brugde, waardoor het steeds een onprettig gevoel op de rug gaf en ook op de zwevende rib lag.

De wispelaere is een groot zadel, voor grote moderne type warmbloedpaarden geschikt, niet voor type volbloedpaarden met een korte rug en smal bij de schoft. Daar kan je niet aan sleutelen.

Gelukkig had jij geluk, weet wel dat mijn zadel wellicht voor nieuwprijs de deur weer is uitgegaan, dus voor hun was het spekkopen, voor jou gelukkig een hele goede deal.

Ik heb het zadel gekocht toen Inge het nog in volle overtuiging zelf deed. Toen ik het zadel op marktplaats zette, stonden er meer op met niet passende zadels en ik kreeg veel mailtjes, boze mailtjes over Inge. Zij heeft tijdens haar verkooppraatje mij gratis service er bij verkocht, immers na 3 maanden een gratis opvulservice...maar die kreeg ik niet meer en dat had ze denk ik al goed aangevoeld dat ze daar niet aan kon beginnen, want dan was ik wijzer geworden en dan had ze problemen gekregen... Maar toen het zadel met de post !!!! kwam, hoe meet je een zadel aan, met de post?? merkte ik al dat het niet goed was en na 2 weken kwam ze kijken, ze heeft gekeken van een afstand, 1 keer haar handen er onder laten glijden en ik moest het er mee doen, toen was de ellende geboren, ze is eigenlijk gewoon praktisch na 5 minuten weggerend. Dat is niet alleen slechte service, maar dat riekt naar oplichting, gewoon iets verkopen wat niet aan verkoopwaarden voldoet en dat is iets wat niet past verkopen als passend.

Nogmaals de zadels zijn niet verkeerd, de Wispelaere is een fijn zadel, maar het moet wel op je paard passen. Equestor heeft geen goede pasvorm, wat dus feitelijk betekent dat ze maar voor beperkt model paarden pasbaar zijn en niet voor ieder paard. Dat Inge dan verteld dat de Wispelaere voor IEDER paard pasbaar is, is dan dus gewoon het duurste zadel willen verkopen als blijkt dat heel je voorraad zadels uit je bus gewoon niet passen....

Niemand heeft een probleem met de Equestor zadels, maar wel met de service en aanpaskennis van Inge Zwan. Een geluk voor haar dat er nu iemand rondloopt die er meer verstand van heeft.

Mijn huidige zadel is van iemand die de opleiding MSFC heeft afgerond en die heeft ook geen goed woord voor haar over, dus in het wereldje van de MFSC is ze zeker wel bekend met haar mooie verhaal over haar opleiding in Engeland.

Ik heb dus gewoon bijna 1000 euro door haar verloren en dat is geen kattepis, als je dat weer moet bijsparen voor wel een goed zadel is dat gewoon erg veel, je laat niet voor niets iemand komen ipv naar de winkel gaan en wat uitkiezen, dan is het risico voor jezelf.

De markt van de andalusiers, waar het zadel eigenlijk voor is bedoelt is gewoon te klein en dan wordt het zadel ingezet voor alle paarden en dat is jammer, dan geef je al aan dat je er eigenlijk geen verstand van hebt.

Maar als ik ooit een anda heb, zou ik best een Wispelaere willen hebben, maar niet via haar en dat is het probleem, ik ben zo boos en gedupeert dat ik nimmer meer een euro aan haar wil besteden.....dus Wispelaere is uitgerangeert bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:32

dirkus schreef:
Nou, na al die negatieve ervaringen dan ook maar eens een positieve....Ik heb na veel zadelleed in november 2009 een equestor bestelt voor mijn andalusier ( een whispelaere veelzijdigheid met korte boom). Levertijd zou 3 maanden zijn, na 2 maanden en 3 weken werd het zadel gebracht. En ik woon in het westen, dus niet echt dicht bij Friesland. Drie maanden daarna is Inge nog een keer op stal geweest voor een nacontrole. Ik vond het zadel zelf goed liggen maar Inge heeft het toch nog iets aangepast en daarna lag het inderdaad nog beter.

Sinds dit zadel er op ligt staat mijn paard weer stil met opstijgen, en hij durft in draf zijn rug weer een beetje los te laten. Ik ben dus erg tevreden ( en nee, ik werk niet bij Equestor en heb ook geen aandelen :D )

Fijn voor jouw. :Y) Het zadel waar het voor is bedoelt, de Anda. Het was kennelijk zo duidelijk passend dat ze wel terug durfde te komen, ook zij moet wat goed doen, toch? 1-0 voor haar.... :D :+

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:54

Ik zie persoonlijk niet heel veel verschil in drie maanden en twee maanden en 3 weken ( is 13 om 11). Edoch: ik zou er ook blij mee zijn geweest.
Inge heeft ons bij aanmeting verteld dat als zij het zadel binnen heeft zij, alvorens aflevering, kijkt of het zadel in orde is, een controle dus. Al had zij tot in lengte van dagen naar ons zadel gekeken, dan had zij nog steeds niet gezien dat het niet in orde was. Daar heeft zij geen kijk op.
Ook was het bijzonder dat toen er al bijna een week niet gevlogen werd ten gevolge van de aswolk vanuit IJsland ons zadel er ineens was....
Oja....en dan 's avonds even mailen dat ze de volgende ochtend wil komen.
Ons deelde ze ook ijskoud mede dat ze voor 1 zadel niet naar ons toe wilde komen. 1 zadel verkopen doet ze daarentegen graag.
Stonden we dan met ons goede gedrag.

"Het zal ook best een beetje een kwestie van mazzel zijn hoor. Als het zadel meteen goed wordt aangemeten hoeft er daarna niet veel aan geprustst te worden en is de kans op het maken van fouten veel kleiner."

Ik zie een zadel laten aanmeten niet als het hebben van mazzel...dan had ik het wel aan de groenteboer kunnen vragen.
Ik vraag om inzicht en kennis van zaken.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:12

ik heb niet alles gelezen, maar ik ben duidelijk niet de enige die NIET tevreden was over Equestor.
Ik had een Trail met verstelbare boom. Bleek totaal niet te passen voor zowel mij als mijn paard. ook de verstelbare boom was waardeloos en zaktte steeds verder door. Ik heb na de aankoop al aangeven dat ik er niet tevreden over was. Ze is toen wezen kijken en kort door de bocht kwam het er op neer dat ik niet zo moest zeuren en gewoon er mee moest rijden, paard moest gewoon wennen. Uiteindelijk voelde het gewoon niet goed en paard gaf ook duidelijk aan niet blij te zijn. Equestor gaf geen thuis, dus een ander laten komen en die had slechts 1 oplossing: ander zadel of een ander paard. Weer gaf Equestor niet thuis, pas na dreiging met consumentenbond en kassa, kreeg ik met pijn en moeite de helft van het geld terug.

Kortom, slechte zadel met een nog slechtere service en kennis!

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:23

Equestor is nog al eens 'van de aardbodem' verdwenen....

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:54

Ook hier op stal slechte ervaring met zowel de zadels als de "service". 2 zadels met scheve boom afgeleverd en vol blijven houden dat ze goed liggen. Paard in de kreukels, ruiter in de kreukels en een grote mond van Inge.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:13

incaro schreef:
Wij hebben Inge schriftelijk laten weten de koop te ontbinden aangezien er na diverse herstelpogingen nog steeds sprake is van een ondeugdelijk product en hebben het aankoopbedrag terug geeist.
Ze belde al snel op ....
Er was ineens van alles mogelijk. Ze was diezelfde dag in de buurt om een leenzadel te brengen etc etc....
Wij waren er helemaal klaar en hebben bedankt! Het vertrouwen is weg en dan is het beter afscheid van elkaar te nemen. Inge Zwan heeft het op te veel fronten af laten weten: service, ervaring en kennis van zaken.
Het aankoopbedrag is ontvangen.

Ik hoop dat anderen die in een zelfde situatie zitten met Equestor zich gesterkt voelen het er niet bij te laten zitten.

Hallo incaro,

OOK IK BEN NOG STEEDS BEZIG MET EQUESTOR. TOT 2 MAAL TOE IS ER EEN COLLEGA VAN INGE LANGS GEWEEST OM MIJN ZADEL TE RESTAUREREN. LET WEL: ZADEL NA 5 MAANDEN EINDELIJK GEKREGEN,
DAARNA WAS HET PAARD TIJDELIJK NIET TE GEBRUIKEN DOOR PROBLEMEN MET DE RUG. HET ZADEL IS IN DIE PERIODE EROP GELEGD DOOR INGE, ZONDER DAT IK ER OOK MAAR OP HEB KUNNEN RIJDEN.
DAARNA KWAM MIJN INSTRUCTRISE ERACHTER DAT HET ZADEL NIET GOED LAG. INGE VOND HET NIET NODIG OM LANGS TE KOMEN, MAAR NA AANDRINGEN LIET ZE HAAR COLLEGA KOMEN. DIE CONSTATEERDE DAT HET INDERDAAD TE VEEL OP DE SCHOFT DRUKTE, HEEFT TOEN HET ZADEL OPGEVULD.
TOEN ZATEN ER BOBBELS IN. WEDEROM CONTACT MET INGE OPGENOMEN(GELUKKIG ALLEMAAL SCHRIFTELIJK) EN ZIJ LIET MIJ WETEN NIET VERANTWOORDELIJK TE ZIJN, VOOR WAT HAAR COLLEGA HAD GEDAAN. DAAR GING IK NATUURLIJK NIET MEE ACCOORD. DE COLLEGA IS WEDEROM GEWEEST. dit omdat je ze toch de kans moet geven om het te kunnen herstellen.
INGE HEEFT MIJ PERSOONLIJK IN EEN MAIL GESCHREVEN, DAT IK OP MOEST HOUDEN MET DE PRAKTIJKEN WAARMEE IK BEZIG BEN, O.A HET FORUM WAAR IK MIJN BEVINDINGEN HEB BESCHREVEN.
IK BEN ALLEEN MAAR BLIJ DAT IK DIT GEDAAN HEB, WANT INMIDDELS HEB IK VAN ZOVEEL MENSEN REAKTIES GEHAD, EN OOK DEZE VAN JOU KAN IK WEL GEBRUIKEN.

GISTEREN WAS ER EEN ZADELMAKER VOOR IEMAND ANDERS ZIJN PAARD, DIE CONSTATEERDE WAAR IK ZELF AL BANG VOOR WAS, DAT HET ZADEL NIET GOED LIGT, EN OP TE WEINIG PUNTEN STEUN HEEFT, EN WEINIG RUIMTE BIJ DE SCHOFT HEEFT.

NA 2 HERSTELPOGINGEN BEGRIJPEN JULLIE OOK WEL DAT IK NIET NOG EEN HERKANSING WIL GEVEN, MAAR MIJN GELD TERUG.
IK HEB WEL EEN RECHTSBIJSTANDSVERZEKERING, INDIEN NODIG SCHAKEL IK ZE IN. DAT HEB IK AL GEDAAN, ZE GAVEN AAN OM EQUESTOR EEN HERSTELPOGING TE LATEN UITVOEREN. NU DIT WEDEROM NIET GOED IS GEDAAN, BEN IK OOK ECHT KLAAR MET ZE.

IK HOOP NETZOALS JIJ DAT ME DAT OOK LUKT. IS HET MOGELIJK DAT JE MIJ PERSOONLIJK BENADERT?
GROETJES EN ALVAST BEDANKT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:01

He gout, ga naar een goede kliniek en laat door een DA die verstand van zadels aanpassen heeft een bevinding op papier zetten en laat hem tevens even voelen hoe de rug van je paard nu aanvoelt, dankzij je pracht zadel. Desnoods vraag je een leraar van de MFSC opleiding....

Nu is Inge wel degelijk verantwoordelijk voor het werk van haar collega, immers het is haar werkneemster en die moet gewoon kundig zijn anders moet je die geen zadels laten opvullen..uiteindelijk is zij aanspreekbaar voor onprofessioneel werk en zou zij het zadel moeten aannemen en moeten zorgen dat het netjes opgevuld is.

Een zadel dat te veel drukt bij de schoft is wellicht wel verkeerd bij de boom? Zo sprak ikke uit ervaring met dat prachtige dure zadel met een boom die TOTAAL niet bij mijn paard hoort :( Want INGE, je leest mee.....een boom meet je niet op met alleen een ijzeren draadje dat je even om de schoft buigt en op een plaatje kijkt en een boommaat leest.

Een paardenrug bestaat niet alleen uit een schoft....wel eens van ruggegraat gehoord??? :( :(

Ik heb mij laten afschepen, gout laat jij je niet afschepen, want het is toch duidelijk dat er gewoon 2 leken hun portemonee aan het spekken zijn met een zadel die gewoon niet voor elk paard aanpasbaar is en toch zo wordt verkocht. De toon van Inge is dus nog steeds niet veranderd.

Waarom Equestor zelf niet aanschrijven? Neem eens kontakt op met David de Wispelaere.

Heb je een rechtbijstandverzekering? Zij doet duidelijk niet aan haar leveringsplicht, immers ze levert geen passend zadel en na 5 maanden mag je als consument wel eens verwachten dat je dat hebt ontvangen...

Neem kontakt op met je rechtsbijstand en stuur het zadel terug en eis je geld.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:02

russel schreef:
He gout, ga naar een goede kliniek en laat door een DA die verstand van zadels aanpassen heeft een bevinding op papier zetten en laat hem tevens even voelen hoe de rug van je paard nu aanvoelt, dankzij je pracht zadel. Desnoods vraag je een leraar van de MFSC opleiding....

Nu is Inge wel degelijk verantwoordelijk voor het werk van haar collega, immers het is haar werkneemster en die moet gewoon kundig zijn anders moet je die geen zadels laten opvullen..uiteindelijk is zij aanspreekbaar voor onprofessioneel werk en zou zij het zadel moeten aannemen en moeten zorgen dat het netjes opgevuld is.

Een zadel dat te veel drukt bij de schoft is wellicht wel verkeerd bij de boom? Zo sprak ikke uit ervaring met dat prachtige dure zadel met een boom die TOTAAL niet bij mijn paard hoort :( Want INGE, je leest mee.....een boom meet je niet op met alleen een ijzeren draadje dat je even om de schoft buigt en op een plaatje kijkt en een boommaat leest.

Een paardenrug bestaat niet alleen uit een schoft....wel eens van ruggegraat gehoord??? :( :(

Ik heb mij laten afschepen, gout laat jij je niet afschepen, want het is toch duidelijk dat er gewoon 2 leken hun portemonee aan het spekken zijn met een zadel die gewoon niet voor elk paard aanpasbaar is en toch zo wordt verkocht. De toon van Inge is dus nog steeds niet veranderd.

Waarom Equestor zelf niet aanschrijven? Neem eens kontakt op met David de Wispelaere.

Heb je een rechtbijstandverzekering? Zij doet duidelijk niet aan haar leveringsplicht, immers ze levert geen passend zadel en na 5 maanden mag je als consument wel eens verwachten dat je dat hebt ontvangen...

Neem kontakt op met je rechtsbijstand en stuur het zadel terug en eis je geld.

Lieve Russel,

Ja.. ik heb contact opgenomen met David, persoonlijk gesproken!! Die gaf te kennen dat de verkoopservice van Inge te wensen over laat, dat is dus in en in triest. Een ander, die zaken met haar doet, gaf te kennen dat ze klaar zijn met haar en op zoek zijn naar een ander. Ondertussen heb ik het een en ander aan bewijsmateriaal kunnen verzamelen. De rechtsbijstand gaf te kennen dat we hen eerst nog in de gelegenheid moesten stellen om het zadel aan te passen.
Dit is dus gebeurd, maar net zoal bij Incaro, is het niet goed.
Dus..nu kan ik stappen ondernemen, want ik heb zelf mezelf van mijn goede kant laten zien...maar het houd toch een keer op he!
Ondertussen ben ik bezig om wat op papier te krijgen, dus hoe het afloopt dat horen jullie dan nog wel.
groetjes,

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:46

Sorry berichtje 2 keer geplaatst... zie onder
Laatst bijgewerkt door EllenB op 13-08-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:53

Ik heb de De Whispelaere en die zit super, maar op mijn paard heeft ie nooit 100% goed gelegen. Ik heb dan ook enorme discussie gehad met de dames van Equestor. Mijn paard kreeg atrofie op de schoft, maar Tineke Bakker zei dat dat niet door het zadel kwam... Tja, waar sta je dan? De atrofie is alleen maar erger geworden dus op een gegeven moment reed ik alleen nog met barebackpad. Nu rijd ik op aanraden van DA met een enorme wollen deken eronder (paard moet meer werken maar met bbp het bos in, is voor mij niet zo prettig). Ik zou natuurlijk gewoon een nieuw zadel moeten kopen, maar mijn paardje is 20 vandaar dat we het zo oplossen. En dat gaat prima.

Zou ik weer zo'n zadel kopen? Nee, er zijn wel meer zadels die lekker zitten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:48

@EllenB; Kun je niet gewoon een andere zadelmaker er naar laten kijken? Misschien is er met wat simpel opvulwerk nog wat te verbeteren?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:57

@Tessebes: Ik zou je voor de grap een foto van de rug van mijn paard moeten sturen. Bij de schoft zit aan beide kanten een diepe kuil. Daar krijg je echt geen zadel meer passend op. Ik heb zo'n Corrector gebruikt, maar dan ligt het zadel weer te strak op de schoft. Geloof me, ik heb iedereen er al bij gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:04

Die diepe kuilen is atrofie, dat komt vaak door een niet passend zadel. Mijn paard had het ook, maar door het wel passende zadel is het weer mooi bol aan weerskanten...

Soms kan je een schoftpadje gebruiken, maar dan wel met een zadel die kwa boom goed op de rug past...dat schoftpadje kan je dan tijdelijk gebruiken om de leemte op te vullen bij de schoft..na mate je meer traint, ontwikkelen de spieren weer omdat ze niet afgeknelt worden..

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:28

@russel
EllenB schreef:
Mijn paard kreeg atrofie op de schoft, maar Tineke Bakker zei dat dat niet door het zadel kwam... Tja, waar sta je dan?

Ik weet dat het atrofie is 8-) en mijn paard kan niet zoveel meer trainen ivm andere 'gebrekjes'. Met een wollen deken gaat het prima.