boomloos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:22

Ik heb een randolls boomloos zadel ( lijkt op de chyenne van barefoot maar dan een ander merk ). Deze ligt keurig op mijn paard en ik vind het heerlijk zitten ( ik heb dan wel een ronde fjord en geen paardje met hoge schoft ). Ook mijn paardje is er veel beter door gaan lopen. Ze heeft een erg moeilijke rug qua boomzadels en ik ben van mening dat een boomzadel nooit helemaal juist kan liggen. Ja als je paard stilstaat. Maar zodra het p[aard gaat bewegen beweegt de rug mee, de spieren bewegen en nemen een andere houding aan. een boom is niet flexibel en zal niet mee bewegen en ligt het dus niet meer goed in die houdingen en gangen van een paard. Een boomloos is wel flexibel en beweegt met de rug mee.

Ik heb er een hitech pad onder liggen ( dat is een speciale pad ) met dubbeldikke inlages.
Als ik mijn zadel eaf haal na het rijden zie je mooi naast de rugge graat aan beide kanten de zweetafdrukken mooi verdeeld. De ruggegraat is altijd netjes droog.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:29

ik heb nog geen boomloos zadel geprobeerd aangezien ik mijn paardje net heb vehuist en hij wat moeite heeft om te wennen en hij dus nogal heet is.
ik ben bang dat ik op dit moment geen goede ervaringen op ga doen als ik het nu ga proberen.

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:44

Ah, dat is wel jammer Barbar! Maar begrijpelijk natuurlijk.

Cinnepin, ja dat is ook één van de redenen waarom het mij zo'n goede keus lijkt. Bovendien is minder of meer bespiering, wat hier nog wel verschilt per seizoen, ook iets om bij stil te staan dacht ik.
Wat heb jij trouwens gruwelijke foto's in je profiel staan, die collage, bah.

Ik ben onderhand gewoon erg aan het hopen dat het bij mij en m'n paard zal passen, ondanks de twijfels over de hoge schoft en het hoge opgooien. Kom daar natuurlijk maar eigenlijk op één manier echt achter, maar ervaringen van anderen is altijd handig!
Ik heb veel gelezen in het andere topic over boomloze zadels, deze, maar 500 pagina's is me erg veel en ben dan in de eerste 20 niet veel tegengekomen over de specifieke punten waar ik tegenaan denk te zullen lopen.

Bedankt voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:34

ja die collage, ik weet t, maar het isnwel iets wat gebeurt! :(