inkidinkidoe schreef:Even inbreken, maar is je paard wel al eens nagekeken door een tandarts? Mijn paard deed ongelooflijk moeilijk op een enkelgebroken trens. Was iets makkelijker op een dubbelgebroken trensje maar niet veel beter. Toen hij werd aangespannen hebben we een heel licht bokkebitje gekocht en dat ging zonder enkel probleem! Door veel buitenrijdproblemen hebben we dat bokkebitje eens een keertje aan zijn rijhoofdstel gehangen en we hadden geen enkel probleem meer! Hij was braaf, relaxed en volgde prima mijn handen.
nu bleek dat mijn paard te weinig ruimte had voor een gebroken bit. We gaan dus als de tandarts weer komt een aantal ongebroken bitjes proberen (met of zonder tongboogje) om een zo net mogelijk passend bit te krijgen. (gewoon zonder hefboom)
Voor iedereen die een pessoabit gebruikt: Veel plezier met het verpesten van je paard hoor... Doordat het een gebroken bit is met een hefboomwerking, ben je net zo sterk als een notenkraker... Alleen dan op de kaken van je paard... Lijkt mij nooit de bedoeling...
Paard wordt ieder jaar gelijk tijdig met de enting de tanden gedaan dus ik denk dat het daar niet aan ligt.... maar ze moeten binnenkort geënt worden dus dan zien we wel of er een paar haakjes opzitten misschien dat dat het ook kan zijn??