Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nibbit schreef:Vraagje voor degenen die rijden met de riemen onder het zweetblad;
Zijn jullie niet bang dat de beugelriem bij een val niet van het haakje schiet?

Tinky12 schreef:Nibbit schreef:Vraagje voor degenen die rijden met de riemen onder het zweetblad;
Zijn jullie niet bang dat de beugelriem bij een val niet van het haakje schiet?
Bij mijn zadels is die ophanging een open beugeltje wat een beetje omhoog loopt,beugelriem glijd er makkelijk vanaf....bovendien heb ik veiligheidsbeugels die je voet uit de beugel draaien bij een val.
Moontje1991 schreef:He de beugels zitten bij dresuur,veelzijdig en sprind zadels toch altijd onder het zweetblad?
Of is dat verandertin de afgelopen 3 jaar? (rij western heb al 3 jaar geen dresuur ruiter meer gezien)
:

Glossi schreef:Gister mijn nieuwe zadel op de foto gezet. Heb nu dus ook een duidelijke foto waarop te zien is dat de stijgbeugels onder het zweetblad zijn bevestigd, alleen dan niet op het paard:
@mariskalove, je bevestigt de beugelriemen net als anders. Maar dan niet boven het zweetblad maar eronder. Dus de zweetblad optillen en dan aan het haakje doen. Maar zoals hier al staat geschreven zijn er ook zadels bij waar het niet kan.