Wat voor (dressuur)zadel hebben jullie ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:16

ik rijd met een dressuurzadel van Ainsley, een heel fijn zadel !

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:53

THXX

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:16

Hintermayer Anatomic, heerlijk zadel. Past mijn paard perfect en hij zit ook lekker.

cruesli

Re: Wat voor (dressuur)zadel hebben jullie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:25

Ik heb een Ainsley Vanguard met verstelbare boom. Ideaal voor mijn jonge paard

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 12:39

MelanieB schreef:
Ik heb een Kentaur penelopa.
Diepe zit, veel kniewrong.
Ben daar super tevreden over, zit lekker, ligt top.

Maar je moet wel gewoon zadels laten passen door iemand die er wel echt verstand van heeft.

Want elk zadel ligt op elke pony anders. ;)
Dus als mijn zadel top ligt op mn paard, betekend niet dat ie ook op jouw paard goed ligt.

Succes ;)

klinkt goed mijn moeder vind namelijk dat ze in dit zadel er ''op'' zit in niet erin ! Misschien kan er anders een andere boom in ovzo ??????????
Naja ik vraag wel even en kijk op het internet op wat voor pony's dat zadel past !
Heel erg badankt voor je reactie !
X Ivanka :D

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:02

Ik ben in het bezit van een Ainsley Vanguard Popular. Fijn zadel, maar veel mensen vinden hem te gedwongen zitten. Vind ik persoonlijk wel meevallen. Het zadel heeft een diepe en zachte zit en dat vind ik wel fijn.
Zeker aan te raden! Vooral tweedehands liggen de prijsklasse's van deze zadels echt niet zo heel erg hoog. :)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:03

Kieffer, perfect aangepast door zadelmaker. Zit geweldig en blijft ook goed liggen ( en is nog mooi ook)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:43

heb een wintec 500 puur omdat mijn pony rond is met zeer weinig schoft....
binnekort komt de zadelmaker om te kijken wa thet beste bij hem past....maar ben niet ontevreden over dit zadel ;)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:46

euroriding luxor :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:48

ik heb een bruine hulsebos WB4 :)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:58

Ik heb een WoW-zadel :D

Samoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:02

sethlover schreef:
Kieffer, perfect aangepast door zadelmaker. Zit geweldig en blijft ook goed liggen ( en is nog mooi ook)

Hetzelfde, een perfect zadel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:12

Ik heb dan wel geen dressuurzadel, maar mijn vorige dressuurzadel (wintec) vond ik superfijn. Nu heb ik een massimo veelzijdigheidszadel, maar ook die zit heerlijk.
Lekker weinig wrong en vlakke zit, dus je kan gewoon zelf zitten zondat dat het zadel dat voor je doet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:46

Een stubben excalibur, zit als een huis en closecontact enkele zweetbladen. Hij ligt nu alleen niet meer goed op mijn pony... :(

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:56

BrittKitt schreef:
Ik heb dan wel geen dressuurzadel, maar mijn vorige dressuurzadel (wintec) vond ik superfijn. Nu heb ik een massimo veelzijdigheidszadel, maar ook die zit heerlijk.
Lekker weinig wrong en vlakke zit, dus je kan gewoon zelf zitten zondat dat het zadel dat voor je doet.

ik heb nu een wintec veelzijdigheids zadel !

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:57

Tessebes schreef:
Een stubben excalibur, zit als een huis en closecontact enkele zweetbladen. Hij ligt nu alleen niet meer goed op mijn pony... :(

stom zeg ! ja we hebben bij ons op stal ook zo een die heeft net 3/4 maanden een zadel en nu moet ze alweer een nieuwe !

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:07

Ik heb een echte zadel-tic. Meerdere paarden gereden en meerdere zadels gehad. Ik heb nu een paard met veel Engels bloed en een zeer hoge schoft. Veel zadels vallen dan al af.
Mijn favoriet is Jaguar XKC Close contact, ik zit er zelf lekker op en hij ligt goed op mijn paard. Maar ze zijn moeilijk tweedehands te krijgen en nieuw perperduur.
Op de tweede plaats staat voor mij Spalding Brittanica Elite, prima pasvorm, geen gedwongen zit, alleen een beetje hard.
En ex equo op de derde plaats Passier Grand Gilbert en Prestige Olympia.
Ik heb ook een KN Symfonie gehad, veel positieve dingen over gelezen, maar ik zat er niet lekker op. Misschien meer een zadel voor langbenige ruiters...
In mijn beleving worden de Engelse zadels nogal ondergewaardeerd in Nederland, maar dat komt natuurlijk ook door het type paard wat ik heb. Voor een rondgeribt paard zal je uiteraard eerder op andere merken uitkomen.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:05

ik rij nu met een Thorowgood T6 dressage.

Heerlijk zachte zit...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:41

Xfeno01X schreef:
MelanieB schreef:
Ik heb een Kentaur penelopa.
Diepe zit, veel kniewrong.
Ben daar super tevreden over, zit lekker, ligt top.

Maar je moet wel gewoon zadels laten passen door iemand die er wel echt verstand van heeft.

Want elk zadel ligt op elke pony anders. ;)
Dus als mijn zadel top ligt op mn paard, betekend niet dat ie ook op jouw paard goed ligt.

Succes ;)

klinkt goed mijn moeder vind namelijk dat ze in dit zadel er ''op'' zit in niet erin ! Misschien kan er anders een andere boom in ovzo ??????????
Naja ik vraag wel even en kijk op het internet op wat voor pony's dat zadel past !
Heel erg badankt voor je reactie !
X Ivanka :D

Grotere inchmaat. :Y)

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:46

Ik heb een Rossner America dressuurzadel, daarvoor had ik een Prestige maar die lag toch niet zo mooi op mijn paard. Het is inderdaad heel belangrijk dat het je paard goed past zodat je paard geen knellingen oid heeft en jij geen schuivend zadel. Ook wat ik hier boven lees over de Inchmaat is belangrijk. Mijn Prestige zadel was 17 inch, maar nou heb ik een 18 inch en ik zit veel fijner in het zadel. Je moet iig niet overhaast een zadel kopen want anders krijg je er misschien spijt van en veel geldverlies door. Ik had voor mijn pony ook een prestige, bleek ook niet te passen en ik heb nou een Wintec voor haar. Hele andere zadels qua prijs en uiterlijk, maar eindelijk een zadel wat goed op haar ligt! Ik zou als ik jou was een zadelmaker/betrouwbaar iemand laten kijken en er zelf ook kritisch naar kijken. Het moet jullie beidden goed zitten. Het is ook echt niet zo dat een superduur zadel nou echt beter is, dat hangt totaal van jou en je pony af. Wel raad ik je de allergoedkoopste (leren) zadels af, dat kan gewoon niet goed zijn voor die prijs (zadelmarkt).
p.s: in mijn profiel zitten ook foto's met mijn oude zadels, zo zie je hoe het niet moet :o bij mijn paard zit ik zelf niet goed in het zadel en bij mijn pony verschoof dat zadel naar voren omdat de boom veelste smal was (en dat zadel was speciaal voor haar aangepast, vertrouw niet iedereen! :( )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:14

Wij hebben een KN Symphonie, zijn hierop uitgekomen omdat dit voor ons paard het best passende zadel was. Toevallig vinden mijn man en ik hem allebei ook lekker zitten dus dat scheelt.

Ga mee met bovenstaand commentaar, dat het zadel je paard goed past is het allerbelangrijkste, je moet je niet blind staren op 1 merk of bepaald soort zadel.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:38

Prestige Top Dressage met Gel! Heerlijk zadel. Prijs is minder..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:34

Ik heb een Ideal dressuurzadel. Zit heerlijk, fijne dikke wrongen, diepe zit. Maar lang niet geschikt voor elk paard. En ik zou me inderdaad niet gaan richten op merken die je het meest voorbij hoort komen. Hoe een zadel zit is echt heel persoonlijk, het ene zadel zit voor de ene geweldig, en voor de ander is het een hel. En je moet natuurlijk ook kijken wel zadel het beste op je paard ligt.