Hulsebos slecht ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:10

@ aliealie: ik had idd nog een Hulsebos liggen van mijn vorige paard (met brede boom)
Hulsebos laten komen om te kijken of ze hem konden aanpassen. Als dat niet kon wilde ik een nieuw zadel laten maken maar het was geen probleem werd er gezegd dus ik ben benieuwd!

Darkness85

Re: Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:39

Tsja.. Ik hoor toch te veel negatieve verhalen.. Durf de gok niet te wagen..

Ik las op de Site van Riël Klumper over de Black Country zadels.. Met een speciaal kussen systeem.. Het zogenaamde K-Panel.. Speciaal voor smalle paarden met atrofie bij de schoft.. Dus ik ga daar morgen eens naar informeren..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:48

Mijn ervaring met Hulsebos is ook prima. Voor mijn vorige paard had ik een WB-4 en nu heb ik een Dynamic-3. Ik heb ook geen klachten over de service. Ik wil wel dat Jan zelf komt.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:22

Dan ook even mijn ervaring hier erbij...

Ons paard eind maart 2002 gekregen. Van een kennis een zadel geleend/gekocht om ermee op hem te rijden dat goed zou liggen. Echter kreeg hij last van drukplekken en gingen we op zoek naar een ander zadel. Vele ruitersportzaken bezocht en waren aan het twijfelen tussen een Passier en Schumacher. Echter zagen we op Jumping Indoor Maastricht de stand van Hulsebos en voor een miniem bedrag meer dan die 2 andere zadels zouden ze een passend zadel op zijn rug maken. Op de beurs op een zadel gaan zitten en zat heerlijk.

Een afspraak gemaakt en ze kwamen langs met een busje en vele voorbeeld zadels. Aangezien wij een dressuur zadel wilden hebben we 3 zadels opgehad en uit die 3 zadels een eigen zadel samengesteld.

Na 3 maanden wachten was het gelukkig dan zo ver dat het zadel kwam. (Inmiddels reed ik zonder zadel omdat hij last van zijn rug had.) Sindsdien zijn we met sprongen vooruit gegaan... Zadel is nog steeds in perfecte staat en paard heeft geen last van zijn rug.

Naderhand kwam ik erachter dat een vriendin van mij een Hulsebos had en super tevreden was en tegenwoordig staat er ook een vrouw bij mij op stal die ook super tevreden is over haar Hulsebos.

Daarbij wil ik wel vermelden dat die zadels die ik ken rond 2000/2003 gemaakt zijn en niks mee aan de hand is.

Als het bedrijf inmiddels aanpassingen heeft gedaan en de slechte reacties van latere jaren zijn (ik heb er niet op gelet) dan kan dat een verklaring zijn waarom er 2 kampen zijn.

Misschien hebben ze nu een paar slechte zadels uitgebracht, maar over de oude zadels heb ik nog nooit iemand horen klagen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:15

Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal prima verloopt, ik weet dat ik een jong paard heb en dat hij dus zeker 1x per jaar nagekeken moet worden en daar hebben we ook zeker rekening mee gehouden. Ik wil nu een echt goed zadel en voor het geld dat ik betaal ga ik er ook echt vanuit dat ik dat krijg. Heb in Den Bosch al op het allernieuwste model gezeten en dat is echt wat ik wil dus ben erg benieuwd :D

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:36

#Ymke# schreef:
Sprintje schreef:
Tja zo heeft ieder bedrijf wel een aantal ontevreden klanten rond lopen. Ontevreden klanten maken altijd wat meer lawaai dan een tevreden klant, dat is een beetje jammer effect. Maar goed ook heel erg logisch, want als je een duur zadel koopt en het bevalt niet is dat best zuur :(:)

De ontevreden klanten van hulsebos maken zoveel lawaai omdat hulsebos zelf zich bij een klacht heel stil houdt.

Heb ik toch andere ervaringen, ze hebben mij een heel net zadel afgeleverd. Enkele maanden erna, na intensieve training was mijn Lusitano van spiermassa veranderd waardoor ik niet meer lekker op m'n zadel zat en het bij hem niet meer goed lag. Ze zijn netjes terug gekomen na afspraak, hebben het bekeken, gaven me gelijk, hebben het ter plekke aangepast en ik heb er geen problemen meer mee gehad naderhand.
Ik ben heel netjes te woord gestaan en ze hebben me heel goed geholpen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:29

Ik vind het hele fijne zadels, heb er zelf ook 2. Toch kunnen ze echt niet voor elk paard een zadel maken. Hun bomen gaan tot een bepaalde breedte en breder of smaller kunnen ze gewoon niet maken. En ze beweren van wel, dat is het probleem.
Ik ben daardoor ook niet echt enorm over de service te spreken.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:30

Darkness85 schreef:
Tsja.. Ik hoor toch te veel negatieve verhalen.. Durf de gok niet te wagen..

Ik las op de Site van Riël Klumper over de Black Country zadels.. Met een speciaal kussen systeem.. Het zogenaamde K-Panel.. Speciaal voor smalle paarden met atrofie bij de schoft.. Dus ik ga daar morgen eens naar informeren..

Dat kan ik je enorm aanraden. Zadels worden erg goed aangemeten.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:32

ik denk dat iedereen zijn ervaring heeft maar de mijne zijn zeer goed met hulsebos.kan niet beter,
mijn ander zadel heb ik niet nieuw gekocht maar zit ook goed. dus heb geen klachten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:41

Mijn oudste zadel van HB is 12 jaar, ziet eruit als nieuw :D
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het altijd allemaal van een leien dakje gegaan is, maar problemen zijn altijd wederzijds keurig opgelost, afspraken uiteindelijk toch altijd nagekomen.
Zelf heb ik 3 HB zadels, 4 HB hoofdstellen en een singel.
Mensen om mij heen adviseer ik HB als zij een nieuw zadel willen!
Ook ik wil wel dat Jan zelf komt........

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:55

Je moet gewoon als je een nieuw zadel koopt zelf ook een beetje sjoemel hebben van hoe het moet liggen...dat moet je zowieso hebben, want je moet het ook zien en voelen of je zadel nog goed ligt ed. En je moet nooit zomaar blindelings uitgaan van wat mensen zeggen... zulke bedrijven willen graag verkopen en bij sommige paarden en zeker bij een nieuw zadel is de echte pasvorm pas na enkele maanden goed te zien, dus een fout is snel gemaakt.

Maar ik heb dus ook een HB zadel en ik kan niks anders spreken dan lof... ze hebben het helemaal voor me aangepast, later nog een controle bezoekje gehad en het zit als een huis, kan niet anders zeggen.. en mijn paard loopt er geweldig onder en is kei los in zijn rug ( kon ik bij een euroriding niet zeggen)

Ik vind juist die euroriding zadels bagger, zo heeft iedereen met een bepaald zadel iets.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:59

zo zie je wel dat meningen verschillen, mijn euro riding heeft super zachte kussens, en dat kan je van de hulsebos zadels niet zeggen, ook al vullen ze het met zachter wol.

mijn zadel gaat terug en we krijgen ons geld ook terug.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:02

euroriding heeft verschrikkelijke smalle tunnels waardoor het heel vaak op je paard zijn ruggengraat ligt, en ik kan niet zeggen dat mijn kussens nou zo hard zijn, is de manier van opvullen denk.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:04

hihi mijn hulsebos ligt juist te krap op de rug :D terwijl het op maat gemaakt is

gerard, en jan zijn er nu beide al bij geweest en ik kom er gewoon niet uit met hun.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:08

haha en ik heb juist een hulsebos gekocht omdat dat het ENIGE ja ja zadel was met zo'n brede tunnel en heb er heel wat op gehad..
Maar zo zie je maar weer...

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:34

Bij ons zijn ze ook in de buurt geweest. Zadel werd afgekeurd ws in de hoop en geld mee te verdienen. Helaas voor hem heeft ze dat niet gedaan. In die tijd zocht ik ook naar een goed zadel na al mijn leed wat nu nog weer bezig is en zat ook te denken aan op maat gemaakt maar na de verhalen van o.a Ymke hier en dan nog geen 200 meter verder bij je buren dat ze je zadel afkeuren omdat hij notabene scheef is en ze zelf scheven zadels afleveren ga ik niet met hun in zee.

Ik heb er geen ervaring mee maar ik vertel nu alleen hoe ik erover denk. Dit betreffende de service die zij leveren!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:36

Ze hebben normaal gesproken ook een vrij brede tunnel. En bij zadels die je wat langer hebt hebben ze de neiging om ze te hard op te vullen. Het nadeel met van die grote kussens is dan dat ze scheef gaan trekken en dat is heel slecht te corrigeren.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:46

ik heb 1 hulsebos dressuurzadel die op mijn 2 paarden ligt. 2e hands gekocht en ben er blij mee. 1 minpunt 1 van mijn paarden reageerde opeens erg gevoelig op de plek van de singel (bij de gespen). De fysio kende dit probleem en vertelde mij dat ik de singelstoten moest kruisen. voorste gesp vastmaken aan de achterste gesp van de singel. Dit gedaan en het probleem is over. Kleine aanpassing en paard weer blij.
Hiervoor Daaleman gehad waar ik niet op kon zitten en dit lag ook niet super op mijn paarden.
Opvullen of iets dergelijks heb ik nog nooit gedaan is tot op heden niet nodig geweest.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:39

ik moet zeggen dat ik echt fan ben van het hulsebos zadel, hij zit geweldig! :)) en hij past ook heel goed op mijn nf pony! :)) dus dat het een zadel voor brede paarden klopt niet! :+ mijn pony is erg smal, en heeft weinig schoft, en schouder waardoor veel zadels naar voren schoven... alleen een ander zadel bij ons thuis zat ook goed op hem, alleen die had niet zo'n geweldige zit! :o ( hij zit gewoon heerlijk diep! waardoor je houding heel goed word! )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:52

Ik heb ook een hulsebos...is een paar jaar terug voor mijn paard op maat gemaakt door de vorige eigenaar en ik heb hem er dus bij overgekocht. Het is echt een goddelijk zadel, dat zegt iedereen die erop gaat zitten, dus daar geen klagen over....alleen de service en opvulkuntsten heb ik zo mijn twijvels over. Een paar maand terug begon mijn zadel ineens naar rechts te zakken...heb er even mee doorgereden, maar het bleef. Dus hulsebos gebeld..ja moest misschien wel opgevuld worden...is toen ook gekomen, maar binnen 5 minuten was hij al weer klaar...ik hoefde niet te rijden en hij was echt maar 2 min bezig met opvullen ofzo..daarna heeft hij eht zadel ook niet meer gepast, na het opvullen dus. Ik lag doodziek op de bank dus heb dat niet goed meegekregen en mijn moeder weet daar gewoon niet veel van. Daarna werd mijn nog verteld dat ik een andere singel moest aanschaffen..2 dagen later ben ik er mee gaanrijden, nou niks veranderd hoor...zakte nog net zo naar rechts, bijna nog erger. Dus weer gebeld uitgelegt en verteld dat ik het eigenlijk slechte zaak vond dat hij binnen 5 a 10 minuten helemaal klaar was...nou hoppa 80 euro verdient in 10 min...maar goed mijn vader gezegt dat we dit niet accepteerden...en wat ik dan wel netjes vond ik dat ze gratis nog een keer terug kwamen. Tone kwam er een andere, hij heeft hem weer iets bijgevuld maar vertelde dat het aan mijn paard lag, de rechterschouder was minder bespierd en daardoor zakte hij naar rechts..hij kan er dan ook niet voor zorgen dat het zadel recht bleef liggen..vond het een logisch verhaal en hij liet het me ook zein..Nou moet ik zeggen dat het nu ik dus bezig ben geweest een paar weken met die rechter schouder, om daar meer spieren op te krijgen zakt hij al minder naar rechts..maar ik heb er dus wisselende gevoelens over..als er weer iemand moet komen denk ik dat ik toch een ander bel...verder het zadel is echt perfect hoor!! super kwaliteit..hij is toch echt al een paar jaar uit maar ziet er nog geweldig uit (ligt ook aan onderhoud natuurlijk) en hij zit gewoon goddelijk...succes met je keuze!

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:11

Heb wel op Hulzebos gereden, zadel van t werk, zat echt super. Was alleen niet prectisch, paste maar op heel weinig paarden. Dat is ook de reden waarom ik er geen aangeschaft heb. Heb nu een stubben (spring) en een passier (dressuur) en ben er helemaal happy mee. Mede omdat ze op bijna alle paarden passen. (de passier past ook heel mooi op wat hogere schoften.)
Ik ben over Hulsebos zadel verder heel erg te spreken, zitten fijn etc.

moen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:03

Ik heb een dubbel gevoel bij Hulsebos...

Ik ben super tevreden met mijn Hulsebos zadels maar erg ontevreden over de service(meer info evt via pb) Ik laat tegenwoordig de service dan ook door Van Rijs doen!
Ik heb een breed en een smal paard en voor beide een Hulsebos welke beiden erg fijn liggen!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:13

De zadel boer is vanmiddag langs geweest voor mij en 2 andere.. Heb veel zadels uitgeprobeerd.. Er lag er naar mijn idee maar 1 goed.. En dat was een KN Symphonie.. Daar was hij het ook mee eens.. Zadel zat ook erg fijn.. Heb m'n instructrice voor de zekerheid ook nog even laten kijken.. En die was er ook erg te spreken over.. Hij had ze alleen niet meer in het zwart op voorraad.. Dus heb nog steeds geen zadel.. Ik wil ook met langer zweetblad.. Dus hij moet besteld worden..

Ben wel blij dat ik wat gevonden heb.. Nu nog afwachten hoe lang het gaat duren..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:17

flugeltje schreef:
haha en ik heb juist een hulsebos gekocht omdat dat het ENIGE ja ja zadel was met zo'n brede tunnel en heb er heel wat op gehad..

Toevallig al een Massimo geprobeerd?

Ik ben helemaal van Hulsebos af, vind de service echt niks en bovendien zit je helemaal in een harnas met die vaste zit, erg slecht voor je onafhankelijke zit.
Ik ben overgestapt op een Massimo zadel, deze heeft brede zachte kussens en veel wervelvrijheid.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:47

WolinLotte schreef:
flugeltje schreef:

Toevallig al een Massimo geprobeerd?

Ik ben helemaal van Hulsebos af, vind de service echt niks en bovendien zit je helemaal in een harnas met die vaste zit, erg slecht voor je onafhankelijke zit.
Ik ben overgestapt op een Massimo zadel, deze heeft brede zachte kussens en veel wervelvrijheid.

ik ben super blij met mijn zadel en is na correctie de enige ( op de KN Allegro na) die op mijn paard past, dus waarom zou ik veranderen..super zadeltje