Vraagje over boomloze zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Vraagje over boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:55

Nou , die mag sowieso nog wel wat spiertjes kweken , dat ruggetje is voorlopig nog niet klaar om een ruiter te dragen eigenlijk.... :)

Boomloze dressuurzadels die er uitzien als boomzadels ; hartstikke mooi en vakwerk om dat zo te kunnen maken , maar ik vind het niks.

Hoe meer een boomloos zadel op een boomzadel gaat lijken , hoe "stijver" de opbouw wordt en , hoe moeilijker de pasvorm wordt...je krijgt weer een heleboel van die boom-problemen terug...

Barefoot komt nu ook met Look-Like zadels , die dus lijken op boomzadels , en het zal ook geen jaar meer duren voordat we ook een "echt" dressuurzadel krijgen.

Ik verheug me er niet op , al die pasvorm-problemen die we dan onherroepelijk gaan krijgen :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:01

Hij is inderdaad nog wat iel (trekt al supersnel bij nu hij bij ons staat trouwens) , vandaar dat ik ook al zei dat ik er zelf niet op ga zitten. ruiter van de foto weegt 40kilo en zal er gewoon iedere week 10minuutjes op zitten ofzo, dus dat komt wel goed denk ik :)

Buiten het weer wat moeilijker passen, zijn er nog andere nadelen aan zo'n dressuurversie, bv qua drukverdeling ofzo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:10

Mh-mh , verstandig besluit om er alleen een licht iemand op te laten rijden , de ruggengraat steekt nog zover uit...dat valt niet mee om die vrij te houden nu.

Deze rugvorm is ook wel heel anders dan een goed bespierde rug , dus sowieso erg moeilijk met zadels passen nu.

Die authentiek opgebouwde boomloze zadels moeten net als een boomzadel ècht goed passen.

Een zadeltje zoals die oranje-zwarte past zich wel aan mits er genoeg ruimte voor de schoft is , maar de ronding van de rug is verder geen enkel probleem.

Bij zo'n hele stevige boomloze is dat wel een belangrijk punt , er is maar weinig flexibiliteit over en als het zadel toch door moet buigen dan komen er al snel weer rare krachten op het leer te staan waardoor je spanningspieken krijgt.

Een type Barefoot is dan niet zo mooi maar zit wel zo in elkaar dat het hele zadel kan "werken" , o.a. door die losse seatsaver en die losse pad met inlages , alles kan langs elkaar heen schuiven tijdens het buigen waardoor je niet van die rare spanning krijgt die je wel krijgt bij 1 vast dik ding met zitting en kussens er helemaal aan vast.

Leg je bepaalde kussens onder een type Barefoot dan bepaald het materiaal van de kussens de eigenschappen qua schokdemping , gewichtsverdeling en bescherming van de ruggengraat.

Leg je diezelfde kussens onder een "moderne" boomloze , maar naai je ze dan onder het zadel vast , dan blijven de eigenschappen van de kussen gelijk....maar doordat het 1 geheel is met een zadel kunnen de kussens zich niet meer goed aanpassen aan de ronding van de rug van het paard.

Terwijl ze dit wel kunnen als er een zadel los bovenop ligt.

Vandaar dat Barefoot geen dikke vaste kussens heeft of een vaste seatsaver die er wat mooier en authentieker uitziet.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:25

Briljant idee trouwens van de makers van het freeform zadel om de beugelriemophang verplaatsbaar te maken..
Das echt iets wat ik dan wel weer mis aan boomzadels, daar hebben ze die dingen vaak achterlijk ver naar voren waardoor je stoelzit krijgt zeg maar. (moet bijv echt een 17 inch zadel of eentje waarbij de ophang verder naar achter is dan normaal anders heb ik dat probleem al)

Mag je dat ook bij barefoots inbouwen pmarena? Of is dat dan jatterij ;) ?
Dan wil ik nl de london nog weleens overwegen, mocht ik ooit weer een jong paard hebben. :P (de ophang was bij maat 1 voor mij ook al prima hoor ;) maar zou wel leuk zijn als je toch wat ruimer wil zitten én een makkelijke houding zeg maar)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:13

Moet zeggen dat ik de verstelbaarheid bij de ghost ook wel prettig vind, daarbij is ook de singel nog verplaatsbaar..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:34

even tussen door
freetex en freemax zijn NIET hetzelfde
we hebben ze beide verkocht
freemax idd scheve exemplaren gehad daarom hebben we deze nu niet meer
free tex is stuk zachter dan de freemax en nog nooit scheve tegen gekomen

verder is het systeem van de beugelriem ophanging en vork eender

freemax heeft meer zitting maat mogelijkheden
pfiff tex betere qualiteit

helaas geeft meer aanpassings mogelijkheden of types
geen garantie tot vinden passend zadel
kijk naar de barefoot , leeuwendeel van de paarden en ruiters is wel een passende
barefoot combi voor te vinden , helaas niet voor alle
daarom hebben we oa de pfiff tex ernaast

wij hebben gekozen voor kwaliteit boven keuze mogelijkheden dus de pfiff tex ipv de freemax
gelukkig passen de (hardere) zittingingen van de freemax ook op de pfiff tex

verder teld voor ieder (ook boomloos) zadel
dat het zowel paard als ruiter moet passen

er is voor elk wat wils ;) kwestie van testen , uitproberen
hoe beide gebouwd zijn, wat beide prettig vinden , smaak en portemonnee

raad overigens ondanks dat de pfiff tex van een flexibel foam is
toch een extra druk verdeler aan , zeker bij een niet verzonken ruggegraat
moet er ook rekening gehouden worden met de ruggegraat vrijheid

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 08:55

Nicky jij ook bedankt voor je reactie.
Weet jij ook het verschil tussen de verschillende pfifftex modellen die ik in de openingspost geplaatst heb?
Ik zie op je site dat jullie de pfiff tex ook als testzadel aanbieden, ik ga daar eens over nadenken :)

Ik heb net Dutchrider een mail gestuurd voor meer foto's van het zadel en uitleg over de opbouw van het zadel, nav het stukje van pmarena. Dat gaat dus over dit zadel:

Afbeelding

Verder heb ik nog een nieuwe mail van die vrouw van mp (link: oranje/zwart endurancezadel )

Over het oranje/zwarte endurance model:

• De lengte van het zadel is 54 cm en van het verstelbare zitvlak 44 cm.
  • De kamerbreedte is 17 cm.
  • Als het zadel plat ligt, is de schoftvrijheid 13 cm

Over het zwarte vzh model:
  • De zitting, die met klittenband verstelbaar is, is 47 cm lang. Het totale zadel is 54cm
  • Als het zadel plat ligt, is de schoftvrijheid 11 cm.

Zij heeft bij de advertentie ook een foto dat het zadel plat op de grond ligt. Ik neem aan dat zij op dat moment de kamerbreedte heeft gemeten bij de pommel en vanaf de grond gezien de kamerhoogte? Zegt dit ook iets eigenlijk?
Mijn zorg ligt bij de schoftvrijheid aangezien Chuba best een schoft heeft en het daar niet moet gaan drukken dus.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 20-03-09 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:58

met echt hoge schoften hebben we de beste
resultaten met de vps + inlage cheyenne bereikt ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:00

Oke, die ligt waarschijnlijk wel in een hoge prijsklasse dan?
Heb mijn post nog even ge-edit trouwens.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:16

uh dry tex heb je al vanaf 299 euro kaal
dekje standaard 43.95 indien extra inlages nodig zijn komt er 25 bij , andere pommel 29.90
kunnen normale beugelriemen onder die zijn er va 12,50
raden wel ALTIJD veiligheids beugels aan ivm gesloten beugelriemhaak en er kan een normale singel onder

maw ze zijn er compleet vanaf 396.45 compleet inclusief verzekerd verzendkosten
tot als je mega pech hebt en extra inlages en andere pommel nodig zou hebben 451.35
of alles uber luxe wilt meer
zoals bv lederen singel of fra singel ipv 12.50 basic singel
een grandeur pad ipv een standaard hkm
ipv normale beugel riemen a 12,50 luxe of fenders (die zijn echt fijn .. vind ik dan :o
kan je gewoon in je kleding die als 1e uit de kast valt sochtends opstappen :D )
etc etc

het verschil in de pfiff modellen is zacht leder of kunststof (suedine)
en bij de een heb je vaste wrong bij de ander kan je die ietsjes verplaatsen naar wens
de vork zit overigens voor je
daar mag je absoluut geen last van hebben , is zo goed als godsonmogelijk zeker bij deze zadels

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:15

Verplaatsbare beugelriem-ophanging bij Freeform e.d. : is erg fijn inderdaad , maar ook gevaarlijk.

Als je de beugelriemen tever naar voren bevestigd dan zit je teveel ermee op de schoft te drukken , net zoals bij het leeuwendeel van de boomzadels...wat je zelf al zegt : daar zit de beugelriem-ophanging eigenlijk veels te ver naar voren , en daarom heb je bij die boomzadels hetzelfde "probleem" als bij een boomloze : zodra je in de beugels gaat staan dan is de gewichtsverdeling van de ruiter niet optimaal.

Bij een boomzadel drukt het zadel dan steeds even flink op (naast) de schoft , je ziet niet voor niks zoveel van die smalle hoge schoften , de bespiering wordt daar gewoon weggedrukt :(:)

Bij een simpel boomloosje komt diezelfde druk tenminste nog achter de schoft daar waar de rug het het best kan hebben en ook weer meer boven het zwaartepunt van het paard waardoor het daar gewoon veel comfortabeler te dragen is.

Het gewicht van de ruiter op het paard is tot op zekere hoogte altijd schadelijk , zodra je erop gaat zitten komt dat de rug sowieso niet ten goede. Dan heb ik persoonlijk liever dat de druk op een plek komt waar het paard het goed kan hebben , en dat het dier daarnaast ook een soort flexibel kussen op de rug en achter de schouder heeft ipv. een onbuigzaam geheel.

Maar afijn ik dwaal een beetje af :o

Die verplaatsbare stijgbeugel-ophanging is wel fijn , maar er kan ook veel ellende van komen. Tever naar voren plaatsen zie je heel veel bij de Freeforms e.d. vind ik , meestal als je ziet waar iemand het bevestigd heeft dan is dat al boven de ronding van de schoft.... en dan moet je nog maar hopen dat het geheel er recht bovenop geplakt zit en niet een beetje scheef waardoor het paard scheef belast wordt.

Ik ga persoonlijk dan liever voor een systeem van 2 vaste ringen zodat je kunt kiezen of je de voorste of de achterste ring wilt.

Is mij ook een raadsel waarom BF dat niet doet want ik zeuer er al zeker 5 jaar om :P

Maar in zo'n 90% van de dingen waar ik al jaren om zeur , heb ik intussen mijn zin gekregen en dat zie je terug in de huidige Barefoots , supergaaf ! :j

Nu nog wat laatste puntjes zoals die dubbele ophangringen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:23

Marktplaats enzo :

Tsja die afmetingen zeggen niet zoveel. Het gaat vooral om de schuinte van de zijkanten van de pommel (voorboogje) , want die moeten netjes aansluiten rond de schoft.

Dan kan de breedte onderaan (ga ik dan even vanuit want je weet ook nog niet precies waar en hoe ze het gemeten heeft....) wel 17 cm zijn , maar het scheelt nogal of de breedte bovenaan dan bvb. 15 cm is of 10 , je krijgt dan een hele andere hoek....en die bepaald nu juist de breedte en daarmee ook hoe hoog het geheel boven de schoft zal komen te staan.

Over het algemeen hebben nepperds (en de oude Barefoots waar deze nepperds op gebaseerd zijn) lang niet zoveel schoftruimte als BF heeft. Voornamelijk omdat de Barefoots van zichzelf al helemaal omhoog gebouwd zijn , dat zie je hier goed :

Afbeelding

De nepperds zijn eigenlijk altijd recht over de rug (= veel simpeler te maken) en dan zit er nog een pommeltje op "voor de sier". Heb je een betere nepperd dan doet het pommeltje ook nog echt wat en krijg je wel een beetje ruimte bij de schoft.

En bij deze oranje-zwarte van MP vond ik het heel verassend dat het zowaar LIJKT dat het zadel zelf ook een pietsje omhoog loopt aan de voorkant , dat zie je bijna nooit dus dat is wel een plus voor dit zadeltje , dat er tenminste een BEETJE aandacht aan geschonken is. Misschien vertekend het beeld hoor dus als je het koopt en hij blijkt toch gewoon recht te zijn : hang me er niet aan op :P

Maar dan nog is de schoftvrijheid veel minder dan bij de huidige BF's. Het is echt verbazingwekkend welke schoften hiermee wegkomen tegenwoordig , terwijl het toch ook prima ligt op de ronde paarden met nauwelijks een schoft , want dan buigt het zadel natuurlijk weer wat meer naar de zijkanten en komt die extra ruimte weer van pas voor de brede schouders :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:28

Is ook een optie ja.. Zijn ze ook smaller ondertussen? Mijn beugelriemen konden destijds schuiven in die ringen en dan voelde ik het verschil al als ze vooraan de ring of achteraan zaten. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:30

Overigens die foto van Dutchrider is 99% zeker gejat van Barefoot , hij is namelijk exact gelijk aan de allereerste foto die we daarvan gebruikten. Zelfs tot in de details...zat een maf vouwtje op de pommel namelijk , dat vouwtje zie je nooit op een pommel verder , en op deze foto staat hij ook...dat is wel heel toevallig ;)

Alleen is dan het Barefoot-logo van de foto afgepoetst , voor de rest is hij exact hetzelfde. Op de site staan nog wat andere foto's en die zijn wel "onbekend".

Overigens heeft Barefoot voor de andere Barefoot-modellen dan de Cheyenne echt best nog wat rechten , er mogen hiervan geen nepperds verkocht worden en ze zitten er dan ook flink bovenop. Je ziet steeds meer nep-Londons en Nevada's en de aanbieders daarvan krijgen een waarschuwing van Barefoot en anders worden er gerechterlijke stappen ondernomen. Ze hebben er tegenwoordig zelfs een speciale juridische afdeling voor die de hele dag overtredingen opsporen en verkopers aanschrijven. Dat is bij Dutchrider ook al gebeurd volgens mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:32

@pmarena: hebben ze er een octrooi op dan, want anders mag je net zoveel neppers in het buitenland laten maken als je wilt. Kun je niets tegen doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:36

Lepeltje schreef:
Is ook een optie ja.. Zijn ze ook smaller ondertussen? Mijn beugelriemen konden destijds schuiven in die ringen en dan voelde ik het verschil al als ze vooraan de ring of achteraan zaten. :+

Ja , gelukkig wel !

Dat vond ik ook zo'n idioot ontwerp ! Heeft nog een paar jaar geduurd voordat ik dat er eindelijk doorgedrukt kreeg...toen de London kwam begonnen ze met smalle ringen en nu krijgen ze dat gelukkig allemaal :)

Nu ja op de western-modellen na dan want die hebben natuurlijk bredere fenders :)

Overigens was ik blijkbaar 1 van de weinig zeikerds daarover want ik heb echt nog geen 5 mensen erover gehoord dat ze die brede ring een probleem vonden :P

DD : Blijkbaar. De Cheyenne-nepperds daar kunnen ze niks tegen doen omdat die zo ingeburgerd zijn en een heel standaard uiterlijk hebben.
Maar de zadels die duidelijk gejat zijn van hele eigen Barefoot-ontwerpen ( ze maken zelfs het veertje na , da's het kenmerk van Barefoot , halloooo 8)7 ) daar kunnen ze wel tegen ingrijpen. En dat doen ze dan ook.

Vind ik ook wel terecht. Dat mensen dan zo'n zadel kopen ipv. een Barefoot vind ik dan nog niet eens zo'n probleem.
Maar die nepperds geven vaak problemen door hun kwaliteit of door de verkopers die geen goed advies geven , en die negatieve ervaringen die daaruit volgen daar plukt Barefoot weer de vruchten van.... dat hebben we al met die andere nepperds , dat bevalt dan niet goed en men gaat hard roepen hoe slecht boomloos wel niet is , terwijl ze alleen het goedkoopste van het goedkoopste zadeltje hebben geprobeerd :P

Erger nog : vaak noemen ze het nog Barefoot ook , omdat ze niet beter weten :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:40

Overigens : wat bedoelt de MP mevrouw met : "het verstelbare zitvlak" ?

Dat wekt de indruk dat je de maat aan kunt passen ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:40

pmarena schreef:
Maar die nepperds geven vaak problemen door hun kwaliteit of door de verkopers die geen goed advies geven , en die negatieve ervaringen die daaruit volgen daar plukt Barefoot weer de vruchten van.... dat hebben we al met die andere nepperds , dat bevalt dan niet goed en men gaat hard roepen hoe slecht boomloos wel niet is , terwijl ze alleen het goedkoopste van het goedkoopste zadeltje hebben geprobeerd :P

Erger nog : vaak noemen ze het nog Barefoot ook , omdat ze niet beter weten :(

Wel grappig dat mensen alles aan de BF linken (BF model, net zo goed als BF enz) maar nooit aan bv een Torsion die er veel eerder was en waar de BF in het begin misschien ook wel een beetje een rip-off van was :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:45

@Juliette86 : goeie opmerking :)
De Torsion heeft zich vanwege de prijs wat uit de markt geprijst, vermoed ik. Al is dat met de nieuwere (western)modellen van BF wel achterhaald.

Je ziet het zelfs al met BM-Hilason...er komen nu nepperds a la Hilason (Bronco en naamlozen). terwijl de echte BM toch nooit echt geëvenaard is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:01

pmarena: maar hoe weet ik eigenlijk dat ik een echte BF koop...
als ik al dat nagemaak hoor wordt ik haast bang om een BF-tje 2e hands te kopen!
ik weet hoe de echte BF eruit zien(bepottel regelmatig Bf-tjes bij equixantos)
maar kan ik wel een verschil vinden?

Edit: ik kan natuurlijk ook eentje kopen met aankoopsbewijs halen...maar toch

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:22

Nou , op elke Barefoot staat wel de naam Barefoot op de zijkanten van de seatsaver , en zover gaan de nepperds (nog net) niet.

En inderdaad , uiteraard is de Cheyenne gebaseerd op de Torsion.
Wel vind ik het netjes dat de Cheyenne van begin af aan al een eigen "smoel" had , een eigen ontwerp van het boomloze concept , en niet een goedkope look-a-like van Torsion probeerde te zijn.

Wat de nepperds van Barefoot wel doen , die proberen zich echt te vermommen als een Barefoot en mensen die er 1 kopen denken vaak ook werkelijk dat ze net zo'n zadel hebben als bij mij op de site omschreven wordt.

Dat is dan soms te danken aan een verkoper met euro-tekens in de ogen die vanalles zegt om dat Barefoot-idee maar te voeden bij de klant , maar komt vaak ook simpelweg door klanten die zomaar wat kopen en zich er totaal niet in verdiepen.

Die lezen 5 minuutjes op mijn site , besluiten dat ze zo'n zadel willen , kijken 10 seconden naar het plaatje van de Cheyenne , kijken op Marktplaats en zien zo'n zelfde soort modelletje voor veel minder geld , en denken : hee een Cheyenne in de aanbieding ! En hij is verkocht :D

Erg ook om te zien hoeveel mensen de woorden Barefoot of Cheyenne verkeerd schrijven. Het zijn geen woorden die de gemiddelde Nederlander dagelijks gebruikt , maar als je toch iets wilt kopen dan is de naam ook weer niet zo moeilijk dat je dat niet fatsoenlijk kunt schrijven :P

Als mensen die naam al niet goed kunnen schrijven dan geeft dat toch al een beetje aan hoeveel ze zich in het zadel verdiept hebben....of hoe belangrijk ze het vinden zich erin te verdiepen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:15

Citaat:
Als mensen die naam al niet goed kunnen schrijven dan geeft dat toch al een beetje aan hoeveel ze zich in het zadel verdiept hebben....of hoe belangrijk ze het vinden zich erin te verdiepen.

:o let je op wat je zegt dame :P .. we zijn niet allemaal goed in taal ;)
je zou bij mij op de site zomaar een barefoot aangeboden kunnen zien worden met taal fouten :o
en dat is dan toch echt de echte :Y)

en niet iedere nepperd is bagger 8-)

kijk voor 750 euro heb je al een leuk jc boomzadel , geen bagger geen top
dan heb je de betere en daarna nog de absurd geprijsde
ook zijn er de zogenaamde zm kwaliteitjes
tja voor een leek is het haast niet te zien welke bagger is en waarom
idem dat iedere winkel bv de randols kan verkopen incl het getoonde zonder inlages zonder ruggegraat vrijheid getoonde dekje op hun site .. ,

ze hebben trouwens ook de western uitvoering weer in hun pakket zitten
dacht dat bf daar een stokje voor had gestoken ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:19

Een tikfoutje kan , heb ik ook vaak zat , maar wat je langs ziet komen loopt soms echt de spuigaten uit hoor :P
Dan heeft iemand een nepperd gekocht en komt dan met de vraag : ja ik heb een barefood kayenne gekocht en nu heb ik dit en dat , weet u daar een oplossing voor ? En dan gaat het om een tenenkrommende nepperd waarbij een Trekker een juweeltje is...

Ik vind het dan altijd zo jammer dat ze m'n mail wel weten te vinden als het al te laat is , maar niet voordat ze zo'n mormel kopen.
Anders had ik ze tenminste nog in de richting van die Trekker kunnen sturen :P

Of die Pfiff , die ziet er ook best wel okee uit :)

Heeft Ekkia weer de western BF...?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:37

yep

dezelfde die ze toen al hadden alleen opnieuw uitegbracht

op de foto lijkt die idd een beetje
in het echie schijnt ook , als men de barefoot niet kent

hier in de shop heb ik graag zo'n zadel liggen :j :D
95% vd mensen die hier beide voelt spaart graag even door :Y)

de pfiff icelandic is zo slecht nog niet 8-)
heb hier de london en de icelandic naast elkaar liggen
meeste klanten kunnenn niet eens zien welke de lederen en welke de nep leer is
om maar eens een verschil aan te geven

maar ja nep leer slijt wel veel harder :Y)
en er past geen andere pommel in , en is er slechts in 1 maat
als die past is het een leuk alternatief voor de twijfelaars

ach zo heb ik nu een klant die 2e hands een dry tex heeft gekocht uitleg erbij van de particuliere verkopende partij dat die altijd past .. die ze gekocht hadden bij een buitenlandse shop ,
ben die klant nu aan het helpen haar zadeltje passend te krijgen voor haar paard
gaat een wereld voor der open :D
had problemen met der zadel jammer is het dan dat er geen goede uitleg is gegeven
zo komen ook de verhalen de wereld in , zo blij als een kind is ze nu dat het wel goed ligt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:57

Ik heb net een mail gekregen van Dutchrider.
Heb nog geen beschrijving van het zadel gekregen mtb de opbouw enz, hoewel ik daar wel om heb gevraagd.
Maar heb wel twee foto's erbij.
Zijn helaas heel klein en heb ze nog zo moeten plakken anders waren ze zelfs te klein om te uploaden.
Heb de links even geplaatst voor de grote foto.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BP7VFJL8.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MR4RRY7X.jpg

Nou kan ik vast scheel kijken, maar deze foto's lijken heel erg af te wijken van de eerste foto.
Op deze foto heeft het zadel geen gladde zweetbladen zeg maar, maar van die ribbels erop!