Slofteugel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LisaD

Re: Slofteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:15

En waar loopt dit op uit ?
TS vraag alleen hoe ze hem vast moet maken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:44

Mijn slof had een speciaal lusje voor aan de singel. Slofteugel zelf haal je door de bitringen heen, en klik je vast aan het lusje bij de singel ;).

Ik vind het zelf een klote teugel. Kan me voorstellen dat er misschien mensen zijn die hier een goeie ervaring mee hebben maar dat zou ook per paard wel verschillend zijn. Mijn paard werd er alleen nog maar erger van := (kop tussen de benen, en bokken) heb er maar 2x mee gereden, merk helaas geen verschil. Probleem wat ik met dit paard heb los ik nu op zonder hulpteugel.

Mijn paard is ook te voorwaarts. Vooral nu (na 3 maanden stil staan :o). Meestal draaf ik gewoon een paar minuten vlot door. Zodra het ergste eraf is ga ik wat overgangen rijden. B.v draf-halt. Als dat goed gaat ga ik wat schakelen in draf. Op de korte zijdes rijd ik wat meer terug, reageert ze onvoldoende dan zet ik haar stil. Dan op de lange zijdes af en toe een paar passen weg rijden.

Ik heb een instructrice gehad die vond dat ik met slofteugel, en sporen op een 3 jarige moest rijden. Paard was nog heel groen, en ik zelf had ook geen ervaring met een slof. Ben toen gestopt met lessen omdat ik het er niet mee eens was.

Ik kwam heel vaak een grote groep van een ponyclub tegen in het bos. Geen een pony die zonder hulpteugel of sporen gereden werd :n. Dat vind ik zelf echt zonde.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:51

Misty2001 schreef:
mijn paard is het niet meer af te leren buiten, |( jammer genoeg anders zou ik graag zonder slof een toerritje willen maken maar is niet anders.
naja succes.

Onzin ;) leeftijd maakt niks uit. Alles is rijtechnisch op te lossen. Onze pony was gewend om alleen maar hard te gaan buiten. Normaal galopperen kon ze eerst niet, ze ging alleen maar voluit. Pony was al wat ouder maar ik heb dit er wel uit gekregen, heeft alleen wel een hele tijd geduurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 07:47

@ elmiran: laat ik nou weinig problemen hebben met een slof bij een 3- jarige :)
Het kan soms helpen om te steunen in de balans, je kunt even wat duidelijker begrenzen :) moet je hem wel aan de zijkant vastmaken :)

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 21:59

maar moet het door de bitringen van buiten naar binnen toe of van binnen naar buiten??

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:22

van binnen naar buiten meid.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:54

Moderatoropmerking:
De vraag van de TS is hoe de slofteugel vast gemaakt hoort te worden. Dit topic staat op het forum Harnachement, op HAR is het de bedoeling dat men vragen stelt over het gebruik en kwaliteit enz. van harnachement, het is niet de bedoeling te gaan discusieren of het wel of niet wijs is dat de TS een slof gebruikt of niet. Die discussie kan gevoerd worden in een apart topic op RT-D. Vanaf hier graag weer ontopic over hoe de slof vast te maken, is daar alles al over gezegd is het dus klaar :-)