Hebben jullie ook een lamswol onderlegger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:21

Ik heb er een, maar die staat te koop
Ik gebruikte hem nooit, alleen met springwedstrijden.
Maar nu heb ik een zadel op lucht wat op maat gemaakt is, dus dan is hij helemaal niet meer nodig.

Dus als mensen nog interesse hebben :D

Snoevie

Re: Hebben jullie ook een lamswol onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 06:54

Foxy80 geeft een hele goede uitleg,niets meer aan toe te voegen.

ik vind bontjes ook erg mooi,een nepper met alleen een rand is dan toch een mooie oplossing?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:57

Altijd weer die discussie over wel of geen bontje. Als een paard een gevoelige rug heeft dan kan een goed bontje wel degelijk helpen, vraag het maar na bij een goede zadelmaker, paardenfysio of veearts. Problemen met een gevoelige rug hebben echt niet altijd te maken met een niet passend zadel. Overigens lijkt een bontje wel dik, maar als je het induwt, is hij zeker niet dikker dan een Ankypad. En nu ben ik benieuwd hoeveel van de anti-bontjesmensen wel met een Ankypad rijden! Want waarom zou zo'n bontje dan slechter zijn dan een minstens even dikke Ankypad.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:09

Ik rij niet met ankypad hoor, vormloze dikke dingen. Heel veel mensen rijden echter met ankypad (of vergelijkbaar qua dikte zoals eurostar) en bontje.

nicky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:11

Ik rij altijd met een bontje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:35

Jol1 schreef:
Altijd weer die discussie over wel of geen bontje. Als een paard een gevoelige rug heeft dan kan een goed bontje wel degelijk helpen, vraag het maar na bij een goede zadelmaker, paardenfysio of veearts. Problemen met een gevoelige rug hebben echt niet altijd te maken met een niet passend zadel. Overigens lijkt een bontje wel dik, maar als je het induwt, is hij zeker niet dikker dan een Ankypad. En nu ben ik benieuwd hoeveel van de anti-bontjesmensen wel met een Ankypad rijden! Want waarom zou zo'n bontje dan slechter zijn dan een minstens even dikke Ankypad.

ik denk dat het al vele malen nagevraagd is bij fysio's,da's ed.
en nogmaals,een bontje voor een 'gevoelige' rug is prima,maar dan moet je zadel er ook naar aangepast worden.
en mijn bontje vulde het zadel meer op dan mijn gewassen ankypad.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:14

@Snoevie, als het al zo vaak is nagevraagd, waarom dan nog al die discussies? Het enige probleem is dat veel mensen een bontje bovenop een pad of sjabrak gebruiken en daar is hij niet voor bedoeld. Je moet hem direct op de huid gebruiken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 06:56

omdat er natuurlijk altijd voor en tegenstanders zijn met alles,dat hou je toch zo. want er zijn ook mensen die het navragen aan bij wijze van spreken de buurman die wel het een en ander van paarden weet,en diegene roept dan ook: ja ik heb het nagevraagd.
en inderdaad een bontje hoort op de rug.
en nogmaals als je paard een gevoelige rug heeft en je wil perse een bontje gebruiken,dan zou je zadel ernaar aangepast moeten worden.
persoonlijk vind ik dat zo'n echt fluffy bontje je zadel aan de onderkant meer vult als een ankypad.(als ze gewassen zijn dan)

en ja ik heb het uiteraard ook nagevraagd.
de DA die op de kliniek in Utrecht werkt vertrouw ik wel in zijn mening.
maar zo zullen anderen dat ook hebben.

laat ik zo zeggen,ik vind het heel mooi,en het kan een goede tijdelijke oplossing zijn.
maar het verbaasd me wel hoe makkelijk mensen erover denken alleen.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:02

Ik heb mijn bontje ivm een paard wat nog verandert in zijn lichaam.
Gebruik zelf de Mattes met ruggegraadvrijheid. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:23

dat schijnen wel de beste te zijn heb ik gehoord,die van mattes oa
ruggengraatvrijheid is dan ook belangrijk.