Welk dressuurzadel voor redelijke prijs/kwaliteit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:46

Het zadel dat Jolanda10 laat zien lijkt qua model ook sprekend op de kentaur penelopa.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:59

Ik heb zelf een euroriding Jade voor dressuur. Ook mijn springzadel is van euroriding Jade. Vind ik een heerlijke zadel. Lekker zacht. En ook niet echt duur. Toen ik mijn dressuurzadel 2 1/2 geleden nieuw kocht was deze als ik het goed heb 780 euro.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:09

Lijkt me toch nog steeds verstandig eerst te kijken welk type boom bij je paard past. Een slecht passend zadel veroorzaakt ontzettend veel leed bij een paard. Iemand kan dan wel graag een zadel willen met een diepe zit en veel wrong maar heeft het paard een korte rug dan past daar bij dit type zadels niet meer als een 17 inch zadel op.

Het aanmeten van een zadel is vakwerk, laat dus een vakman/vrouw komen en geen commerciele ruitersportzaak die graag verkoopt en het niet uitmaakt wat er op het paard ligt!!!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:15

Een Hulsebos zadel misschien? Die zijn tweedehands zeker onder de duizend euro te vinden. Bovendien kun je Hulsebos ook laten komen om te kijken of het zadel goed ligt, bovendien kunnen ze in heel veel gevallen het zadel ook aanpassen aan je paard. ;)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:16

heb vandaag op die van een stalgenoot gezeten de kentaur pentelope echt fijn zadel ! van zacht kalfsleer

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:18

Schangah schreef:
Het aanmeten van een zadel is vakwerk, laat dus een vakman/vrouw komen en geen commerciele ruitersportzaak die graag verkoopt en het niet uitmaakt wat er op het paard ligt!!!

Dat ben ik ook zeker van plan,al vind ik het dus moeilijk te bepalen wie zo'n vakman/vrouw is.
Omdat je heel veel verschillende verhalen hoort.

Kitano

Re: Welk dressuurzadel voor redelijke prijs/kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:20

ik heb een JC Tango dressage(?) heerlijk zadel!! kostte nieuw ook rond de 1000 euro, en heb ik aan laten meten door een zadelmaker. Het is heel belangrijk dat het zadel goed op je paard ligt, je kan er veel problemen mee voorkomen!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:12

glenda schreef:
Schangah schreef:

Dat ben ik ook zeker van plan,al vind ik het dus moeilijk te bepalen wie zo'n vakman/vrouw is.
Omdat je heel veel verschillende verhalen hoort.

Ja dat is ook heel erg moeilijk. Ik heb een MSFC om advies gevraag en zelf veel gelezen. Het zadelboek is wel een handig boek om mee te starten. Daarnaast is er op internet ook nog veel informatie te vinden over waar je op moet letten. Let ook goed op de reactie van je paard.

xXmaaikieXx

Re: Welk dressuurzadel voor redelijke prijs/kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:27

rossner is een heel fijn zadel en totaal niet duur. verder kentaur, knightrider, jc, wintec is niet duur

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:40

Ja dat is ook heel erg moeilijk. Ik heb een MSFC om advies gevraag en zelf veel gelezen. Het zadelboek is wel een handig boek om mee te starten. Daarnaast is er op internet ook nog veel informatie te vinden over waar je op moet letten. Let ook goed op de reactie van je paard.[/quote]

Hoe werkt dat met zo'n MSFC?zijn die verbonden aan een zadelmakerij ofzo,en komen ze dan ook langs met zadels?

loveswinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:26

bij mij komen ze donderdag rossner zadels passen. prijsklasse rond de 800 euro en schijnt goede kwaliteit te zijn voor het geld!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:43

glenda schreef:
Ja dat is ook heel erg moeilijk. Ik heb een MSFC om advies gevraag en zelf veel gelezen. Het zadelboek is wel een handig boek om mee te starten. Daarnaast is er op internet ook nog veel informatie te vinden over waar je op moet letten. Let ook goed op de reactie van je paard.

Hoe werkt dat met zo'n MSFC?zijn die verbonden aan een zadelmakerij ofzo,en komen ze dan ook langs met zadels?[/quote]

Mijn MSFC werkt samen met een aantal bedrijven maar komt ook als adviseur langs en helpt je een goede keuze te maken wanneer je ruitershop langs laat komen met zadels. Zij heeft een eigen website http://www.2bone.nl

op de website van http://www.msfc.nl/ kun je msfc vinden die bij je in de buurt zit.
Sommige werken samen met bedrijven anderen geven alleen advies en kijken mee bij het passen of kunnen je huidige zadel beoordelen of het nog goed ligt.

jvanbeelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:47

Ik heb mijn zadel oplaten meten door divoza en hij bevalt me uitstekend. De zadelmaker komt jou en je paard bekijken en kijkt dan wat het beste eventueel zou passen. Nou mijn zadel kan echt niet beter.
De meneer die langs komt kost 50 euro, en dan het zadel die je wil natuurlijk. Als je het eigen merk van divoza neemt (rossner) ben je ongeveer 750.- euro kwijt.
Succes!

flo31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:46

Ik raad je gewoon aan om naar een zadelmaker te gaan en te vragen of je enkele zadels mag proberen, het ene zadel ligt goed op het ene paard en op het andere weer niet. Ook zijn er met verschillende "dieptes" van zit, allemaal wat je zelf maar verkiest! En nadat je een zadel hebt geprobeerd, kan je het nog altijd tweedehands vinden achteraf ofzo!

Zelf heb ik een Bates Caprilli en een Tolga helemaal op maat gemaakt! Beiden zitten ze echt fantastisch, maar als je eerder een beperkt budget hebt, zou ik niet op maat laten maken, kan meestal wel duur uitvallen :Z

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:24

@jvanbeelen:

En daar schuilt dus het gevaar. Het beste uit de collectie wat eventueel bij jou en je paard zou passen. Dan kan het zadel nog steeds slecht liggen. Geen enkele ruiterzaak zal zeggen nou mevrouw wij hebben geen goed passend zadel in onze collectie voor uw paard! Ik ben er nog niet een tegengekomen. Onafhankelijk advies en jezelf er wat meer in de materie verdiepen voordat je een zadel koopt.
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-02-09 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd. Graag alleen quoten indien nodig.