ik heb sinds gister een rossner america. tweedehands, maar hij ziet er echt nog heel mooi uit. vind het echt een heel mooi zadel! hij zit ook erg lekker, zelfs na mijn boomloze:D bij mij kunnen de beugelriemen wel onder de bladen langs en hij heeft een rood/roze knopje met een R. is dit dan het nieuwere model eigelijk?
Helma_Amber
Geplaatst: 01-02-09 19:31
Ik heb de Rossner Sydney Plus en het is na vele zadels passen, proberen en gehad te hebben was de Rossner uiteindelijk de beste. Hij ligt super en zit heerlijk. Ik heb er allerlei A-merken (nieuw en 2e hands in goede staat) op gehad en de ene was nog waardelozer dan de ander. Als er dan eindelijk een was die paste, dan zat die wel bagger. Kieffer, Hulzebosch, Passier, Ainsly, ik vind het allemaal niks. En de Rossner was direct raak. Eventueel zou ik nog wel een nieuw Stubben zadel willen, maar daar moet ik nog flink voor sparen. Dus voorlopig gaat de Rossner de deur niet meer uit.
bianca78
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-09 21:47
ah goed om te horen dat er ook positieve reacties zijn. Ik wil toch eerst nog even rondkijken, heb tenslotte nog tijd Maar iedereen erg bedankt voor alle info en reacties
Ik heb nu bijna een jaar mijn Rossner America + zadel. maar hij ligt enorm naar links. we hebben hem al 1x opnieuw laten opvullen en toen was het zadel erg scheef werd er bij Divoza gezegd. We gaan hem binnenkort maar weer opnieuw terugsturen, want hoe scheef hij ligt is niet normaal meer, ik krijg nu lichtelijk het vermoeden dat ik ook te maken heb met een verdraaide boom. ik dacht met Rossner een goed en degelijk zadel te kopen. maar het valt me behoorlijk tegen.
Patriciavt
Geplaatst: 02-02-09 00:08
Ik heb em nooit door Divoza op laten vullen, maar door mijn eigen zadelmaker.. En hij ligt als een huis, geen enkel probleem mee of mee gehad
Bij mij gaan de beugelriemen ook onder mijn zweetblad, omdat ik de bruine versie heb en door beugelriemen krijg je lelijke plekken
Ik heb een rossner amerika veelzijdig. Deze moest helemaal speciaal gemaakt worden, daar mijn paard een erg hoge schoft heeft, ik niet de lichtste ben en een moeilijk houding heb, dit zadel is gemaakt met flinke kniewrongen en flink opgevulde kussens. Mijn paard is 17 en loopt (nu hij dit zadel heeft) helemaal super, hij komt heerlijk los en vind het (zo te merken) een fijn zadel. Het fijne is dat een zadelmaker naar jou en je paard komt kijken en aan de hand daarvan een zadel laat maken. mijn zadel was 750.- euro en die meneer die langs kwam koste 50 euro,hij komt echt overal in Nederland. Als je je zadel een week hebt, dan kan je de zadelmaker nog opbellen als je het niet vertrouwd, dat je zadel goed ligt, dus de service is ook perfect. Ik ben er erg blij mee
Casarell
Geplaatst: 08-02-09 10:15
Voor de mensen onder ons die een Rossner dressuurzadel zoeken.. Ik heb een JC Grand Granat te koop, hetzelfde model als de Rossner America
Stuur een PB voor meer informatie als je interesse hebt..