Wat zijn nou echt goede springschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bianca77

Re: Wat zijn nou echt goede springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:35

bianca77 schreef:
Ik heb echt goede van Kentaur. Het zijn kunstleren. Ik heb ze voor mijn grote, onhandige en lompe paard. Die zo ongeveer iedere week bij de dierenarts stond. Sinds dat ik crossbeschermers en deze springschoenen heb gaat het echt perfect. Ze zijn gewoon bij Divoza te kopen. Ze zijn wel prijzig iets van 45 Euro maar ze zijn echt goed.

Ze zijn trouwens ook voor gevormd dus ze blijven ook heel goed op de plaats zitten. Ik zal is kijken of ik morgen een foto kan maken.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:22

hier een foto, beste die ik kon vinden, van de Decathlon springschoenen :
Afbeelding

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:25

Divine schreef:
Ohja, op Paard en Koets zag ik springschoenen van Picasso, die zagen er stevig uit, en goed bestand tegen hoefijzers ed.

Afbeelding

Je kan ze krijgen bij Dekkers Rijtuigen, voor adres even op google kijken.

Deze zijn te kort achter, zo kan het paard de ijzers nog aftrappen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:56

Wil TS ze gebruiken zodat haar paard zichzelf niet beschadigd (met de achterhoeven tegen de voorhoeven trappen), of omdat haar paard zijn ijzers aftrapt?

Springschoenen zijn namelijk niet gemaakt voor dat laatste, daar worden ze alleen vaak wel voor gebruikt, met meestal nog niet eens het gewenste resultaat.

Wat ik bedoel met de springschoenen van Picasso is dat ze goed bestand lijken tegen het aantikken met de achterhoeven, niet dat ze tegengaan dat een paard zijn ijzers aftrapt...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:01

Ze zien er alleen niet echt uit alsof ze mooi aansluiten/ lekker zitten Bloos

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:05

Ik heb van Global. Zou alleen niet weten wat voor, plakt iig bijzonder veel zand aan. Maar ze zijn nog heel, vind ze heel fijn.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:07

Ik heb ze op P&K in mijn handen gehad, en ik moet zeggen: ben totaal geen fan van de tuigen van Picasso, maar deze springschoenen zagen er erg goed uit. Zacht maar toch stevig materiaal, en erg sterk klittenband.

Op de foto lijkt ie niet ideaal te zitten, ben ik helemaal met je eens. Op P&K stonden ook van die kunststof paardenbenen, en daar zaten ze toch echt mooi omheen.

Zit er zelf over te denken om een setje te bestellen (waren niet duur, geloof nog geen 15 euro), en dan in een opvallend kleurtje (leuk voor in de waterhindernissen Haha!)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 23:11

Ik wil ze gebruiken, omdat mijn paard nogal vaak zijn ijzers aftrapt dus om die reden gebruik ik springschoenen. Dit op advies van mijn DA en hoefsmid

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:26

tja, dan heb je inderdaad wat langere springschoenen nodig dan bijvoorbeeld de Picasso's.

Ik zou kiezen voor een dikkere schoen, zoals neopreen ipv rubber, de kans dat ie dan achter zijn ijzers kan blijven haken is dan kleiner. Met dunne rubberen schoenen kunnen ze ijzers nog vrij makkelijk aftrappen omdat het rubber zo flexibel is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:30

Ik heb leren van Kavalkade met bont en een paar neoprene van HH werkt goed.

Als je ECHT goede wilt, moet je de Dalmar's nemen, met carbonstrook aan de achterkant, stevig prijsje zit eraan, maar schijnen super sterk te zijn en beschermen optimaal!

http://www.canter-equipment.nl/vmchk/sp ... oenen.html

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:33

Wat je ook kan vragen aan je hoefsmid
of ze ijzers van achter voor wilt plaatsen, die zitten met 2 lipjes en zo blijven ze beter zitten

Mijn tinker schopte ze elke 2 dagen eraf, gek werd ik er van, dus heeft Henk vd Vendel het zo gedaan, en ze zitten er nu al 13 weken onder (hoefsmid is alweer gebeld hoor) maar nog super vast, ik kon mn springschoenen weer opbergen Lachen

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:36

Ik heb deze van Eskadron.. Zijn heerlijke springschoenen!! Die van mij sloopt ze altijd en deze laat hij heel en heb ze toch al poosjee. Het zijn Neoprenen, maar wel heel fijn!

Afbeelding

editje: ooteman verkoopt ze via internet

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:47

Divine schreef:
Springschoenen zijn namelijk niet gemaakt voor dat laatste, daar worden ze alleen vaak wel voor gebruikt, met meestal nog niet eens het gewenste resultaat.

idd, waardoor ze dan vaak extra groot gekocht worden en zo zorgen voor struikelen Nagelbijten / Gniffelen helemaal met je eens.

Die van picasso lijken mij heel leuk, online te bestellen?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:02

MelanieB schreef:
Wat je ook kan vragen aan je hoefsmid
of ze ijzers van achter voor wilt plaatsen, die zitten met 2 lipjes en zo blijven ze beter zitten

Mijn tinker schopte ze elke 2 dagen eraf, gek werd ik er van, dus heeft Henk vd Vendel het zo gedaan, en ze zitten er nu al 13 weken onder (hoefsmid is alweer gebeld hoor) maar nog super vast, ik kon mn springschoenen weer opbergen Lachen

Mijn paard heeft tegenwoordig ook ijzers voor met 2 lipjes.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:04

Hoe hoort een springschoen nou echt te vallen? Aangezien ik heel vaak zie dat ze van achter helemaal op de grond zeg maar drukt?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:35

Een springschoen hoort gewoon netjes over de hoefballen te vallen, tot net boven de grond. Schoenen die op de grond drukken, drukken ook in de kootholte, tegen de kogel.
Dit hoeft niet erg te zijn (een paard is meestal in beweging wanneer ie springschoenen aanheeft), en dan is het drukken in de kootholte minimaal.
Als een paard in de wei staat met te grote springschoenen, dan staat ie meer stil en is de kans op wondjes in de kootholte groter.

@Paljassofie: de Picasso's zijn te krijgen in heel veel verschillende kleuren, net als de tuigen van Picasso. Voor kleuren:

http://www.picassoforhorses.com/en/productos/standar_topline.php
(hier staat oranje trouwens niet tussen, maar die zijn er wel, die heb ik op P&K namelijk gezien)

Ze zijn te krijgen bij Dekkers Rijtuigen (Jasperse Rijtuigen), ik zal even een adres opzoeken in de MenSport, maar die heb ik even niet bij de hand...
EDIT: Kijk even op http://www.jasperse-rijtuigen.nl/waar_1.html
Daar staat een telefoonnummer op, wat je kan bellen om ze te bestellen. Op P&K werd me verteld dat je ze gewoon telefonisch kon bestellen, of zo een afspraak kon maken om langs te komen (Rijsbergen). De verschillende kleuren en maten waren op voorraad.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:14

@ divine: lees ik het goed op die site? heb je die springschoenen ook voor B pony's? en D pony's? in het geel?!

ik snap nietveel van de site Bloos ik kan er niet goed aan uit.

ik heb een geel-blauwe cross-set en rij met een B & D - pony
ik zoek al een jaar naar stevige springschoenen voor B & D pony in het geel Haha!

edit: het gaat over de picasso springschoenen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:38

De site van Picasso zelf is niet zo heel makkelijk te begrijpen Haha!, het ging me meer om de kleuren die er op staan.

Uit de site kun je opmaken dat ze voor elke maat pony een setje zouden hebben, maar op P&K heb ik maar 2 maten in mijn handen gehad, voor paard en voor pony. Dat ponymaatje was prima geschikt voor kleinere pony's (heb zelf een B-pony voor de wagen lopen). Voor een D-pony leken ze aan de kleine kant.

Maar misschien dat er inderdaad meerdere maten zijn? Even bellen met Dekkers dus!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:11

Ik heb ze van Eskadron Ja Dezelfde als bovenstaande foto Ja Ik ben tevreden over de kwaliteit tot nu toe, aangezien ik ze pas heb. Daarvoor had ik ze van Kieffer, maar deze hebben niet echt een lange levensduur

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:30

_Anke_ schreef:
Ik heb ze van Eskadron Ja Dezelfde als bovenstaande foto Ja Ik ben tevreden over de kwaliteit tot nu toe, aangezien ik ze pas heb. Daarvoor had ik ze van Kieffer, maar deze hebben niet echt een lange levensduur

Had vorige week Kieffer gekocht. Die heb ik eerder gehad, maar het klittenband ging enorm snel stuk. Gelukkig heb ik de verkeerde maat gekocht paar dagen geleden dus ga ze mooi even ruilen en gelijk voor een ander merk. Ik denk dat ik die van Eskadron neem. Kan het kloppen dat deze die op de foto staan iets onder de €30,- zijn?

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:32

Ik heb zelf eskadron springschoenen, maar die zijn wel van stof...
ze zijn heel sterk en je hebt dubbel klittenband die je over elkaar moet doen dus het blijft altijd goed zitten;)
Ik vind eskadron zowieso een goed merk, maar het is wel duur!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:36

Paljassofie schreef:
Divine schreef:

idd, waardoor ze dan vaak extra groot gekocht worden en zo zorgen voor struikelen Nagelbijten / Gniffelen helemaal met je eens.

Die van picasso lijken mij heel leuk, online te bestellen?

Dat ligt idd maar net aan de maat die je koopt Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:40

DinaxUllie schreef:
Ik heb deze van Eskadron.. Zijn heerlijke springschoenen!! Die van mij sloopt ze altijd en deze laat hij heel en heb ze toch al poosjee. Het zijn Neoprenen, maar wel heel fijn!

Afbeelding

Deze heb ik ook, erg fijne dingen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:41

ineke_ schreef:
DinaxUllie schreef:

Afbeelding

Deze heb ik ook, erg fijne dingen.

Kan het kloppen dat deze iets onder de €30,- zijn?

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:45

Die van Eskadron zitten bij de ruitersportzaak hier in de buurt rond de 27 á 28 euro!