Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

marenmar85 schreef:marenmar85 schreef:
In de rijbak rij ik met een dubbelgebroken, omdat daar mijn paardje goed oploslaat en het is geen streng bitje
maar en nu komt het..... waar ik me soms best voor schaam maar op het moment geen andere oplossing nog heb, rij ik door het bos met een passoabit en slofteugel, puur en alleen maar omdat mw zo heerlijk overenthousiast word en ik er niet meer kan houden.
Gaat wel steeds beter, begint goed te luisteren (heb het paard net). Dus hoop dat ik van de zomer gewoon met mijn dubbelgebroken bitje door bos kan. ( dan zou ik echt zo blij zij)
eva schreef :
Dan ga je toch nog niet het bos in??? zo denk ik dan. Je schaamt je voor het feit dat je zo moet rijden, en het is ook niet het meest vriendelijk. Dan ga je toch niet? Zorg je toch dat je haar in de bak 100 % onder controle hebt en ga je het zo opbouwen....
waarom zou ik het bos niet in mogen??? moet ik mijn paard verplichten ( omdat ze zo heerlijk enthousiast is) om elke dag lekker in de rijbak rijden omdat ik dat wil .....?
ik vind dat je best plezier in het rijden mag hebben hoor en door bos rijden gaat al steeds beter, dus ik blijf het gewoon doen
goh ik haat echt mensen die elkaar lopen af te zeiken op een topic![]()
doe gewoon normaal en geef elkaar gewoon tips daar is bokt toch voor ???![]()
afzeiken doe je maar ergens anders
Mizora schreef:Merlina, een ongebroken trens is juist een ontzettend zacht bit.
Merlina schreef:Mizora schreef:Merlina, een ongebroken trens is juist een ontzettend zacht bit.
Oh, mij is verteld dat hij zwarder is. Dan heb ik dus of de verkeerde uitleg gekregen of ik benoem het verkeerd. Ik moest laatst wel met dat bit rijden, ze liep er gevoeliger mee dan met het bit waar ik normaal mee rijd. K zou eens foto's maken en ze posten..
) loopt er fijn mee..
Is een anatomisch gevormd dubbelgebroken bitje, 15 mm dik van aurigan. Wel een dun bitje maar mijn paard heeft een klein mondje dus een dikker bit werkt voor hem eigenlijk alleen maar scherper in, sinds ik met dit bit rij is hij veel fijner in de aanleuning geworden. Heb lang zitten twijfelen omdat het voor een arme student toch best wel duur is voor "maar een bit", maar heb er nooit spijt van gehad.