Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:[***], ik ken helemaal wat je noemt. Dus het heet pullen, ik weet er alles van en dat met die slof zo strak mogelijk van mijn vorige eigenaar dus ook..
Ik heb lees, 6 jaar! zo buiten gereden en het was helemaal niet leuk, ik was ook altijd gesloopt, soms had ik niet helemaal meer de energie om van het paard af te komen. Nu sinds 2 jaar een pelhamstang met 2 teugels. De enige spieren die ik nodig heb zijn mijn vingerspieren. Verder gewoon los teugeltje en als ik aanneem is het "oke, oke"..
Dat zielige met zijn mond open op een los teugeltje en maar vol met die nek erin vooruit duwen en hangen, zal wellicht frustratie zijn van wat hij in zijn jonge jaren heeft moeten doen. Alleen je loopt wel voor lül met je paard, want iedereen denkt dat je trekt en dat hij zijn mond open doet omdat je zo hard trekt, maar hij is degene die trekt, als er maar een waslijn aan zit. Eigenlijk best zielig, maar volgens mij krijg je dat er nooit meer uit.
Myukii schreef:Maar, wat ik me dan afvraag.. Zit het niet tussen jóúw oren?Want als je nu met lange teugel kan stappen, waarom kon dat dan eerst niet? Geen druk in zijn mond is geen druk in zijn mond, of dat nu met dubbelgebroken trensje is of een pessoabit! Of zit ik dan ergens helemaal verkeerd met mijn gedachten?
.
DUDIEFOREVER schreef:ooh sorry, dat ik niet op je PB 's reageerde, kreeg er zoveel.
maar idd hij liep met D trens, met die rolletjes, maar die verschoven, en kan dus zijn tong tussenkomen, dus daarom rijd ik daar niet meer mee, omdat ik geen rolletjes meer wil.
maar volgens mij stoppen ze er ook gewoon wat in, want het zadel wat hij op had lag ook voor geen ene meter, was veeeel te breed, of dat nou komt doordat de manege een verkeerd zadel erop heeft gelegd, of dat hij van ouderdom een beetje de spieren zijn ingezakt.
en ik sta ingeschreven voor les
Bubsj schreef:Wil iedereen er alsjeblieft even rekening mee houden dat het hier om TS en haar situatie gaat. Ik zie het al gebeuren dat ze een pelham erin gaat gooien, in dit geval, lijkt me dat absoluut niet juist.

lique schreef:Ik denk persoonlijk dat de ts eerst maar eens moet gaan lessen voordat ze allerlei hulpmiddelen uit de kast trekt...
russel schreef:DUDIEFOREVER schreef:@ russel, ik heb die man van de divoza laten komen, en daar hebben we 50 euro voor betaald, en hij zegt het heus wel als het niet goed ligt, ik heb gevraagd om een rossner en hij heeft het aangepast aan zijn rug dus.
Mmm, tja divoza heeft niet zo een goede naam op zadelpasgebied en van rossner ben ik ook niet erg gecharmeerd. Trouwens van geen enkel goedkoop zadel, de pasvorm is meestal nogal beroerd.
femkefloris schreef:ik gebruik altijd bij paarden die jong zijn 3 t/m 5 jaar dubbel gebroken is niet zo scherp zeggen ze. bij wat oudere gebruik ik gewoon enkel gebroken bitten.
rossner is niet echt goedkoop hoor, ik noem rond de 700 euro toch een heel bedrag.Citaat:

Abby_O schreef:EnkelDie werkt minder snel in op de gehemelte