Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:15

Heb je het al geprobeerd?
Ik zou toch nooit een paard willen dat niet eens een drafje kan zonder zichzelf odneruit te schoppen Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:17

poes schreef:
Heb je het al geprobeerd?
Ik zou toch nooit een paard willen dat niet eens een drafje kan zonder zichzelf odneruit te schoppen Clown

Ze schopt zichzelf niet maar wil graag wat bescherming om haar benen hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:18

Zodat ze leert dat ze niet voorzichtig moet zijn?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:20

poes schreef:
Zodat ze leert dat ze niet voorzichtig moet zijn?

Nee Clown
Maar die dingen zijn niet uitgevonden om naar te kijken! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:21

Neen, wel om te beschermen bij paarden doe het ECHT nodig hebben en bij springen en later voor de mensen die modegevoelig zijn imo

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:24

poes schreef:
Neen, wel om te beschermen bij paarden doe het ECHT nodig hebben en bij springen en later voor de mensen die modegevoelig zijn imo

IK denk wel dat mijn paard het nodig heeft Knipoog
En mijn paarden gaan altijd met beenbescherming om springen!
En dan op de laatste plek omdat ik het mooi vind.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:25

Nou mag ik vragen waarom je denkt dat ze het nodig heeft? Niet kwaad bedeld, het kan he, maar ik zie het zo vaak dat het dan toch niet nodig blijkt...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:30

poes schreef:
Nou mag ik vragen waarom je denkt dat ze het nodig heeft? Niet kwaad bedeld, het kan he, maar ik zie het zo vaak dat het dan toch niet nodig blijkt...

Bescherming voor haar dunne beentjes.
Voor als ze zich toch wel een keer zou aan tikken.
Ik voel me er veiliger bij als ze wel om heeft Knipoog
Maar dit is gewoon een eindeloze discussie Knipoog Moet binnenkort naar de dierenarts voor enting en zou eens aan hun vragen hoe ze erover denken ben wel nieuwsgierig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:31

Het ding is... ik heb toevallig ergens gereden waar ze tegen peesjes waren (tenzij springen!!) en daar tikte 1 paard zich aan over de jaren, en na een tijdje goed trainen niet meer...

maar paarden die jaren peesjes dragen heb ik het idee dat ze vaker tikken omdat ze het niet genoeg voelen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:33

poes schreef:
Het ding is... ik heb toevallig ergens gereden waar ze tegen peesjes waren (tenzij springen!!) en daar tikte 1 paard zich aan over de jaren, en na een tijdje goed trainen niet meer...

maar paarden die jaren peesjes dragen heb ik het idee dat ze vaker tikken omdat ze het niet genoeg voelen.

IK heb geen idee heb er geen studie voor gedaan!

Maar ze heten niet voor niets peesjes dus om de pezen te beschermen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:35

Nja om de pezen te beschermen bij springen denk ik vooral... mss kun je beter wel studie doen voor je ze gebruikt?

Paarden zijn gemaakt om te lopen, ze kunnen het wel hoor...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:36

poes schreef:
Nja om de pezen te beschermen bij springen denk ik vooral... mss kun je beter wel studie doen voor je ze gebruikt?

Paarden zijn gemaakt om te lopen, ze kunnen het wel hoor...

Waar kan je die studie volgen dan ROFL
Paarden zijn zeker om te lopen maar niet in een bak en met een mens op hun rug Knipoog
Ik ga deze discussie stoppen ik bijf erbij en jij ook dus doen we lekker ons ding.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:37

Dan gooi ik er nog een vraag in,

wat moet je in godsvredesnaam met meer dan 7 setjes? stel dat je er meer hebt he..

Ik heb aan twee echt genoeg..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:38

Nou ik denk maar: alles wat je extra aan hangt kan kwaad, dus niet enkel het zadel, de mens maar ook alle gekkugheden zoals peesjes...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:40

haha ja oké.. maar ik kwam er vanmiddag één tegen die 80 dekjes had.. Vingers aflikken
ik heb er overigens niks op tegen hoor, vind het wel comisch alles bijpassend..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:52

NonaWen schreef:
haha ja oké.. maar ik kwam er vanmiddag één tegen die 80 dekjes had.. Vingers aflikken
ik heb er overigens niks op tegen hoor, vind het wel comisch alles bijpassend..

hihi mij Tong uitsteken

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:50

Oh mijn GOD Nors opkijken zóveel dekjes verkopen ruitersportzaken bij wijze van spreken nog niet eens!
Ach ieder z'n tik, maar ik vind dit toch wel een toppunt hoor zóveel dekjes! Ongelofelijk!

Het is écht niet goed om elke dag of keer dat je rijdt peeskappen of bandages om te doen, daar worden die pezen slap van omdat ze toch gesteund worden. Daarbij komt dat ík het vreselijke onzin vind, ga je springen of op buitenrit dan vind ik het niet meer dan logisch maar wanneer je een paar rondjes in een bak hobbelt vind ik het ongelofelijk overbodig. Natuurlijk kan je wel eens een keer bandages omdoen, áls je ze goed kan bevestigen maar o jeetje wat zie ik hier veel mensen op bokt die ze totaal verkeerd omdoen, ik zeg er nooit iets van maar ik kan me er zoooo ontzettend groen en geel aan ergeren!

SORRY! Clown

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:05

Voor mijn halve tuigje gebruik ik soms die 3 in 1, maar geen eens op buitenrit want om de één of andere vage reden kom ik altijd op ondergelopen modder ruiterpaden.Ik vind het dan niet fijn voor mijn paard aangezien die dingen nat worden en ook zand overal weet te komen.
Voor haar achterbenen gebruik ik van die rubbere ringen, eerst strijkjes maar die liep ze zo kapot. Het voordeel aan die ringen vind ik dat ze gewoon met geen mogelijkheid haar hoeven langs elkaar kan tikken.In het begin ging ze er alleen een beetje wijdbeens door lopen wat nogal een komisch plaatje was.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:14

Om even antwoord te geven op originele vraag: niks

Ik heb graag een dekje onder die een beetje bij mijn kleren past.
Beenbeschermers heb ik alleen tijdens het springen/sgwen om, omdat ik voor dressuur het teveel onzin vind en ze ook wel op kunnen letten waar ze hun benen neer zetten. Voor foto's doe ik meestal wel even beschermers die erbij passen om, dat vind ik wel leuk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:26

Ik geef werkelijk niks om setjes, ik vind het wel leuk er netjes uit te zien en haat het als kleuren vloeken, maar desondanks heb ik geen setjes liggen. Vind het er echt heel eng uit zien ruiter en paard helemaal in een kleur. Huilen van het lachen Ok, een dekje en bijpassende beenbescherming dat kan leuk staan. En als ruiter desnoods een zelfde kleur truitje.. Maar van die setjesfreaks met een zelfde kleur: dekje, bandages, trui, bijpassende rijbroek, hoefschoenen, zelfs een gekleurd hoofdstel en dan liefst ook nog een bijpassend halster, deken, fleecedeken... Mijn gedachte? Ga solliciteren voor het clown-nummer in het circus want daar kunnen ze zo in! Alles wat té is, is niet meer mooi. Vaak zie ik een setje dekje en peesbeschermers die perfect bij de kleur van het paard passen, en dat is mooi, en de ruiter heeft vaak niet eens dezelfde kleur aan maar gewoon iets onopvallends, dat getuigd van smaak. Lachen Een dom fenomeen vind ik die HAW titels met blabla @ work in Anky, Scapa, Eurostar; slaat nergens op, net alsof datgene wat je aanhebt bij het rijden hoort? Doet het namelijk niet, al rijdt je in alle kleuren van de regenboog. Mijn conclusie, ik vind smaakvol gekozen setjes die niet schreeuwen om aandacht veeeeeeel mooier dan een wedloop alles in dezelfde kleur te hebben, dat vind ik namelijk behoorlijk freaky.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 12:31

DebbieY schreef:
Oh mijn GOD Nors opkijken zóveel dekjes verkopen ruitersportzaken bij wijze van spreken nog niet eens!
Ach ieder z'n tik, maar ik vind dit toch wel een toppunt hoor zóveel dekjes! Ongelofelijk!

Het is écht niet goed om elke dag of keer dat je rijdt peeskappen of bandages om te doen, daar worden die pezen slap van omdat ze toch gesteund worden. Daarbij komt dat ík het vreselijke onzin vind, ga je springen of op buitenrit dan vind ik het niet meer dan logisch maar wanneer je een paar rondjes in een bak hobbelt vind ik het ongelofelijk overbodig. Natuurlijk kan je wel eens een keer bandages omdoen, áls je ze goed kan bevestigen maar o jeetje wat zie ik hier veel mensen op bokt die ze totaal verkeerd omdoen, ik zeg er nooit iets van maar ik kan me er zoooo ontzettend groen en geel aan ergeren!

SORRY! Clown

ik heb mijn peesjes juist nodig in de bak en buiten niet dus vindt ik een mismaakte opmerking Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:35

inderdaad tatjana ligt ook aan je paard als je echt een lomp paard hebt doe ik ook liever peesjes om anders heeft elke keer alleskapot liggen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 12:45

haha mn poown is dan wel niet lomp, maar loopt nog erg moeilijk op eigen benen Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:48

Tat_jana schreef:
haha mn poown is dan wel niet lomp, maar loopt nog erg moeilijk op eigen benen Lachen

die van mij is ook niet zo lomp mijn oude paard wel.
en vind peesjes ook wel leuk staan maar rij niet elke dag met peesjes buiten wel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:19

poes schreef:
Zuurstokdingen vind ik niet erg, wel wanneer de techniciteit van een product uit het oog verloren gaat!!

Helemaal mee eens, prachtig hoor die pads, daar niet van maar bij veel spullen gaat de techniciteit inderdaad verloren.
Ik zou ook heel graag een ES stripe pad willen, maar het dikke ervan houd mij écht tegen.