Ik zou toch nooit een paard willen dat niet eens een drafje kan zonder zichzelf odneruit te schoppen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

poes schreef:Heb je het al geprobeerd?
Ik zou toch nooit een paard willen dat niet eens een drafje kan zonder zichzelf odneruit te schoppen

poes schreef:Zodat ze leert dat ze niet voorzichtig moet zijn?

poes schreef:Neen, wel om te beschermen bij paarden doe het ECHT nodig hebben en bij springen en later voor de mensen die modegevoelig zijn imo

poes schreef:Nou mag ik vragen waarom je denkt dat ze het nodig heeft? Niet kwaad bedeld, het kan he, maar ik zie het zo vaak dat het dan toch niet nodig blijkt...
Moet binnenkort naar de dierenarts voor enting en zou eens aan hun vragen hoe ze erover denken ben wel nieuwsgierig. 
poes schreef:Het ding is... ik heb toevallig ergens gereden waar ze tegen peesjes waren (tenzij springen!!) en daar tikte 1 paard zich aan over de jaren, en na een tijdje goed trainen niet meer...
maar paarden die jaren peesjes dragen heb ik het idee dat ze vaker tikken omdat ze het niet genoeg voelen.

poes schreef:Nja om de pezen te beschermen bij springen denk ik vooral... mss kun je beter wel studie doen voor je ze gebruikt?
Paarden zijn gemaakt om te lopen, ze kunnen het wel hoor...

NonaWen schreef:haha ja oké.. maar ik kwam er vanmiddag één tegen die 80 dekjes had..![]()
ik heb er overigens niks op tegen hoor, vind het wel comisch alles bijpassend..
zóveel dekjes verkopen ruitersportzaken bij wijze van spreken nog niet eens!
Vind het er echt heel eng uit zien ruiter en paard helemaal in een kleur.
Ok, een dekje en bijpassende beenbescherming dat kan leuk staan. En als ruiter desnoods een zelfde kleur truitje.. Maar van die setjesfreaks met een zelfde kleur: dekje, bandages, trui, bijpassende rijbroek, hoefschoenen, zelfs een gekleurd hoofdstel en dan liefst ook nog een bijpassend halster, deken, fleecedeken... Mijn gedachte? Ga solliciteren voor het clown-nummer in het circus want daar kunnen ze zo in! Alles wat té is, is niet meer mooi. Vaak zie ik een setje dekje en peesbeschermers die perfect bij de kleur van het paard passen, en dat is mooi, en de ruiter heeft vaak niet eens dezelfde kleur aan maar gewoon iets onopvallends, dat getuigd van smaak.
Een dom fenomeen vind ik die HAW titels met blabla @ work in Anky, Scapa, Eurostar; slaat nergens op, net alsof datgene wat je aanhebt bij het rijden hoort? Doet het namelijk niet, al rijdt je in alle kleuren van de regenboog. Mijn conclusie, ik vind smaakvol gekozen setjes die niet schreeuwen om aandacht veeeeeeel mooier dan een wedloop alles in dezelfde kleur te hebben, dat vind ik namelijk behoorlijk freaky. DebbieY schreef:Oh mijn GODzóveel dekjes verkopen ruitersportzaken bij wijze van spreken nog niet eens!
Ach ieder z'n tik, maar ik vind dit toch wel een toppunt hoor zóveel dekjes! Ongelofelijk!
Het is écht niet goed om elke dag of keer dat je rijdt peeskappen of bandages om te doen, daar worden die pezen slap van omdat ze toch gesteund worden. Daarbij komt dat ík het vreselijke onzin vind, ga je springen of op buitenrit dan vind ik het niet meer dan logisch maar wanneer je een paar rondjes in een bak hobbelt vind ik het ongelofelijk overbodig. Natuurlijk kan je wel eens een keer bandages omdoen, áls je ze goed kan bevestigen maar o jeetje wat zie ik hier veel mensen op bokt die ze totaal verkeerd omdoen, ik zeg er nooit iets van maar ik kan me er zoooo ontzettend groen en geel aan ergeren!
SORRY!
Tat_jana schreef:haha mn poown is dan wel niet lomp, maar loopt nog erg moeilijk op eigen benen
poes schreef:Zuurstokdingen vind ik niet erg, wel wanneer de techniciteit van een product uit het oog verloren gaat!!