HELP zie door de bomen het bos niet meer! WINTEC

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Re: HELP zie door de bomen het bos niet meer! WINTEC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:38

Fifteen schreef:
Zo jammer zeg dat mensen terwijl er vermeld staat dat je er nog lang niet op gaan zitten, in de aanval gaan.

Imo is wintec met verwisselbare boom een hele goede optie voor je. Wintec past ook op heel veel paarden.
Ik zou alleen dan niet meteen een nieuwe kopen maar gewoon een goed 2dehandse voor een klein bedrag. Aangezien mijn ervaring is dat het zadel op mijn voormalig bijrijdbaar vreselijk ging klapperen achterop.

Wintec is wel heel makkelijk in het onderhoud doekje erover en het zadel is gewoon weer te gebruiken alleen caire systeem is niets waard. Geef mij maar gewoon echte opvulling.

Thnx voor je reactie! Gelukkig zijn ook veel bokkers behulpzaam in dit topic, en van de overige natuurlijk fijn dat ze zich zo bekommeren om het paardje, maar idd jammer dat er zo overheen gelezen word, thnx voor de tip in ieder geval!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:03

Ik ben dan wel weer een fan van de Cair-versie. Bij onze paarden ligt die als een huis, terwijl het zadel nog nooit bij- of opgevuld hoefde te worden. Zelfs niet als de bespiering van de paarden veranderde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:15

qt_shetties schreef:
Fifteen schreef:
Zo jammer zeg dat mensen terwijl er vermeld staat dat je er nog lang niet op gaan zitten, in de aanval gaan.

Imo is wintec met verwisselbare boom een hele goede optie voor je. Wintec past ook op heel veel paarden.
Ik zou alleen dan niet meteen een nieuwe kopen maar gewoon een goed 2dehandse voor een klein bedrag. Aangezien mijn ervaring is dat het zadel op mijn voormalig bijrijdbaar vreselijk ging klapperen achterop.

Wintec is wel heel makkelijk in het onderhoud doekje erover en het zadel is gewoon weer te gebruiken alleen caire systeem is niets waard. Geef mij maar gewoon echte opvulling.

Thnx voor je reactie! Gelukkig zijn ook veel bokkers behulpzaam in dit topic, en van de overige natuurlijk fijn dat ze zich zo bekommeren om het paardje, maar idd jammer dat er zo overheen gelezen word, thnx voor de tip in ieder geval!

Ik bedoelde het ook ivm het groeien en veranderen van het paardje. Een jong paard (helemaal van die leeftijd) veranderd per maand. Dit betekend dat je met regelmaat het zadel moet aanpassen. Daarom gaf ik aan dat je ook kan beginnen met een dekje en pas een zadel koopt op het moment van het aanrijden. Als je paardje gewend is aan een dekje met singel is een zadel ook geen probleem meer, vandaar dat het een beetje zonde van je geld is (kan zijn) om nu al een zadel te kopen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:25

heb je al een zadel gevonden, zo niet heb ik mijn wintec 500 nog te koop.. is wel makkelijk in onderhoudt ja, hoeft er eigenlijk niets aan te doen! boom is ook makkelijk aan te passen.... Als ik nou nog niet genoeg zadels had deed ik m nieteens weg Clown

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 13:05

Sja cair is voor mij echt geen optie, aangezien het bij ons in een hele oud schuur ligt waar de temperatuur net zo is als buiten Haha! Heb meerdere stukjes gelezen dat de cair daar niet tegen kan.

Roos_ s, sja zou graag willen, maar ik ben errug blut deze maand, stalling, dierenarts rekening, verjaardagen dus moet ff op een houtje bijten hahaa