Ik weet ook niet hoelang het duurt voordat zoiets zich helemaal
goed vormt..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Silence schreef:Ja goed, maar in het begin heb je wel spullen die voor geen meter liggen

(nu nog een zadel vinden dat goed past.
rommeke schreef:ik heb vandaag mijn testzadel binnen gekregen, snel even val op gezadelt en een paar rondjes gestapt.
morgen ga ik er echt mee rijden.
nou had ik een vraag, als boomloos bevalt teminnste.
Ik heb een tweedehandse cheyenne gezien, maar dit is een ouder model.
is deze net zo goed als de nieuwste modellen? ondanks dat er geen vps in zit?
of doe ik er beter aan om er eentje te kopen met vps?
_Canter_ schreef:Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met opstijgen, want ik begreep dat je er eigenlijk een opstap bij nodig hebt omdat het zadel anders scheef glijdt.

) heeft die drukverdeling door middel van de boom niet, want die zit er immers niet in
De druk die vanuit het lichtrijden komt, komt dus op een klein punt op de rug waardoor die extra belast word.
_Canter_ schreef:Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met opstijgen, want ik begreep dat je er eigenlijk een opstap bij nodig hebt omdat het zadel anders scheef glijdt.
Citaat:Maar als ik vanaf de grond opstap (in het bos bv. als er geen opstapje bij de hand is) schuift mijn Barefoot niet hoor.
Citaat:een boomloos zadel is níet geschikt om in licht te rijden vanwege de slechte drukverdeling
Verder heb ik een ander probleem en dat is mijn lengte. Ik ben dus 1.93m lang en de fenders (western) zijn te kort. Iemand een tip welke langere varianten er zijn??? _Canter_ schreef:Citaat:Maar als ik vanaf de grond opstap (in het bos bv. als er geen opstapje bij de hand is) schuift mijn Barefoot niet hoor.
Okee, nou da's al fijn om te weten. Ben nu pas 2 x opgestegen en mijn man hing even tegen en dat ging prima. Mijn paarden zijn gewend om stil te staan bij een opstapje (zonder zadel kom ik anders echt niet op 1,76).
Heb wel al even flink zijdelings aan het zadel staan trekken, maar vond het erg stabiel liggen, kon me eigenlijk niet voorstellen dat het eraf zouden glijden, zal ook wel paardafhankelijk zijn.

_Canter_ schreef:Citaat:een boomloos zadel is níet geschikt om in licht te rijden vanwege de slechte drukverdeling
Kan ik me iets bij voorstellen, maar eigenlijk is goed lichtrijden sowieso al een kunst op zich, denk ik. Als je soms mensen ziet neerklappen....pffff.
Ik heb een heel ander doel, nl dat ik met mijn reuma nog lekker op mijn oudere paard kan stappen en daarvoor lijkt het me wel een ideaal zadel.

Paardje loopt er goed onder en het blijft tenminste passen als ze weer eens verdikt of vermagerd.

kijk zelf maar;