Fryso/Tweespan voor kwpn-er?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Fryso/Tweespan voor kwpn-er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:48

Worden ze dan als te breed aangemeten Barvrouwke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:08

Die van mij was 2 cm te groot aangemeten, schoof dus alle kanten op, kon niet zoveel smaller gemaakt worden en ligt nu op een ander paard na ombouwen door een echte zadelmaker.
Voor mezelf waren de zweetbladen eerst veel te kort, daarna veel te lang.
Dat en de slechte vulling (harde bobbel in een nieuw zadel, scheef gevuld) maakt dat ik het echt geen zadelmakers vind.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:06

Ik heb nu anderhalf jaar een fryso zadel op m'n kwpn-er liggen en ben er erg blij mee. Heb al eerder een te krap zadel aangemeten gekregen door een zadelmaker en was dus wel een beetje huiverig, maar het zadel ligt goed. Het scheelt misschien dat er een Master Saddle Fitting Consultant bij was, toch een extra controle.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:53

Ik heb zelf ook een fryso zadel! Ik ben erg tevrede over de kwaliteit, en het zadel zelf en de service! Ik kennis van ons dat zadel, was niet goed althans dat leer was aan de bovenkant kapot! Toen heeft tweespan het terug opgestuurd naar Engelang [Waar dat zadel gemaakt wordt] op hun kosten! En werd weer gemaakt!

Een wbp paard bij ons op stal heeft ook een fryso zadel, zij is er ook erg te vreden over! Hij is wel wat forser!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:58

Germie, je zou eens moeten zoeken op Fryso en mijn naam [naam verwijderd].
(edit: snel even link voor je gezocht: [naam verwijderd] @ [HAR] Tweespan zadels )

Zo'n Fryso zadel... NOOOIT weer.
Veel te duur, veel te weinig kwaliteit.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:14

Ik vind het juist weer super zadels. Ik heb een ongeveer 6 jarige fryso legacy en laatst net weer een Fryso LUX gekregen.
Ik vind ze super zitten, erg mooi en fijn op het paard liggen.
Natuurlijk zijn er altijd mensen met slechte verhalen, maar die verhalen kun je ook horen over daleman (waar ik een boel gedonder mee heb gehad) met kieffier, met passier, met..... ga maar door...

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:20

Bij ons op stal hebben ook verschillende mensen een fryso en ik hoor alleen maar positieve reacties...
De mensen van tweespan komen regelmatig bij ons op stal de zadels bekijken (van lesponies en pensioners, fryso of niet) en zonodig aan te passen, iedereen is hier erg tevreden over...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:27

Ik heb ook'n Fryso,gebruik hem zowel op de fries als op m'n friesXwpner. (heb het geluk dat die op beide paarden past)
De service is geweldig,de nabehandeling ook,bij evt problemen of vragen zijn ze er altijd.
Ben er erg tevreden over.

Al moet ik wel zeggen dat ikzelf bijna'n half jr moest wennen aan de zit.
Maar dit zadel lag ligt tenminste wel goed op m'n paard en andere merken die bleven schuiven of knellen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:15

Dat goed liggen op de paarden... dat is optisch.
De constructiefouten van die zadels zijn met het blote oog niet waar te nemen... daarvoor moet je het zadel uit elkaar laten halen.

Werkelijk, moet je voor de lol eens doen. Je zult je ogen niet geloven....
Het is niet voor niets dat onafhankelijke zadelmakers je dat zadel ten stelligste ontraden.

Dat het zadel zulke positieve geluiden krijgt, heeft alles te maken met de hele fijne zachte zit voor de ruiter. Vraag het paard eens wat het ervan vind, en je zult, zeker bij langer gebruik, een héél ander verhaal horen.

Fryso-gebruikers, laat je niet bedotten door het zachte schuimlaagje van de zitting - laat je zadel eens beoordelen door een onafhankelijk zadelmaker. Praten we daarna wel weer Knipoog

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:20

mijn paarden hebben nog nooit zo fijn gelopen (mijn hengst met z'n peesblessure niet meegerekend) als nu met deze zadels,,,

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:09

Mijn moeder moest ook heel erg wennen aan de zit ja! Ik niet! Terwijl ik iederedag train en me moeder niet haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 23:33

Dees, heb je ook namen Knipoog ? Ik ben nu wel heel benieuwd naar de constructiefouten die je noemt, waar en op welk vlak? En heb je ze werkelijk zelf uit elkaar gezien? Want ik ben altijd benieuwd naar namen. En er zijn een aantal zadelmakers waar ik totaal geen vertrouwen in heb, terwijl die hier op bokt geregeld positief aangeprezen worden.

Tja, Kootstra is negatief over alles dat geen Stubben is en ook nog eens niet bij hem gekocht is. Je hebt in Scharnegoutum inderdaad nog eentje zitten (nooit geweest) en Venema zit ook nog ergens in Friesland.
Maar goed, onafhankelijke zadelmakers ken ik niet. Ik was altijd tevreden over Kootstra, maar ik ben er nu absoluut niet meer tevreden over.
En zadelmakers die specifiek 1 merk aanraden kan ik ook niet echt van een hoog kaliber aan kwaliteit betichten (ik weet dat Tweespan natuurlijk Fryso verkoopt, maar ze verkopen ook andere zadels, en zijn dus niet specifiek gericht op maar 1 merk, maar natuurlijk zullen ze Fryso's vaker aanraden dan een andere zadelmaker). Van elk zadel zijn er missers, en elke zadelmaker maakt fouten. Maar het zou toch raar zijn dat iedereen zegt dat mijn paard lekkerder loopt met dit zadel, dat ik er beter op zit en dat het goed ligt dat het allemaal maar gebakken lucht is?
Overigens is mijn zadel niet gekocht bij Tweespan, maar heb ik het elders tweedehands aangeschaft met de afspraak dat ik het een week kon gebruiken om het door een aantal anderen te laten beoordelen. Dat heb ik uiteraard gedaan.
Heel veel bokkers rijden op Kentaur, nou een vriendin van mij heeft er 2 keer 1 meegehad, nieuwe zadels, rechtstreeks uit de winkel. Beiden waren zo scheef als wat. En dat terwijl mensen daar ook heel positief over zijn. Ik zou zo'n zadel dus echt niet meer zomaar aanschaffen, want 2 nieuwe scheve zadels betekent dat er heel wat meer scheef zijn. Statistisch gezien zou je na 1 scheve beslist een rechte moeten treffen. Met elk merk is gewoon wel eens wat.
Maar met A-merken wel minder. En Fryso mag je toch wel onder de A-merken laten vallen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:27

Dees schreef:
Dat goed liggen op de paarden... dat is optisch.
De constructiefouten van die zadels zijn met het blote oog niet waar te nemen... daarvoor moet je het zadel uit elkaar laten halen.

Werkelijk, moet je voor de lol eens doen. Je zult je ogen niet geloven....
Het is niet voor niets dat onafhankelijke zadelmakers je dat zadel ten stelligste ontraden.

Dat het zadel zulke positieve geluiden krijgt, heeft alles te maken met de hele fijne zachte zit voor de ruiter. Vraag het paard eens wat het ervan vind, en je zult, zeker bij langer gebruik, een héél ander verhaal horen.

Fryso-gebruikers, laat je niet bedotten door het zachte schuimlaagje van de zitting - laat je zadel eens beoordelen door een onafhankelijk zadelmaker. Praten we daarna wel weer Knipoog

dit klopt neit het zadel van Jesse is afgelopen maand nog nagecheckt en uit elkaar gehaald, was niks mee an de hand!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:37

Venema én Van Triest.

De aard van de constructiefouten staan beschreven in de door mij geplaatste link. Serieus - als dit een hulpmiddel voor de humane zorg was geweest, had het product van de markt worden afgehaald, zo slecht.

Fryso is géén A-merk. Het is een goed gemarketeerd C-product.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:13

Citaat:
Venema én Van Triest.

Daar ben ik ook eens geweest (niet met mijn Fryso overigens) en die twee heren zijn over bijna alle zadels negatief...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:20

@Dees,
Wat ik zo lees maak jij je er bijna'n persoonlijk iets van.
Je blijft erop terug komen en gaat maar door terwijl jou mening nu wel duidelijk is.
Er zijn -schijnbaar- ook goeie fryso zadel's en ze zullen ook best wel eens een misser maken maar wie maakt die niet?

Als het zadel nu goed ligt en er is'n zadelmaker bij geweest (ja een onafhankelijke) en ook die zegt dat het goed zit voor het paard wie ben jij dan nog om zelfs daar nog tegenin te gaan?!

En over de zit vd ruiter dat iedereen daarom zo hemelachtig over fryso praat,ik heb er staan dat ik er in het begin helemaal niet zo weg van was,langzaam aan wen je er wel aan maar dat is ook zo met kieffer,jc en ieder aan merk als je er maar lang genoeg op zit.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:28

Ik heb voor mijn haflinger een fryso classic. Dit zadel is iets korter.

Het is mij derde zadel in een jaar. Hij had een busje vol zadels mee, er hebben er ook een aantal opgelegen. (dit was bij de eerste zadelmaker niet zo).
Omdat ik zo'n pech heb gehad met mijn andere twee (nieuwe) zadels heb ik de fryso twee weken op proef gehad om daarna een beslissing te mogen maken.
Ik ben nog steeds tevreden met het zadel. Mijn stalgenoot heeft een fryso op haar fries en ook zij in na al die jaren nog steeds positief.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 11:07

Dees schreef:
Venema én Van Triest.

De aard van de constructiefouten staan beschreven in de door mij geplaatste link.

Ik zie geen link?

Nou, ik heb niets met van Triest, die maakt alle zadels juist weer te breed en verbreed ook rustig bomen. Omdat hij niet met keilkussens om kan gaan zijn die in zijn ogen slecht. Die man is niet met z'n tijd mee gegaan. Venema heb ik geen ervaring mee.
Maar ik ben nu dus heel benieuwd naar de aard van de constructiefouten. Na Kootstra lijkt er in het noorden wel helemaal niemand meer te zitten. En Kootstra levert niet meer de kwaliteit (en vooral ook service) die hij altijd leverde, de laatste tijd lijkt hij wel te gaan prutsen.

En de zit is gewoon fijn, niet te diep, niet dwingend en niet belemmerend. Ook ik moest toch wel even wennen hoor. Optisch mag het zadel dan wel een diepe zit hebben, ik merk dat niet met rijden, want ik hou totaal niet van een dwingende zit (zoals bijvoorbeeld ainsley). Met mijn lengte is het zowieso moeilijk om een zadel te vinden, heel veel merken hebben te kleine zweetbladen en men kan of wil deze dan niet in een groter formaat bestellen of leveren.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-01-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:14

Ik hebook een fryso legacy...op mijn ËASPer(lijkt op nrps'er...dus geen heel breed paard..)

bevalt mij super! en goeie service!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:20

Dees schreef:
Fryso is géén A-merk. Het is een goed gemarketeerd C-product.

Daar ben ik het niet mee eens! Onder de friezen is het wel een A-merk Lachen Onder de wbp misschien niet! Maar in de 'friezenwereld' wel!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:38

Dat is omdat het de 'friezenwereld' eigen is om een 'eigen' iets te willen hebben. Vertel mij wat, ik woon in Friesland Knipoog

Het zadel van Tweespan wordt gewoon in dezelfde fabriek gemaakt als Euroriding en JC - dat zouden dan ook A-merken moeten zijn? Dat dacht ik toch even niet...

@Dav en alle anderen die moeite hebben om mijn waarschuwing te accepteren voor wat het is... ik wens u heel veel plezier met en van uw Frysozadel.

Voor meer inzicht in meningvorming:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:15

Dus de tweespan doet eerst aan klantenbinding en al die gebrabbel die in je link staan om vervolgens rommel te verkopen?
Wat belachelijk en onzinnig laag van je.

Via via ben ik daar gekomen,meerdere zadels geprobeerd ook bij andere bedrijven en alleen de fryso ligt goed op het paard en vervolgens blijf jij erop hameren dat het allemaal emotionele klantenbinding etc is om maar iets te verkopen.

Als dat zadel niet goed lag had ik het niet gekocht
Als m'n paard er niet lekker mee zou lopen dan had ik er allang een zadelmaker na laten kijken (is onlangs ook nog gebeurt,moest opgevuld worden)
Alsof het zo is dat als je een fryso zadel hebt dat je dan ook geen gezond verstand hebt,zo komt het nu over Boos!

Schijnbaar ben jij zo in en in negatief dat jij alles daarover de min in praat.
En dan ook nog met zo'n link erbij?! Sorry das echt sneu en zeer zielig.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:04

Dav schreef:
Dus de tweespan doet eerst aan klantenbinding en al die gebrabbel die in je link staan om vervolgens rommel te verkopen?
Wat belachelijk en onzinnig laag van je.

Er zijn veel meer bedrijven die eerst met een geöliede PR-machine nieuwe klanten werven om ze vervolgens producten van inferieure kwaliteit te verkopen.
Dat is niet belachelijk en onzinnig laag van mij - dat is gewoon zoals de wereld in elkaar zit.

Een onderdeel van een geöliede PR-machine is dat de klanten die eenmaal het product hebben gekocht, alleen maar willen geloven dat ze een goed product hebben gekocht.
Is er iemand die anders beweert, zullen klanten met COGNITIEVE DISSONANTIE proberen de andere meningen te verstommen, weg te stoppen en vooral niet te willen horen.

Maw: Dav - jij hebt je leuk laten beïnvloeden door het doodnormale bedrijf dat een paar jaar geleden marketing-technisch een gat in de markt heeft ontdekt. Als je bij ze in de winkel staat, zul je zien dat het een doodnormale ruitersportwinkel is en dat Fryso gewoon een ordinair zadel is met een gekocht 'white-label'.

Voor informatie over "White label", zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/White_label_product
Haha!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:35

Jij scheert iedereen over 1kam heen.
Als ik 1x iets bij de tweespan koop wil niet zeggen dat ik gelijk alles daar koop en alleen maar op de service of klantenkorting etc kijk.
Ik kijk naar m'n paard,hoe die reageert en loopt,voelt,gedraagt etc etc.

Mensen kunnen ook objectief blijven kijken maar jij denkt dat iedreen z'n kop in het zand steekt en alleen maar naar een merkje of naam kijken,helaas zo ben ik zoiezo niet.

Maar jij bent zo bevooroordeelt daar kan niemand tegenop.
Jij hebt je mening klaar en zal ook nooit de moeite nemen om verder te kijken.

En als laatste heb ik deze speciaal voor jou. (en dan om hoe je reageert en voor niks open staat)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnelvisie_(onderzoek)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:37

Jammer Dav, je link werkt niet... Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens - puur het gegeven dat ik de kwaliteit van dat zadel matig vind (understatement) wil nog niet zeggen dat ik nooit iets koop bij Tweespan hoor Haha!

Ik zie echt niet waarom je dit allemaal zo persoonlijk wilt opvatten.
Ik deel mijn zéér negatieve ervaring over dat zadel en het enige wat je klaarblijkelijk daarmee wilt doen, is vooral mijn ongelijk daarin vastleggen. Okee... Verward Ik ben niet bevooroordeelt, ik heb ervaring Knipoog Wil je het verder persoonlijk met me uitvechten, moet je maar langskomen hoor.

Mijn ervaring is -/-, een ander's ervaring is +
Het is aan de TS om daar verder haar eigen voordeel mee te doen.