Peesbeschermers reinigen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Re: Peesbeschermers reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:34

Ik was mijn peesbeschermers (zeker nu) bijna wekelijks Ja. In de wasmachine met modder en al Clown (komt er via de slang toch weer in de spoelbak). Gewoon met de hand blijft toch altijd huidvet e.d. zitten, met de machine worden ze echt als nieuw Ja. Je merkt wel dat als je ze vaker warm wast dat de neopreen wat sneller gaat slijten (zeker die van BR). Met eskadron vind ik dit minder het geval.

Gewoon 30 graden fijne was, met gewoon wasmiddel. Vaak doe ik het ook zonder wasmiddel als ze niet super vies zijn.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:24

Gewoon lekker in de wasmachine gooien Ja.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:27

Wat ik me afvraag, ze verkleuren dus niet als ik ze allemaal in 1 kussensloop doe?
Misschien stomme vraag mja beter vragen dan de mist in gaan Vork

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:38

Nog een vraagje,, ik heb de Norton peesbeschermers en strijklappen met blauw bont..
Hoe wassen jullie die?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:45

Met bont zou ik ze gewoon met een fijne was draaien op 30 graden, en niet centrifugeren Knipoog. En fijn/wol wasmiddel gebruiken hihi.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:53

Gewoon in de wasmachine gooien, maar absoluut niet hoger dan 3O graden wassen, onze ervaring is er mee dat mijn zusje niet heeft opgelet met hoeveel graden ze heeft gewassen(stond op 7O graden), ze in de wasmachine heeft gegooid en de elastieken daar helemaal kapot van zijn gegaan, waren helemaal uitgerekt en je kon er niks meer mee. Gelukkig konden we overigens wel terug naar de winkel ermee. Lachen

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:59

Urielle schreef:
Ik doe het zelfs niet in een kussensloop. Ik doe mijn sjabrakken, bandages, peesbeschermers, springschoenen ed gewoon los samen in het wasmachine, wel de klittenbandjes sluiten. Op dertig graden zijn ze weer als nieuw (afgezien van evt. krassen die je paard gemaakt heeft Clown )
Alleen peesbeschermers en springschoenen met bont, daar moet je mee opletten.

Die kun je op een wolwasprogramma doen met wolwasmiddel

Ik doe ook mn borstels & halsters in de wasmachine, wasmiddel erin beetje dettol erbij voor het ontsmetten en ze zijn weer heerlijk schoon!

rochjuh schreef:
vraag van mijn overbezorgde moeder : gaat de wasmachiene dan niet stuk?

Nee hoor gaat niet stuk, je kunt evt om metalen onderelen nog extra een washandje doen met een postelastiek en dan in een kussensloop

Nog een extra tipje
Haren kun je ook nog extra er af borstelen met een rosborstel of van een dekje met een ramenwisser stofzuiger erover en in de wasmachine

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:01

suusiejj schreef:
Nog een vraagje,, ik heb de Norton peesbeschermers en strijklappen met blauw bont..
Hoe wassen jullie die?

Op een wolwasprogramma met fijn/wolwasmiddel