JC- en Kiefferzadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: JC- en Kiefferzadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:08

Leuk om te zien. Ik heb ook twee JC's gehad, die hebben we beiden helemaal op nieuw laten vullen en toen kwam er inderdaad ook van die gemengde rotzooi uit.

Grappig dat die kieffer van die plaatjes in de kussens heeft, dat wist ik niet.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:29

heerlijk topic,ik ben nieuvvsgierig naar de andere merkzadels!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:11

Waarom is de JC gesloopt? mankeerde daar ook wat aan?

Ik vind de Kieffer er toch niet verkeerd uitzien, het is heel duidelijk: gebroken boom=gebroken boom. En zo'n boom op zich is natuurlijk wel sterk. Hoe beoordeel je de kwaliteit van de beugelriemhaken? Want ik ken iemand met een zadel van net iets meer dan 5 jaar oud en de haken zijn lam.
Dat de kussens niet veranderd kunnen worden is wel een nadeel. Als het goed is, dan is het goed, maar ja, door gebruik gaan kussens altijd meer naar elkaar toe omdat leer toch wat rekt.
Maar de Kieffer Europe vind ik op een bok in de winkel nog altijd erg goed zitten.

Verder zou ik nog graag een Pagony/Rossner uit elkaar gehaald zien, en een Zaldi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:25

germie schreef:

Er mankeerde niets aan het zadel, Marie heeft hem, tegen verzendkosten, opgestuurd naar mij, om hem te ontleden.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:48

ik zie de foto's niet Gaaaap

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:51

Bourrelier schreef:
germie schreef:

Er mankeerde niets aan het zadel, Marie heeft hem, tegen verzendkosten, opgestuurd naar mij, om hem te ontleden.

Er was inderdaad niks mis met het zadel, behalve dat het niet meer paste op mijn paard.
En tja, zadel heeft 2,5 jaar te koop gestaan, een aantal keer hier op bokt en een ruim een jaar op marktplaats
maar als er geen interesse in is, tja, wat moet je er dan mee...

Ik had het zadel graag "verkocht" aan iemand die ik er een plezier mee kon doen. Vroeg er zeker niet de hoofdprijs voor (anders had ik em ook nooit tegen verzendkosten naar Marjolein gestuurd)
Het zadel heeft bijna 2,5 jaar bij mn ouders in de garage gelegen, ma wou de garage opgeruimd hebben, en zadel moest dus de deur uit.

Ik had em ook zelf uitelkaar kunnen slopen, maar zou niet geweten hebben waar te beginnen ...

Er is ooit wel iemand geweest die interesse had, die wou 25 euro betalen, maar dan moest ik wel 4 singelstoten laten vervangen....
Nou, voor dat bedrag mag je dat lekker zelf doen! alleen de stoten vervangen was al meer dan 25 euro

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:53

ik zie ze ook niet! was wel nieuwschierig

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:56

nieuwsgierig...!! maar ziet helaas ook geen foto´s )wacht geduldig af Lachen )

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:59

interessant zeg!!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:09

De tekst is zeer interessant. Ben erg nieuwsgierig naar de foto's. Maar aan de tekst merk je al verschil met de zadelmarktzadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:31

Vreemd dat jullie de foto's niet zien? Bij mij doen ze het wel..?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:34

bij mij evenmin.. en ben erg benieuwd hoe die duurde merken er dan uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:41

Ik probeer op de site te komen van mijnalbum, maar die maakt ook geen kontakt, dus ik denk dat het probleem zich daar nu bevindt..... Nog even wachten dus...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:40

Ik zie ze wel! Echt heel bijzonder om dit met merkzadels eens te zien. Dat van die platen in Kieffer-zadels heb ik afgelopen maandag voor het eerst gehoord toen Kootstra bij ons op stal was om de zadels en ligging e.d. te beoordelen. Mijn uberoude Kieffertje werd geheel afgekraakt vanwege het smalle ruggengraatkanaal en het feit dat het niet verbreed kon worden ivm die platen. Erg jammer!

Ga je binnenkort ook nog eens een Euroriding uit elkaar halen?

Oh, en waren de bomen van beide nu gesloopte zadels recht??

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:06

Knip: even een citaat van mezelf uit een ander topic: ik heb net een heel gesprek gehad met de firma Kootstra, aardige man, heeft keus uit stubben en kn, dat is het enige wat hij eigenlijk wil verkopen rest is volgens hem troep

Interessant, ben erg benieuwd naar het volgende sloop-project!
Ik zou graag wel eens een stubben ontleedt zien worden, kijken of de zadelmaker echt gelijk heeft dat het degelijke kwaliteit is Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:13

Kootstra kraakt altijd Kieffer af, terwijl ik toch echt wel eens Kieffers bij hem heb zien liggen. Maar ook JC is in zijn ogen een slecht merk.
Het was altijd een goede zadelmaker, helaas lijkt het er op dat hij oud wordt, want de laatste maanden hoor ik steeds meer negatieve verhalen. En bij mij is het vorig jaar ook al mis gegaan, dit is welliswaar weer opgelost, maar ik twijfel nu wel aan hem. Nu wil hij ook nog eens 90 euro hebben voor opvullen, terwijl ik zwart op wit heb staan dat het gratis is. Misschien dat ik m'n rechtsbijstand hier nog op ga zetten, want hij is gewoon fout.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:22

Leuk om te lezen! Ik heb namelijk een tweedehands JC zadel op proef Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:29

De zadelmaker heeft mijn Stubben helemaal uit elkaar gehad om te verbreden en opnieuw te vullen. (had toen foto`s moeten maken Gestoord )
Zag er super uit van binnen, heel anders dan die zadeltjes die ze gesloopt hadden in Bit

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:36

germie schreef:
Kootstra kraakt altijd Kieffer af, terwijl ik toch echt wel eens Kieffers bij hem heb zien liggen. Maar ook JC is in zijn ogen een slecht merk.
Het was altijd een goede zadelmaker, helaas lijkt het er op dat hij oud wordt, want de laatste maanden hoor ik steeds meer negatieve verhalen. En bij mij is het vorig jaar ook al mis gegaan, dit is welliswaar weer opgelost, maar ik twijfel nu wel aan hem. Nu wil hij ook nog eens 90 euro hebben voor opvullen, terwijl ik zwart op wit heb staan dat het gratis is. Misschien dat ik m'n rechtsbijstand hier nog op ga zetten, want hij is gewoon fout.

Wat voor zadel had je bij hem gekocht dan? Nieuw of 2e hands? Wat was er mis mee? Ben heel benieuwd, want ik wil een zadel wat 200% goed op mijn paard komt te liggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:45

Ik heb gewoon 2 nieuwe zadels bij hem gekocht. De eerste was een Siegfried in 2002, heel mooi zadel, niets mis mee, alitjd perfect aangepast aan het paard waar ik het voor gebruikte, later ook netjes aangepast aan andere paarden.

In 2006 heb ik een Maestoso gekocht. Al direct ben ik er mee teruggegaan, mijn knie schoof telkens over het zweetblad. Er is wat aan gedaan, het was niet perfect, maar ik kon er zo prima op zitten. Vorig jaar moest m'n zadel opgevuld worden, dat is gedaan, maar daarna bleef het met g een mogelijkheid meer liggen op mijn paard.
De stoten zijn naar voren gezet, het schuiven is opgehouden. Na 2 maanden kreeg m'n paard plekken naast de schoft en mijn knie schoof weer volledig over het zweetblad. Volgens Kootstra past het allemaal goed, maar ondertussen ben ik al bij 3 andere 'zadelmakers' geweest (of ze goed zijn weet ik niet, daarom staat het even tussen quotjes, want er zijn nogal wat prutsers op de wereld) en allemaal zeggen ze gewoon dat de vorm van het zweetblad niet bij mijn been past (wat ik dus al tijden beweer) en dat er voor mij niest anders op zit dan een ander zadel kopen als ik netjes wil zitten.
De boom van het zadel is tevens te smal voor mijn paard. Daarom valt daar ook niet echt meer wat aan te doen. Ik ben zelf niet zo happig op verbreden van bomen, want Kootstra wil dat dan wel doen. Maar ik heb dus 1600 euro uitgegeven aan een zadel wat niet past en wat maar 1.5 jaar gebruikt is. En eigenlijk wil ik dat zadel weer passend hebben, maar ik ben er nog steeds niet over uit waar ik het dan moet laten doen.

Mijn springzadel is nooit voor mijn eigen paard aangepast, en is 3 jaar geleden voor het laatst opgevuld. Toen was het goed, de vulling is nog steeds goed. Op de 5 paarden waar ik het op gehad heb heeft het altijd goed gelegen, het ligt nu ook goed op mijn eigen paard. Maar het is net of Kootstra de laatste tijd fouten gaat maken. Ik zou er geen zadel weer kopen denk ik.

Maar wat ik dus niet snap: mijn dressuurzadel heeft boommaat 31, en mijn springzadel ook. Toch past het springzadel goed, de dressuur niet. Ik zal eens vulling gaan meten en boom gaan meten, want de boom zou in beide gevallen gelijk moeten zijn en dan is het een kwestie van opvullen en mijn dressuurzadel past weer.

Op dit moment rij ik met een Zaldi dressuur met een Korrector. Dat rijdt goed. Ik zie dus ook wel wat in Flair. Als ik nu een zadel moest kopen, dan zou ik denk ik naar een zadelmaker gaan die ook Flair doet. Maar omdat er gezegd wordt dat m'n paard nog wel breder kan worden nu ik dus met zo'n Korrector rij, ben ik nog niet achter Flair aangegaan. Ik moet er ook zowieso voor sparen, want het geld om even een ander zadel te kopen is er niet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:48

Leuk om dat te zien!
Ik heb zelf ook een JC-zadel en hij bevalt me perfect!
Onlangs ook nog na laten kijken, ook d.m.v. thermografie en was prima opgevuld en lag ook prima op mijn paard!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:01

Heel erg interesant topic! ^^ Heb momenteel nog geen zadel voor m'n paardje, maar die moet er eerdaags toch eens komen.. fijna manier om zo alvast iets te oriënteren Lachen

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:42

germie schreef:
Maar wat ik dus niet snap: mijn dressuurzadel heeft boommaat 31, en mijn springzadel ook. Toch past het springzadel goed, de dressuur niet. Ik zal eens vulling gaan meten en boom gaan meten, want de boom zou in beide gevallen gelijk moeten zijn en dan is het een kwestie van opvullen en mijn dressuurzadel past weer.

En daar gaan dus echt heel veel mensen de fout in. Boommaat 31 van het ene merk is de boommaat 31 van het andere
merk niet. Zelfs bij bijvoorbeeld een springzadel en een dressuurzadel van hetzelfde merk hoeft de boom niet exact hetzelfde
te zijn. Zélfs niet bij twee dressuurzadels van hetzelfde merk én hetzelfde type. Ten alle tijd moet het zadel gewoon gepast
worden op het paard en kan het zomaar zijn dat de ene in die boommaat wel past en de andere in dezelfde boommaat niet.
Er zijn nog zoveel andere factoren die meespelen bij het wel of niet passen van de boom van een zadel dan alleen de boom-
breedte. Natuurlijk heb je wel meer kans dat als het ene zadel wel past van die boommaat en dat type, dat de andere ook
past, maar daar kan je helaas nooit van uit gaan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:53

Maar dan nor Germie, daar gaat het topic niet over.
Het gaat over 2 gesloopte zadels. Een JC en een Kieffer.

laten we het dus een beetje ontopic houden

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:59

Oeh, zonde van dat jc zadel, heb er hier nog een liggen. Helaas met gebroken boom (mijn mams dacht m netjes op te bergen in een doos, doos komt iets onder druk, knak zij de boom).

Wel ' leuk' dat er nu ook merkzadels worden opengehaald. N.a.v. dat artikel in het Bit leek mij dit interessanter. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Ainsleys! Haha!