Bilkoorden van je deken, overkruist of gewoon?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Re: Bilkoorden van je deken, overkruist of gewoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:13

Citaat:
Ik doe links gewoon aan de linkerkant en rechts haal ik door links heen en klik ik gewoon rechts vast..
Zo bevestig ik ze ook.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:40

ik doe ze altijd gwn,
want bij een vriendin van mij was het paard
een keer erin blijven hangen met zijn been
toen ze ze gekruist had en sinds ze ze
gwn heeft gedaan niet meer:P
dus ik raad het aan want het is gwn veiliger Clown

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:42

Overkruist, heb het altijd zo geleert Clown

Bonny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:58

Citaat:
Ik doe links gewoon aan de linkerkant en rechts haal ik door links heen en klik ik gewoon rechts vast..

Zo bevestig ik ze ook.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:01

Bonny95 schreef:
Citaat:

Zo bevestig ik ze ook.

Zo doe ik het ook!
(mijn paard krijgt anders snel schuurplekjes en zo is het verholpen).
Mijn zus doet het juist weer anders bij haar paarden. Die doet links gewoon links vast en rechts gewoon rechts..

Denk dat je zelf gewoon even moet uitzoeken wat het best of het fijnste is bij jou paardje.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:14

Citaat:
een keer erin blijven hangen met zijn been
toen ze ze gekruist had en sinds ze ze
In geval van nood trekken ze die dunne koordjes/bandjes wel door.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:24

Margreth schreef:
Citaat:
Zo bevestig ik ze ook.

ik ook, motivatie:

de koorden liggen dan in het midden niet tegen het been aan en kunnen dus niet schuren wanneer het paard loopt. ook worden ze bij het rollen of liggen niet naar buiten getrokken waardoor ze tussen de benen kunnen gaan schuren (flossen dus, hihi). en, als er één losraakt hangt ie nog door de andere heen, en sleept dus niet gelijk over de grond. als ze over de grond gaan en het paard staat erop heb je gelijk je hele voering van de deken naar de knoppen namelijk.

nylon bilkoorden zijn ijzersterk en worden niet zomaar stukgetrokken. als je een goede deken hebt (doorheen gestikt bij de bilkoorden) kan een nylon bilkoord pezen doorzagen zelfs. dat ze 'het dus wel stuktrekken' als motivatie om er minder aandacht aan te besteden vind ik nogal een gevaarlijke uitspraak.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:47

Citaat:
dat ze 'het dus wel stuktrekken' als motivatie om er minder aandacht aan te besteden vind ik nogal een gevaarlijke uitspraak.
dat was niet bedoeld als motivatie om er minder aandacht aan te besteden, weet ook niet hoe je aan die conclusie komt. Let er altijd goed op dat alles goed ligt/zit en vastgemaakt is. Let er zelfs op dat de sluitingen naar de binnenkant zitten zodat ergens perongeluk aan vasthaken geminimaliseerd wordt.
Die nylonkoorden zijn dan wel sterk, maar de bevestigings "karabijntjes" breken toch normaal gesproken wel bij een flink ruk of laten los bij het punt waar ze draaien. Maar daarmee wil ik dus niet zeggen dat je niet uit hoeft te kijken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:49

hihi het was ook niet speciaal voor jou bedoeld hoor, maar ik heb er eens woorden over gehad met iemand die ze ook nog eens veel te los had zitten. hierdoor konden de koorden onder de sprong blijven hangen nl. Knipoog

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:50

merrieveulen schreef:
hihi het was ook niet speciaal voor jou bedoeld hoor, maar ik heb er eens woorden over gehad met iemand die ze ook nog eens veel te los had zitten. hierdoor konden de koorden onder de sprong blijven hangen nl. Knipoog
oké Haha!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:50

Ik doe ze door elkaar heen. Het is namenlijk zo dat als je dat niet doet de deken veel makkelijker naar een kant glijd. Als ze door elkaar heen zitten schuift je deken niet naar een kant, omdat hij aan de andere kant nog vast zit. Ze houden elkaar zo gezegd in " evenwicht". Weet niet of het duidelijk is maar anders uitleggen lukt me ook niet.
Zo op school geleerd ( lang geleden Tong uitsteken ) en altijd de beste manier gevonden.

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:53

Ik maak ook links aan de linkerkant vast, en haal rechts er dan doorheen en maak die aan de rechterkant vast

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:01

het is het beste om ze te kruisen, kan je kiezen of je links naar rechts doet en rechts naar links of zoals gezegd is links naar links en daar de rechtse doorhalen.
de binnenkant van de benen bij een paard zijn daar heel gevoelig en dan kunnen die koorden niet fijn zitten voor je paard.
bij hengsten mag je dit niet doen, dan moeten ze gewoon aan want anders kan er een bal in gekneld raken.