Hoe en waar hebben jullie je zadel verzekerd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Hoe en waar hebben jullie je zadel verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:55

ik wil dat eigenlijk ook wel.
ik heb een passier god mag weten hoe oud maar heb er geen bon van ofzo kun je hem dan wel laten verzekeren?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:56

Aankoopfactuur of taxatierapport bij Hippozorg Ja

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:02

miesie schreef:
@ Maritha, hoezo bijna voor? Ik vind het nog best uitgebreid...

Voor 200 euro is ze alleen verzekerd als de dierenarts haar in moet laten slapen. En dan is ze nog niet eens voor het belangrijkste verzekerd, op ziekte kosten en diefstal enz. Zou op kunnen lopen tot 500 euro.
Als je een sportpaard hebt, dan kan ik me wel indenken dat je die verzekerd, maar ik ga er alleen wat rondjes in de bossen mee rijden, dus voor mij vind ik het niet nodig.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 19:07

maritha schreef:
miesie schreef:
@ Maritha, hoezo bijna voor? Ik vind het nog best uitgebreid...

Voor 200 euro is ze alleen verzekerd als de dierenarts haar in moet laten slapen. En dan is ze nog niet eens voor het belangrijkste verzekerd, op ziekte kosten en diefstal enz. Zou op kunnen lopen tot 500 euro.
Als je een sportpaard hebt, dan kan ik me wel indenken dat je die verzekerd, maar ik ga er alleen wat rondjes in de bossen mee rijden, dus voor mij vind ik het niet nodig.

Maar ik had het niet over een paard hoor.. Had het over het zadel.. En daar is maar 1 type verzekering voor.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:55

mijn vader heeft naar centraal beheer achmea heen gebelt. en gevraagd of ze daar wat voor hadden. en ja hoor een speciale verzekering naast de gewone inboedel verzekering ofzo. voor spullen die buiten ons huis liggen. dus ook de spullen in de garage van mijn broer (op een andere locatie) de enige voorwaarde eraan is dat alles wel achter slot en grendel moet liggen, maar alles is dus tot 1000 euro verzekerd inclusief mijn zadel. en dit kost 0,95 eurocent per maand

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:01

miesie schreef:
Maar ik had het niet over een paard hoor.. Had het over het zadel.. En daar is maar 1 type verzekering voor.

Ow ik dacht dat je paard bedoelde.
Geen idee hoe het precies zit heb het uit laten zoeken door mijn tussen persoon. En die zei 40 euro per jaar, en dan is die voor diefstal en brand verzekerd.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:07

66996236 schreef:
mijn vader heeft naar centraal beheer achmea heen gebelt. en gevraagd of ze daar wat voor hadden. en ja hoor een speciale verzekering naast de gewone inboedel verzekering ofzo. voor spullen die buiten ons huis liggen. dus ook de spullen in de garage van mijn broer (op een andere locatie) de enige voorwaarde eraan is dat alles wel achter slot en grendel moet liggen, maar alles is dus tot 1000 euro verzekerd inclusief mijn zadel. en dit kost 0,95 eurocent per maand

Yep! die heb ik dus ook! Maar dan voor 3000 euro... Als het zadel en de nikon dan samen mee zijn zijn ze allebei verzekerd en dan nog het springzadel..... als je het optelt is dat al een flink bedrag.

Grote voordeel is dat al je spullen duurder dan 200 nieuwwaarde buitenshuis zijn verzekerd.

Nadeel, diefstal uit een auto is NIET gedekt, uit je zadelkast van de trailer is wel gedekt.

Btw: trailer is op een aanhangwagen verzekering gedekt voor 60 euro per jaar, all risk! ook een handige tip.