Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Re: Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:06

De 17' hoelang zijn de zweetbladen?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:10

treffie schreef:
Ok dat is je goed recht....
Alleen die voor oordelen die je geeft op dit zadel vind ik niet terecht,deze zadels(tenminste die ik heb)wordt helemaal niet snel lelijk.
Het is een goed zadel wat goed ligt en helemaal geen zadelmarkt kwaliteit is.
En wat al eerder gezegt is, een zadel van 1500 euro hoeft ook helemaal niet per definitie goed te zijn....

Nee idd. Ik heb een Stübben larus dressuur en mijn flappen zijn vaal het leer gaat er zo af(vaal dus) en dan voor een zadel van rond de 989 is veel dan

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:08

Wij hebben ook het 2-kleurige zadel gekocht. Al heel veel verschillende merkzadels op onze brede Fries gehad, maar geen een lag goed. Dit zadel ligt niet alleen super, maar zit ook nog eens lekker. Nu was hij helemaal goedkoop, omdat deze kleuren eruit gaan. 300 euro, incl. hoofdstel, dekje, singel en beugels. Kun je niet voor tobben toch? Al gaat hij maar 2/3 jaar mee, dan is het nog niet duur. Trouwens: andere zadels passen gewoon niet en op maat laten maken is toch even iets te duur. zie voor een beetje beeld onderstaand topic.

Bastia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:00

een stalgenootje van mij en ik hebben 5 maanden geleden ook een zadel van Interhippique gekocht.
in die van mij is de boom scheef waardoor mijn paard dus door last van ze rug alleen nog maar achteruit loopt. geprobeerdt er nog een zadelmaker erbij te halen maar zonder succes. nu maar een wintec erop gelegd en loopt alweer een stuk beter. maar kunnen wel weer helemaal overnieuw beginnen met trainen vanwege ze rug.

het andere paard heeft ook last van ze rug wil alleen nog maar in je benen bijten als je het zadel erop wilt leggen. ook een ander zadel erop en er is niks meer aan de hand.

de zadels zien er op het oog heel goed uit en met passen word je goed geholpen(denk je dus achteraf) al het geld dat je dan hebt uitgegeven aan het zadel, osteopaat en zadelmaker, had ik gelijk een goed merk zadel kunnen kopen.

en er zal vast incidenteel een goed zadel tussen zitten dan heb je dus geluk

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:17

Heb jij je zadel aan laten meten?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:36

Romyjuh_Xx schreef:
De 17' hoelang zijn de zweetbladen?

Van de veelzijdigheidd of dressuur? Kan morgen de veelzijdigheid voor je opmeten.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:22

Hoi,
Ik laat morgen een aantal zadels komen van Zadelboetiek(interhippique)
Ik hoop dat er iets tussen zit, als het op het ook goed zit, ga ik er voordat ik ga rijden een zadelmaker naar kijken.
Zal jullie morgen op de hoogte stellen hoe de zadels eruit zien.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:56

Graag Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:26

vind dit wel even interessant, niet omdat ik interessen heb in deze zadels. Heb zelf een nieuwe kentaur atrmis II gekockt vooor 500 euro. Dat heb ik liever Lachen

Royco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:31

ik heb gehoord dat het hele slechte zadels zijn.
zelf nog nooit een geprobeert. dus ik weet hetniet.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:35

Ik heb sinds gisteren een zadel van interhippique, ben er zeer tevreden over, zit goed en past goed!

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 13:08

Welk zadel heb je?
En heb je foto van hoe hij op jou paard ligt?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:10

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:13

Afbeelding

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:16

Sorry, even heel offtopic, maar ik vind het zadel (op deze foto!) niet zo mooi op je paardje liggen. Ik vind de boom te smal, je ziet dat het dieptepunt van het zadel niet in het midden ligt, maar verder naar achteren... Denk dat je zelf ook heel erg last hebt van een stoelzit misschien? Want je moet op een bepaalde manier toch je gewicht blijven verdelen.. en vaak gaan dan de benen naar voren..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:18

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:22

En toch is dat met dat dieptepunt nou eenmaal hoe het zadel is.. afgeleid van deze foto?
Afbeelding

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:27

Is het zadel spilnternieuw? ik zie wat verkeluring aan de zweetbladen ??? kan ook het licht zijn...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:28

Nee, 2de hands.. is 7 maanden oud.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:28

Nee.. ik denk het niet. Als ik de foto van het zadel op je paard zie, dan heb ik het idee dat het dieptepunt daar heel erg op het einde van je zadel ligt, niet op het midden zeg maar.
Maar misschien scheelt het dat je het zadel daar niet zover naar achter had gedaan Lachen Enne, ik ben ook geen zadelmaker hoor!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:29

Ans schreef:
Nee, 2de hands.. is 7 maanden oud.

dacht al haha Knipoog vindt het wel mooi zadel hoor ! heb je hem wel bij hun vandaan lagen er veel zadels ? ik ben ook opzoek naar een zwart dressuur zadel

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:34

Ik heb dat zadel ook gehad; en in die tijd dat we het kochten regen de het heel vaak; en wij lesten op dat moment nog buiten want we hadden nog geen beschikking over de binnenbak omdat ze nog aan het verbouwen waren; dus reed ik met het zadel in de regen; ik stapte na de les af; heel stuk zwart eraf; gewoon compleet GRIJS. Wij die mevrouw gebeld; zadel teruggebracht want dat moest niet kunnen; ander meegehad; precies hetzelfde! Toen hebben we ons geld teruggekregen; en ik heb nu gewoon huismerk dressuurzadel van de divoza; en dat gaat een stukkie beter mee voor 70 euro meer Knipoog

Bloos! Als je hem bij hun vandaan hebt heb je kans dat het mijn zadel is geweest Knipoog

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:40

Ik heb ook het2 kleurige bruine zadel.
Ik heb deze vorig jaar gekocht.
Ik ben er tot nu toe heel blij mee.
Ik heb ook het idee dat de boom wel flink is ingezakt maar mijn paard heeft er nog geen last van, zit nog genoeg ruimte tussen schoft en boom ( ook als ik er op zit) Verder ligt ie goed bij zijn schouders en op zijn rug.
Ik heb wel een groot nadeel. Mijn zweetbladen sluiten niet aan waardoor ik moeilijk contact kan maken met zijn buik. Het gaat wel waar is niet ideaal. Dit had het zadel al toen ik het kocht maar dacht dat het nog nieuwigheid was en dat het zadel zelf wel soepeler werd.
Verder valt het met de beschadigingen reuze mee. Inderdaad een paar kleine plekjes onder mijn been. Vind het wel jammer dat je de beugelriemen niet onder je zweetblad kan dragen.

Ik rijd altijd buiten ( ook in de regen *LOL* en mijn zadel geeft zeker niet af....

edit: ter illustratie

Afbeelding

http://i65.photobucket.com/albums/h202/ ... wat031.jpg

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:54

Ik heb een zadel gehaald bij hun en op mijn paard paste het eigenlijk heel goed kon er alleen helemaal niet op zitten. Ik had de bruine met 2 kleuren, vond de kleur wel heel mooi. Wel even goed kijken naar het zadel, ik kreeg er één mee waar een deuk in de voor wrong in zat. Heb hem zonder problemen terug gebracht. Kreeg er netjes ook nog een zadelhoes bij, hoorde niet bij het pakket. Verder gaf ik aan geen hoofdstel te willen maar dan in plaats daarvan een duurder shabrak, dat bleek schijnbaar niet mogelijk te zijn. Ik kreeg het in ieder geval niet voor elkaar. Heb eerst ook geinformeerd en iedereen die ik heb gesproken was er erg enthausiast over.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:20

Mijn boom is inderdaad ook heel erg ingezakt, en onder de beugelriemen is hij ook verkleurd. Maar ik rij ook gewoon in regen, sneeuw en hagel. Maar daar wordt hij niet slechter van, gelukkig Haha!.