Hoofdstel van Divoza, of toch maar niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Re: Hoofdstel van Divoza, of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:26

Pagony en kieffer heb ik beide mindere ervaring mee.

Pagony stug leer en slijt snel.
Kieffer gaat heel snel rafelen voor de prijs.

Ik heb nu zelf een heel stel hoofdstellen in een partij opgekocht van zeer mooi leer alleen het merkje ontbreekt. (Heb er ook nog een stel te koop pm voor meer info) .
Daarnaast heb ik voor mijn pony ook nog ooit in een ruitersportzaak een zeer mooi ook merkloos leren hoofdstel gekocht dat ook zeer soepel en mooi blijft. Merk zegt niet altijd iets evenals de prijs. Vaak moet je het gewoon even in je hand hebben gehad Bloos .

Vroeger waren de hoofdstellen van Passier, Kieffer, stubben enz. de topkwaliteit. Helaas zijn de nieuwe wel een stukje minder.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:34

Ik heb 2 pagony hoofdstellen eentje van 4 jaar oud en eentje van een half jaar oud. De pagony Rennes en de Pagony Special, de eerste die duurder was vind ik wel de beste kwaliteit maar dat is ook logisch. Gewoon met regelmaat goed invetten en je kan er jaren lang plezier van hebben!:D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:22

Ik heb ook een hoofdstel gekocht bij divoza en ben gegaan voor een schokemohle.
Erg fijne kwaliteit en met zo'n 120,- niet eens superduur, vergeleken met de prijzen die jij noemt.
Hoofdstel is van zichzelf erg soepel en is bijna overal onderlegd, met een vrij brede neusriem en aansnoer is ook mogelijk

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 16:50

annastasia schreef:
Erg fijne kwaliteit en met zo'n 120,- niet eens superduur, vergeleken met de prijzen die jij noemt.
Hoofdstel is van zichzelf erg soepel en is bijna overal onderlegd, met een vrij brede neusriem en aansnoer is ook mogelijk

Sorry dat ik het zeg maar ik vind 120 euro toch best duur (ookal is schokemohle natuurlijk wel een goed/bekend merk)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:20

Ik heb een Rossner Monaco Lachen Frontriem vond ik ook íets te bling dus heb er gewoon een simpele frontriem op gezet en de bling verkocht op marktplaats.
Prijs/kwaliteit vind ik goed. Heb hem nu bijna een jaar en wordt bijna dagelijks gebruikt. Alles is nog heel maar ik maak 'm wel elke 2 weken schoon en vet 'm dan in.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:57

lieke4quike schreef:
annastasia schreef:

Sorry dat ik het zeg maar ik vind 120 euro toch best duur (ookal is schokemohle natuurlijk wel een goed/bekend merk)

Maar als ik zie wat de Rossner Nice kost dan ging ik liever 20,- bijleggen en voor de schockemohle gaan.
Mijn budget was in eerste instantie 100,-. Maar ben uiteindelijk voor de kwaliteit van de schockemohle gegaan. Deze had precies wat ik in een hoofdstel zocht

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:43

lieke4quike schreef:
annastasia schreef:

Haha mijn Döbert ws 338,- Clown

Pagony is goede prijs/kwaliteitverhouding hoor. Ik vind het zelf vergelijkbaar met Kieffer, misschien net ietsje minder. Leer is stug, maar wat kan je voor die prijs verwachten?

mii_bll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:09

Ben het met de laatste reaties eens..

Een hoofdstel dat wat goedkoper is is vaak wat minder in kwaliteit.
Maar als je het niet iedere dag wil gaan gebruiken, niet zoveel wilt besteden, en het netjes onderhoud dan vind ik een pagony hoofdstel of iets dergelijks een mooie start hoor. Sommige overdrijven wel om te zeggen dat het net karton is, dat valt best mee, het is gewoon wat stugger leer dus ik zou zeggen kies gewoon een mooie betaalbare uit en houd hem goed bij! dan blijft alles mooi en soepel!

succes! laat je weten voor welke je uiteindelijk gaat?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:42

Hoi, ja ik laat het zeker weten als ik weet waar ik voor kies. Kvind het alleen moeilijk, ik heb namelijk ook nog 2 andere opties:
een neusriem met goude gespjes kopen (maarja, nieuw kosten ze bijna netzoveel als een compleet hoofdstel).
Of, we hebben nog een hoofdstel liggen met zilveren gespen, daar een nieuwe frontriem voor, en zilvere beugels, maar dan ben je ook relatief veel geld kwijt. Ik vind het moeilijk!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:27

pagony hoofdstellen zijn ook goed hoor Bloos

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:12

Ik heb een pagony voor 40 euro gehad, was een prima hoofdstel hoor.
Maar ik vond hem niet super mooi, je zeg gewoon dat tie een beetje goedkoop was. Voor in bos/bak geen probleem voor op wedstrijd heb ik zelf een kieffer.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:23

Ik heb zelf een Kieffer op het moment (ja de salzgeber goldline, staat te koop) en daar was ik altijd super tevreden over. Heb ook een Pagony gehad en het is voor die prijs leuk spul maar beduidend minder dan een duurder hoofdstel. Mijn kieffer is atijd netjes en mooi gebleven Ja

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:34

Ik heb besloten ons oude longeerhoofdstel in gebruik te nemen.
Alleen nog een nieuwe frontriem, teugels en bitje kopen. Knipoog

_Claire

Re: [VR] Hoofdstel van Divoza, of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:37

LiSSy schreef:
kieffer vind ik tegenwoordig echt prutkwaliteit hebben Bloos

Idd, ik hoor steeds vaker dat mensen een hoofdstel van kieffer hebben gekocht en dan vervolgens binnen een maand, de keelriem, bakstuk, neusriem o.i.d is gebroken. Maar ik hoor ook weer goede reacties over kieffer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:26

Ik vind Kieffer echt dusdaning ónder de norm zitten qua kwaliteit... Het is gewoon in de loop der jaren enorm achteruit gegaan, en dat is zonde.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:31

Dus jullie advies is niet een hoop geld uitgeven aan een kieffer?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:27

Eej,
kben net naar Drunens Ruiterhuis geweest. Kheb weer inkopen gedaan (weer een half jaar zakgeld foetsie Nagelbijten / Gniffelen ).
Ik heb een heeeel mooi (vind ik zelf Tong uitsteken) hoofdstel gekocht:
Kieffer Orion:
Afbeelding

inleg frontriem:
Afbeelding

En wat vinden jullie?
Heb ik er goed aangedaan dit hoofdstel te kopen?