australian zadels van zadelmarkt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: australian zadels van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:40

Dat heb ik al eerder gezegd, ik heb tot nu toe alleen zulke verhalen gehoord over de Dressuur en VZH zadels (en net dan de western) maar niet over de australian, daarom vroeg ik daar ook specefiek naar, als ik jou was zou ik het topic eens lezen voordat je allerlei rare en erg beledigende beschuldigingen gaat rondgooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:43

cp112 schreef:
Dat heb ik al eerder gezegd, ik heb tot nu toe alleen zulke verhalen gehoord over de Dressuur en VZH zadels (en net dan de western) maar niet over de australian, daarom vroeg ik daar ook specefiek naar, als ik jou was zou ik het topic eens lezen voordat je allerlei rare en erg beledigende beschuldigingen gaat rondgooien.

austrailina hebben ze nog niet zo heel lang geloof ik. En niemand koopt een zadel daar om vervolgends hem te slopen. Dus vandaar dat er wss nog niet veel echt slechte verhalen over zijn. En daar bij komt dat veel mensen een engels zadel kopen en minder mensen een austrailin

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:44

Australians hebben ze daar al zeker een aantal jaar. Ik heb namelijk een jar of 3-4 geleden er ook al naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:48

cp112 schreef:
Australians hebben ze daar al zeker een aantal jaar. Ik heb namelijk een jar of 3-4 geleden er ook al naar gekeken.

een aantal jaar ja maar een zadel van 2 jaar oud dat er nog redelijk "goed" uitziet ga je nogsteeds niet kopen om te slopen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:49

een vriendin kocht een echte australian, wel tweedehands en zit heerlijk, kan je ook doen dan is het niet zo duur.

ook negatief bij zadelmarkt helaas, spijker stak eruit had ik zelf gezien, toen hoefde ik het niet meer, want was ook erg mooooi op het oog en was ook op zoek naar australian, die is ook geschikt voor mijn draver, maar kocht er een halster en hup wegwezen.

later kocht ik een 2e hands westernzadel, van een goed merk.

ik heb veel voor mijn paard over.

TS, ook want anders vroeg ze toch niet naar de ervaringen ervan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:50

Nee maar de verhalen van andere zadels waren in veel kortere periode dat er wat mis mee was. kapot of rare dingen uitsteken. vreemd?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:51

Ragdollcat schreef:
een vriendin kocht een echte australian, wel tweedehands en zit heerlijk, kan je ook doen dan is het niet zo duur.

ook negatief bij zadelmarkt helaas, spijker stak eruit had ik zelf gezien, toen hoefde ik het niet meer, want was ook erg mooooi op het oog en was ook op zoek naar australian, die is ook geschikt voor mijn draver, maar kocht er een halster en hup wegwezen.

later kocht ik een 2e hands westernzadel, van een goed merk.

ik heb veel voor mijn paard over.

TS, ook want anders vroeg ze toch niet naar de ervaringen ervan.

Ok dankje, hier heb ik wat aan, ookal is het negatief het is wel een persoonlijke ervaring Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:53

cp112 schreef:
Nee maar de verhalen van andere zadels waren in veel kortere periode dat er wat mis mee was. kapot of rare dingen uitsteken. vreemd?

nouja weetje wat zoek het lekker uit jij wil nl geen advies aan nemen, wij willen je alleen waarschuwen er voor. om nog veel groter kosten dan de kosten van een goed zadel je te besparen !

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:54

Anoniem schreef:
cp112 schreef:

nouja weetje wat zoek het lekker uit jij wil nl geen advies aan nemen, wij willen je alleen waarschuwen er voor. om nog veel groter kosten dan de kosten van een goed zadel je te besparen !

Ik wil best advies aannemen, maar dan moet het wel ergens op gebasseerd zijn en niet op de ervaringen van anderen met andere zadels. lees de bovenstaande reactie maar. is toch ook negatief en doe ik ook niet moeilijk over.. wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:57

cp112 schreef:
Anoniem schreef:

Ik wil best advies aannemen, maar dan moet het wel ergens op gebasseerd zijn en niet op de ervaringen van anderen met andere zadels. lees de bovenstaande reactie maar. is toch ook negatief en doe ik ook niet moeilijk over.. wel?

mijn ervaring is ergends op gebasseerd ik heb idd geen ervaring met de australians nee maar wel met andere, en als die zo slecht kunnen zijn dan zal die australians vast niet zo veel beter zijn dat ze wel goed voor de paarde rug zijn

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 16:00

Nou je geeft zelf al aan wat ik steeds zeg. Ik zoek ervaring met de AUSTRALIANS, zo simpel is het Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:02

Ik heb de australians daar ook gezien en spijkers staken eruit Nagelbijten / Gniffelen
heb er geen ervaring mee op langere termijn wel met een dressuurzadel van merano Knipoog

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:12

Je kan beter bij een goed betrouwbaar adres een tweedehands australian kopen, ze zitten echt heerlijk, en er zijn wel verschillende typen binnen deze soort zadels, ook gezien, en is echt de moeite waard, van echte kwaliteit en gemaakt voor de australische boeren, deze moet je nemen, echte kwaliteit, wel beetje moeilijk te vinden, maar het is er wel, een vriendin van me heeft t ook, haast onverwoestbaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:12

Afbeelding

15 kg.

Hoofdstel kostte overigens bijna 100 euro, heb ik in Rotterdam gekocht. Was wel een mooi setje.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:18

momenteel staan er héél erg véél aussies te koop op het internet. Ik ken nu al zo'n drie mensen persoonlijk die hun aussies weg doen omdat ze teveel zadels hebben en liever met hun andere zadel rijden. Ik heb mijn randoll's boomloze zadel geruild tegen een aussie en ik ben héél erg blij dat ik dat gedaan heb! Achteraf ben ik héél toevallig te weten gekomen vanwaar het zadel origineel kwam Lachen