Thorowgood zadels (T6)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Re: Thorowgood zadels (T6)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 09:26

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 09:33

HaileysComet schreef:
Sinds vorige week donderdag heb ik ook een T6 dressuurzadel, maar dan speciaal voor het type COB (rondgeribt). Deze heeft een vierkante lepel.

Afbeelding

Het zadel koste kaal, met zadelhoes 695 euro. Voorafgaand heb ik wel een uitgebreid zadelconsult aangevraagd en dat koste 75 euro. Volgende maand komt ze terug om de ligging van het zadel nog eens te checken en om te kijken of er eventueel nog aanpassingen moeten worden gedaan aan de vulling.

Ben zeer tevreden over het zadel, vind het erg lekker rijden en ligt als een huis op mijn pony. Verschuift geen meter opzij of naar voren. En het ziet er echt uit als leer, maar je hoeft het niet in te vetten. Tong uitsteken De singelstoten zijn wel van echt leer.

Dan heb ik bijna 100 euro meer betaald dan jij! Wat zit er soms toch veel prijsvershil in zeg... ik heb trouwens wel het normale T6 dressuurzadel, voor warmbloeden.
Ik heb ook een uitgebreid zadelconsult gehad, kostte normaal ook 75 euro, maar dat hoefde ik gelukkig niet te betalen. Binnenkort komt ze weer terug om te kijken of het zadel nog goed ligt.
Het zadel zit inderdaad lekker, heb gisteren eindelijk weer eens gereden Lachen
Zijn de singelstoten van echt leer ja? Dat vroeg ik mij namelijk nog af... dan moet ik ze misschien maar eens invetten.

Nog even over het schuifen van het zadel, dat doet ie bij mij alleen bij het opstijgen. Maar ik heb er een speciale prolite pad onder (voor een nog betere drukverdeling en mij paard heeft een gevoelige rug), zou het door die pad kunnen komen dat het zadel schuift bij het opstijgen? Misschien morgen maar eens zonder pad proberen....

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:37

Die banaansingel is vooral geschikt voor rondgeribte paarden/pony's, zorgt ervoor dat het zadel niet naar voren schuift. De singelstoten blijven dan recht naar beneden hangen ipv schuin naar voren.

De warmbloed versie van de T6 was bij haar ook € 695.

Singelstoten zijn van echt leer, kreeg het advies om vooral de ruwe zijde van de stoten de dag na aankoop in te vetten, maar dat moet ik nog steeds doen. Bloos!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 10:17

Thanks voor de uitleg! Misschien is zo'n singel ook wel iets voor mijn paard. Het zadel schuift niet naar voren, maar ik heb soms wel het idee dat de singelstoten niet helemaal recht naar beneden hangen.

Eilleen: laat je even weten hoe de singel bevalt? Lachen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:52

De singelstoten horen recht naar beneden te hangen, zo blijft het zadel het best op zijn plek. Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:13

Geloof dat ik ook de warmbloed/COB versie heb Knipoog . Staat alleen niet specifiek op de bon, maar geloof dat ze zoiets zei. Zal straks eens op (de kaartjes van) het zadel kijken.

K zal het hier posten als ik de singel heb. Vermoed dat het wel even kan duren. Lees net in een topic dat er vaak problemen zijn met producten (vooral op het gebied van betalingen) van de site waar ik hem besteld heb...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:34

@eilleen, de COB versie heeft een vierkante lepel, de warmbloed versie een ronde

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:30

Ok, dan heb ik de warmbloedversie Lachen .

Heb ook net mijn singel binnen, ben benieuwd. Morgen ga ik niet rijden met Mone, heb vandaag gereden en ze liep echt super!!! Dus morgen longeren en dan zondag weer rijden. Ik laat weten hoe de singel is bevallen Knipoog .

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:17

@ts: ik heb niet je hele tpic gelezen, maar sandra van de olde maten is zeker bij jou geweest?

hier ook de t6 cob 17,5 inch voor fjordlief. ik ben tervreden over de prijs /kwaliteit verhouding. Zadel is licht, makkelijk schoon te houden, zit fijn, en belangrijkste past op pony! mag ik vragen wanneer je hem hebt gekocht, en wat je er voor betaald hebt?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:23

ik heb al vanaf hij uitkwam,de T6
heb de dressuur versie warmbloed,ik vind het een heerlijk zadel,
En vooral relatief goedkoopt tegen mijn kieffer.
Maar zou zo metteen weer eentje kopen moest ik eentje nodig hebben!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:47

Karev: Nee, zij is niet bij mij geweest. Heleen Klumper is bij mij geweest en ik ben zeer tevreden over haar! ze is kundig en kijkt goed naar het paard. Ik heb 775 euro betaald voor een kaal zadel. Wat heb jij betaald?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:10

800