Cinnepin schreef:het filmpje daargelaten....wij geven dus aan waarom wij zonder bit rijden.
Ik zou t namelijk niet lekker vinden ook als er een stuk ijzer tegenm me tanden klettert, een bit geeft altijd druk ook als je de teugels los laat. het paard gaat schuimen, en nee dat is niet vanauit ontspanning maar omdat het paard zijn speeksel niet weggeslikt krijgt. En zo zijne r wel meer redenen
maar bit gebruikers, noemen jullie eens redenen waarom wel een bit?
Tja, het is maar net wat je wil met een paard, met een bit kun je hele verfijnde aanwijzigen geven aan je paard, waarop hij dingen kan doen die menig paardrijmens leuk vindt...
Als een bit goed hangt, je een en stille verfijnde hand hebt hangt een bit niet tegen de kiezen of tanden.
Ik zie bij onwetende mensen met paarden liever een bit in een paardenmond dan een een hackamore of dun touwhalstertje. met die dingen kun je heel veel schade aanrichten. Meer als met een bit, die hooguit een wondje in de paardenmond veroorzaakt en een keer tegen de tanden aan komt.
En tja de touwhalster zie je steeds meer omdat er bepaalde mensen zijn die gruweldingen op het internet kwakken gevoelige kinderzieltje en andere terezieltjes dat zien: ooooooooooooooo zielig, ik ga bitloos en ik koop een touwhalster..... gaan rijden ermee, paard krijgt geen kans te wennen, er word constant aan zijn hoofd getrokken en de daarbij horende schuringen..... is vast pijnloos.... paard snapt er geen hol van, amper gewent aan te wijken voor druk....en tja.... paardvriendelijk hoor... nounou..
En dan zijn er mensen die een site maken over paardnatuurlijk met de uitleg over deze of gene.... een site waar geen touw aan vast te knopen is.... dus mensen klikken maar snel weg en gaan zelf maar wat aan ku.tten...
De boeken er over zijn niet te betalen, dus we gaan zelf maar aan de gang.
Daar word ik nou hondberoerd van.... eerlijk waar....
Lekkere gruwelbeelden(dan niet het filpmje in kwestie) maar andere filmpjes over dingen die aardig sporadisch voorkomen, lekker op bokt kwakken. Volledige de boel die het niet met hun eens zijn afzeiken..... maar er ook niet bijvertellen dat bitloos in onwetende handen net zo goed een kwelling is voor een paard of pony. En misschien nog wel een grotere kwelling dan een bit.
Zo nu ga ik mijn hond aan zijn halsband, met geschoren vacht en deken uitlaten...... heel wat vriendelijk dan elke dag klitten moeten kamen, en hij blijft lekker droog onder zijn deken... hij haat regen...