Wat zijn de voor- en nadelen van rijden zonder neusriem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Re: Wat zijn de voor- en nadelen van rijden zonder neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:58

BrittKitt schreef:
Ja, maar wat dat betreft verschillend ijsco's wat manenbossen niet zo van shetlanders en daar hoor je dan weer vaak dat het kopstuk afglijd Haha!

Nou moet ik bekennen dat ik helemaal geen ervaring heb met Shetlanders... maar met geen een IJs heb ik ooit een keelriempje gemist. Sterker, een IJslander met een hoofdstel m'et keelriem vind ik er eigenlijk een beetje belachelijk uitzien Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:13

Klijntjuh schreef:
dat zal dan weer uit de mond vallen i think

Cool dat blijft dus keurig hangen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:33

Hierbij nog even het ijsje zonder extra's Lachen (let niet op de slechte foto en op mij!)
Afbeelding

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:53

Een neusriem heeft het doel de kaken recht op elkaar te houden. Dit is volgens mijn paardentandarts dus echt wel belangrijk. Dus zonder lijkt mij dus niet bevordelijk voor het gebit. Zeker bij sommige paarden niet.
De tandarts die ik heb zei dat hij kon zien aan het gebit van mijn pony dat ik de neusriem niet strak genoeg doe. De neusriem dus NIET de sperriem hoort redelijk strak te zitten. Als deze los zit dan heeft deze geen enkele nut. De sperriem is ervoor om de neusriem op zijn plek te houden en deze mag nooit strak.
Zijn de woorden van mijn tandarts.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:37

LinZZZ jou tandarts mag iig nooit bij mijn paarden in de buurt komen. Denk je dat een paard zijn gebit niet op elkaar kan houden omdat hij geen neusriem om heeft? Dan zou hij dus beter de hele dag met een lekker strakke neusriem om kunnen staan ter voorkoming van problemen aan het gebit Clown

De neusriem zorgt er voor dat de mond niet open kan. Een paard zou zijn mond bv open doen bij verzet tegen het bit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:53

LinZZZZ schreef:
Een neusriem heeft het doel de kaken recht op elkaar te houden. Dit is volgens mijn paardentandarts dus echt wel belangrijk. Dus zonder lijkt mij dus niet bevordelijk voor het gebit. Zeker bij sommige paarden niet.
De tandarts die ik heb zei dat hij kon zien aan het gebit van mijn pony dat ik de neusriem niet strak genoeg doe. De neusriem dus NIET de sperriem hoort redelijk strak te zitten. Als deze los zit dan heeft deze geen enkele nut. De sperriem is ervoor om de neusriem op zijn plek te houden en deze mag nooit strak.
Zijn de woorden van mijn tandarts.

proest .. sorrie linzzzz maar dat is echt de grootste onzin ooit gehoord
wat vind jouw tandarts dan van een lage neusriem ?
een neusriem is geen beugel Clown
enuh de sperriem is er niet om de neusriem op zijn plek te houden Knipoog
maar om sperren tegen te gaan voor mensen die liever een hoge neusriem zien
dan een lage doch voor het paard een lage nodig hebbn
(stillere bitligging en eerdere sper verhaal Knipoog )

ben het met daan_ordeal eens dat ik jouw tandarts ook niet in de buurt van mijn paarden wil hebben

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:00

Tja... iedereen heeft daar een ander idee over. Ik verwacht niet anders op bokt. Dit zijn de woorden van mijn gediplomeerde tandarts. Hij kon zien aan het gebit van mijn pony dat mijn neusriem te los zit.
Ik heb niet gezegd dat de neusriem op zijn strakst moet aanrijgen maar hij hoort niet los te hangen.
Laatst bijgewerkt door LinZZZZ op 01-12-08 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:02

Vind je het zelf ook niet onligisch klinken dan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:06

paarden tandarts = vrij beroep

wel raar dat mijn paard die meestal zonder neusriem is gereden en ondertussen ruim 18 jaar oud is dan zo'n goed gebit heeft Clown

en alllll die arme western paardjes

of nog erger die wilde paarden , of paarden die maar af en toe gereden worden of helemaal niet ...

denk er nu eens over na Knipoog

als wat jouw tandarts zegt waar is zijn de paarden dus beter af om met een hele strakke neusriem in de wei
te staan (zal lekker makkelijk grazen zijn voor ze Bloos