Mestzak voor rijden onder het zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Re: Mestzak voor rijden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:16

Zeer handig voor buitenritten lijkt me. Eerder zag ik het nut er niet van in om buiten de woonwijken mest op te ruimen, maar sinds ik motor rijder ben weet ik dat dit van levensbelang is. Poep op de weg kan dan voor flinke glijers zorgen.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:17

niek_aaron schreef:
eigelijk moeten ze van die wegwerpzakken hebben....onderweg dumpen in een vuilbak en nieuwe eronder :j

Net als stofzuiger zakken :')

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:18

Ik vind het maar een vreemd systeem! Kan me ook voorstellen dat, wanneer er al een aantal drollen inzitten en je gaat even lekker flink galloperen, je paard ontzettende stoten tegen zijn achterbenen ontvangt vanwege die zak. Ik denk iig niet dat de mijne het erg op prijs zou stellen. Leeg nog wel, maar met wat erin? Nee.. niet echt.

Zou wel ontzettend komisch zijn om massaal te gaan declareren bij gemeentes, maar ja.. daar moet je hem toch wel eerst voor aanschaffen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:18

Ik heb een ideale pony, die poept in de wei als ze me aan ziet komen en poept pas weer als ze op de wei staat :D

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:25

tja.. mijn paard weet dus gewoon nu dondersgoed dat als we gaan rijden in de bak en hij mest, baasjemoet afstappe, en hij even rust heeft dus hij mest dus 3 a 4 x steeds kleine beetjes...
echht zwaar irritand...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:02

En gewoon laten liggen en aan het einde opruimen? (moet het wel op een plek liggen waar je omheen kan rijden natuurlijk)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:08

ja dat is t juist. hij doet het dan net op de volte half erlangs half op de hoefslag bij de E of B -:(-
maar als er andere in de bak zijn dan moet ik wel afstappen helaas...

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:37

En wat zegt de gemeente nou? of is dat nog niet duidelijk??

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 01:32

Ik zou er nooit aan beginnen.. Maar het lijkt net een verkeerdgeplaatste rugzak. :=
Die van mij zou zichzelf al vol schijten alleen omdat ze zo'n ding om heeft. :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 01:44

niek_aaron schreef:
eigelijk moeten ze van die wegwerpzakken hebben....onderweg dumpen in een vuilbak en nieuwe eronder :j

IK heb geen ervaring met de steedapplecatcher, maar kun je er niet een lege vuilnis/plastic zak in doen die je er zo uithaalt als ie vol zit?

Ook handig voor onderweg.

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:07

HippoLogic schreef:
niek_aaron schreef:

IK heb geen ervaring met de steedapplecatcher, maar kun je er niet een lege vuilnis/plastic zak in doen die je er zo uithaalt als ie vol zit?

Ook handig voor onderweg.

Er zitten haakjes aan de zijkant waar je eenvoudig een plastic zak in kan hangen, waardoor als je de mestzak openmaakt de mest in de plastic zak valt. Dan kan je de plasticzak met mest gewoon weggooien.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:00

Wat handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:04

Ik zou er niet aan beginnen.
Meestal heb ik het wel door als die van mij moet, en dan ga ik zo ver mogelijk in de berm staan.
Lukt dat echt niet en komt het op de weg/fietspad, dan ruim ik het later op.
En als het echt ver van huis is stap ik af en schop de balletjes :+ in de berm.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:30

Ik loop meestal op straat (rustige wegen) Ik zie mezelf nog geen mestballen schoppen over een drempel, fietspad en voetpad, om dan ze in de berm te krijgen.. :P

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:50

TeckTonie, misschien zou je dat toch maar eens moeten doen. Lijkt me als moeder met kind niet fijn om door jouw paard zijn mest te moeten wandelen en als motor rijder is het gewoonweg gevaarlijk.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:13

Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van de gemeente. wat een goeie grap

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:15

Cynthiaaapje schreef:
TeckTonie, misschien zou je dat toch maar eens moeten doen. Lijkt me als moeder met kind niet fijn om door jouw paard zijn mest te moeten wandelen en als motor rijder is het gewoonweg gevaarlijk.

Ik stamp ze in de goot, lijkt me wel goed genoeg.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:00

Ja, goed genoeg.. ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:23

Ik snap alle ophef tegenwoordig niet.
Oke motorrijders glijden erover uit.. nou het is voornamelijk binnen de bebouwde kom waar je toch niet hard mag rijden .. dus geen probleem lijkt me.
En fiets of voetpad mogen ruiters niet komen, ik vind het gevaarlijk om op een buitenrit met een groep af te stappen om de drollen weg te scheppen.
Een buitje regen en wat autobanden en er is niets meer van te zien.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:40

Nou CM_ ik begrijp die ophef wel: die uitgereden paardenpoep wordt juist superglad met zo'n regenbuitje erover heen.
De buurtgemeente eist sinds een poosje poepzakken in hun APV, omdat de wielrijdersbond had geklaagd.
Ik dacht toen zelf: wát een onzin weer, maar ben er zelf over uitgegleden. :=

Ik heb wel een probleem met het verplichten van een kakzak en geen info kunnen geven waar die dingen te koop zijn.
Die van de dierendrogist is geen optie: nylon riemen en plastic klipsluitingen.
Schade aan je paard is gegarandeerd.

In New York is het al jaren verplicht, maar om een e-mail te sturen naar de NYPD met de vraag waar zij de kakzakken vandaan hebben is ook weer zo'n gedoe.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:16

Het paardenpoep is bij ons juist een probleem op de wegen waar je 60/80 mag, heel vervelend als motorrijder. En ja tijdens mn buitenritten stap ik ook niet voor een poepje af, probeer zo veel mogelijk zo rechts mogelijk te rijden en na mn rit ff rondje doen om mest op te ruimen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:15

op het moment dat je aanvoelt komen zet ik mijn pony in de berm.
mocht het nog op straat zijn stap ik af en schop het is bosjes of stoepgoot.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:07

Ik begrijp het probleem ook en ben best geinteresseerd in zo'n steedapplecatcher. Maar het is een hele investering vind ik. Dat houdt me voorlopig nog het meest tegen. Afgezien van mijn twijfel of ze er geen lelijke schuurplekken aan overhouden.
Voorlopig zet ik mijn poown dus gewoon op tijd met zijn kont aan de kant. :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:13

Ik vind het gebruik van zo'n zak een goed idee, snap eigenlijk nog steeds niet dat er zo onderhand niet wat meer op de markt komen.
Tuurlijk, alles laten liggen is wel zo makkelijk en als er een berm is kun je je paard/pony daar ook even parkeren, maar in de bebouwde kom is het toch een ander verhaal.

Vooral als het een tijdje droog is blijft het best lang liggen en da's toch vervelend voor motorrijders/fietsers/mensen in rolstoelen enzovoorts (woon aan een dijk zonder stoep aan de zijkant en zag laatst iemand met zijn bandjes/handjes zo door de sh*t gaan...)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:51

Krijgt het paard geen last van zijn rug van de zakken? Kan me voorstellen dat poep behoorlijk wat kilo's weegt. En als dat daar bungelt en aan de rug/ zadel trekt?