maar er waren iig kopers genoeg
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pipo schreef:Ik vind het hele vreemde zadels. Ze liggen bovenop een paard, ipv er echt op. Als ruiter zit je erg ver weg van de rug, want mij niet zou aanspreken. Daarnaast is het veel makkelijker om lucht passend te krijgen dan goed ouderwets zadelmaker werk met leer en vulling om een zadel goed passend te krijgen.
Nee het is mij teveel gebakken lucht.
unamie schreef:Dit zeggen meestal mensen die er nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien
laat staan dat ze er opgezeten hebben

unamie schreef:[
Dit zeggen meestal mensen die er nog nooit 1 van dichtbij hebben gezien
laat staan dat ze er opgezeten hebben
Ook veel over gesproken met zadelmakers.

Pipo schreef:Helaas, been there, done thatOok veel over gesproken met zadelmakers.
Pipo schreef:goed, ik koop geen paarden met een moeilijke rug .
unamie schreef:[
Ik heb er voor gekozen omdat me opvalt, dat paarden die gereden worden met bepaalde zadels (zoals bv de Wow) veel losser blijven qua rug!
unamie schreef:Pipo schreef:goed, ik koop geen paarden met een moeilijke rug .
Een brede wervelkolom is niet per definitie een moeilijke rug
maar wel iets om rekening mee te houden qua zadelkeuze
misschien heeft jou paard ook een brede wervelkolom maar weet je dat zelf niet
De meeste zadelmakers letten daar nl totaal niet op
Pipo schreef:unamie schreef:[
Ik heb er voor gekozen omdat me opvalt, dat paarden die gereden worden met bepaalde zadels (zoals bv de Wow) veel losser blijven qua rug!
Als dat zo is, waarom rijden Anky, Imke enz er nog niet mee dan? Lossigheid in de rug is over het algemeen rijtechnisch, al moet ik zeggen dat veel mensen hun problemen in de rijderij altijd proberen op te lossen door nieuwe zadels, osteopaten, fysios en weet ik wat nog meer. Want ojee.........je zult toch zelf de schuldige zijn waarom het dier niet fijn loopt.
Pipo schreef:Ik kan redelijk een paard beoordelen en dus ook of deze een brede wervelkolom heeft. Ik ken trouwens ook maar weinig professionele stallen die een zadelmaker laten komen. Die hebben een aantal medium bomen van kwalitatief goede zadels en daar doen de paarden het mee. Die lopen overigens stukken beter dan bij de gemiddelde amateur. Ok een heel smalle boom op een breed paard, dat gaat niet. Maar dan praat je wel in extremen.
Aimee schreef:Laurens van Lieren rijdt met WOW en dat is niet zomaar.
Overigens ook overgestapt vanuit KN
unamie schreef:Aimee schreef:Laurens van Lieren rijdt met WOW en dat is niet zomaar.
Overigens ook overgestapt vanuit KN
Laurens van Lieren is toch geen ANKY
unamie schreef:De paarden doen het er mee zo braaf als ze zijn
Maar vandaar dat de echt losse paarden (ook op grote wedstrijden) op 1 hand te tellen is
Pipo schreef:Ik kijk iets meer naar de springsport dan de dressuursport, maar daar zijn de paarden echt lekker los in het lijf, met een normaal zadel