S&T, zit deze zo goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: S&T, zit deze zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:18

Allemaal weer erg bedankt Lachen. Alleen jammer dat sommige mensen meteen zo "slecht" over mij denken.

Ik heb eerlijk in mijn openingspost gezegd dat ik 2 maanden heb moeten wachten. Toch maar een ander hoofdstel gekocht. Doordat mijn instructrice in Duitsland was en ik gewoon heel graag dat hoofdstel wilde passen heb ik em toch even ingedaan.

Overigens heb ik advies gevraagd bij een vriendin van mij die Z2 rijd en wilde voor de zekerheid vragen wat bokkers ervan vinden.
Is toch niet zo erg?

ik had het wel lichtelijk verwacht, omdat bij elk topic waar wat wordt gevraagd over S&T bijna altijd zulke reacties tussen zitten.

Ik ben geen verstandloos pennymeisje, maar iemand die heel blij is met haar S&T en niet kon wachten totdat me paard het hoofdstel in had. Ook wist ik wel in grote lijnen hoe het hoofdstel moest zitten, alleen niet exact. Ik wil graag alles dubbel gecheckt hebben anders heb ik er geen goed gevoel bij.

Ik vind het wel jammer dat sommige zo reageren, ze gaan er al vanuit dat ik er helemaal niks van af wist en dat ik maar wat doe.

Ik had ook hetzelfde kunnen doen, maar dan zonder het plaatsen van dit topic. Dan had ik niet zoveel geleerd als dat ik nu heb gedaan.

Daarnaast ben ik iemand die heel veel met advies doet van anderen.

Nu weer verder...
Ik heb gister de s&T weer even ingehad en de trens een gaatje omlaag gedaan, ook heb ik zo'n beschermpje gehaald voor de kinketting gekocht en eraan gedaan.
het zag er meteen beter uit en haar mond werd niet meer in lachstand getrokken haha.

Overigens heb ik vrijdag weer les dus dan wordt alles nogmaals gecontroleerd door iemand die er zeker verstand van heeft (heeft ZZ-zwaar gereden en meerdere paarden naar de Z1+).

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:01

Cardy schreef:
Allemaal weer erg bedankt Lachen. Alleen jammer dat sommige mensen meteen zo "slecht" over mij denken.

Ik heb eerlijk in mijn openingspost gezegd dat ik 2 maanden heb moeten wachten. Toch maar een ander hoofdstel gekocht. Doordat mijn instructrice in Duitsland was en ik gewoon heel graag dat hoofdstel wilde passen heb ik em toch even ingedaan.

Overigens heb ik advies gevraagd bij een vriendin van mij die Z2 rijd en wilde voor de zekerheid vragen wat bokkers ervan vinden.
Is toch niet zo erg?

ik had het wel lichtelijk verwacht, omdat bij elk topic waar wat wordt gevraagd over S&T bijna altijd zulke reacties tussen zitten.

Ik ben geen verstandloos pennymeisje, maar iemand die heel blij is met haar S&T en niet kon wachten totdat me paard het hoofdstel in had. Ook wist ik wel in grote lijnen hoe het hoofdstel moest zitten, alleen niet exact. Ik wil graag alles dubbel gecheckt hebben anders heb ik er geen goed gevoel bij.

Ik vind het wel jammer dat sommige zo reageren, ze gaan er al vanuit dat ik er helemaal niks van af wist en dat ik maar wat doe.

Ik had ook hetzelfde kunnen doen, maar dan zonder het plaatsen van dit topic. Dan had ik niet zoveel geleerd als dat ik nu heb gedaan.

Daarnaast ben ik iemand die heel veel met advies doet van anderen.

Nu weer verder...
Ik heb gister de s&T weer even ingehad en de trens een gaatje omlaag gedaan, ook heb ik zo'n beschermpje gehaald voor de kinketting gekocht en eraan gedaan.
het zag er meteen beter uit en haar mond werd niet meer in lachstand getrokken haha.

Overigens heb ik vrijdag weer les dus dan wordt alles nogmaals gecontroleerd door iemand die er zeker verstand van heeft (heeft ZZ-zwaar gereden en meerdere paarden naar de Z1+).

Let wel goed op dat er nog genoeg ruimte zit tussen de bitten ! Weet bijna zeker dat ze nu tegen elkaar aan komen...
Pas daarvoor op Lachen
Ik snap overigens ook niet waarom mensen hier zo idioot over doen. Je wordt nooit dommer van wat onlinehulp dacht ik zo.

xx

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:39

bedankt! Vrijdag gaat ie pas weer in en dan heb ik les.. Zij zal even alles van top tot teen controleren Haha!.

Ik zal ook even aan haar vragen of er wel genoeg ruimte zit tussen de bitten. Thnx!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:17

heel goed dat je iets met ons advies hebt gedaan en ben blij dat je nu zelf ook inzag dat ze eerst echt een lachebek had
veel succes met je Z carierre Knipoog

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:02

Jij ook bedankt. Maar zo ben ik ook. Ik open een topic omdat ik graag advies wil en als ik gewoon normaal kritiek krijg dan doe ik daar ook wat mee Lachen..

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:04

ten eerste! mooi hoofdstel! Kwijl

volgens mij kunnen bijde bitten nog wel een gaatje losser.

Maar waarschijnlijk zit het hoofdstel nu wel goed na al deze tips in het topic.

Succes! Lachen

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:24

Jeetje doe even rustig! Het was dan misschien niet waar, maar het was niet mijn bedoeling iemand af te kraken ofzo hoor! Dit heb ik gehoord van mijn instructrice, dus IK wist ook niet beter. Had het misschien anders moeten formuleren, sorry daarvoor. Jammer dat mensen het gelijk zo slecht opvatten zeg.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:30

Overigens bestaan er om de kinketting ook leren hoesjes, staat veel mooier bij zo'n prachtig hoofdstel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:39

Cardy schreef:
Jij ook bedankt. Maar zo ben ik ook. Ik open een topic omdat ik graag advies wil en als ik gewoon normaal kritiek krijg dan doe ik daar ook wat mee Lachen..

Nou al je toe bent aan een S&T dan neem ik aan dat je zelf ook wel enige kennis hebt en dus niet zomaar wat doet.

Nog even over het hoofdstel; zou je niet liever een maatje kleiner nemen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 18:15

@ melody93: Heb je het over mij? Zo ja dan was mijn reactie niet op jouw gericht Tong uitsteken
@ Nikka: Bedankt Haha!. Ik heb nu even eerst zo'n goedkoop rubberdingetje gekocht om te kijken hoe ze erop reageert enzo. Voor de wedstrijden wil zeker wat moois erbij hebben (je mag er toch wel mee op wedstrijd mee rijden?)
@ Anneliesdj: Hoofdstel is al maat cob, en een hoofdstel in pony wordt waarschijnlijk te klein en daar is al bijna helemaal niks in te vinden. Overigens moet alles nog een beetje gaan hangen en "ingereden" worden dan zal alles een stuk mooïer zitten Haha!.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:17

Ja mag je gewoon mee op wedstrijden rijden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:04

Maar je zei dat je nu alles op zijn strakst hebt zitten, dan kan pony niet te klein zijn. Daarbij is de frontriem flink te groot, staat niet zo mooi.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:35

Ja ik vind hem ook wel erg groot... Ook zulke grote stukken over overal.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:37

Er komt binnenkort een andere frontriem op, daarbij als ie gaat hangen zit ie wel goed.

Ik wil het hoofdstel niet terug brengen en weer 2 maanden of langer wachten todat me hoofdstel binnen is.
En in het echt zit ie veel beter dan misschien overkomt op de foto's.

Over de stukken die over zijn: die laat ik binnenkort inkorten Lachen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:41

Ja dat kan inderdaad ook wel, maar het gevaar is dat je neusriem zo groot is, straks oprekt en je dan niet genoeg gaatjes kunt maken. Maar dat verschilt ook per neusriem, dus misschien heb je daar geen last van.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 22:05

Neusriem zit nu op het 1na laatste gaatje, denk (hoop Clown) dat we het er wel mee gaan redden Tong uitsteken

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:08

ja daar ben ik dan wel bang voor... heb dat ook eens gehad met een s&t hoofdstel en die rekte uit en was daardoor verrot. dus nu zit daar zo'n bontje onder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:05

sjaantje schreef:
Ja dat kan inderdaad ook wel, maar het gevaar is dat je neusriem zo groot is, straks oprekt en je dan niet genoeg gaatjes kunt maken. Maar dat verschilt ook per neusriem, dus misschien heb je daar geen last van.

Plus dat het bij een kleiner hoofdstel gewoon mooier staat dat de gespjes niet overal op zijn strakst zitten.
Je betaalt toch zat voor het hoofdstel, dan wil je hem toch pas hebben, lijkt me niet logisch om extra geld uit te geven aan het laten inkorten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 17:46

Nou vandaag les gehad.. en niet gereden met S&T..
Ik ga het nu toch echt zeggen haha:

Jullie hadden gelijk!!

Het hoofdstel is te groot en ik moet toch aan een maat pony Vork ...

Volgens me instructrice ga ik het nooit redden qua gaatjes. rondgenaaid rekt erg uit en aangezien je alleen bovenop kan verstellen (tussen 2gaatjes in is dus eigenlijk een half gaatje) en alles al op het strakst zit... Eigenlijk toch maar goed, want dan zal alles veel mooier zitten zoals jullie zeiden. Ook hou ik niet zoveel leer dan over.

1 heel groot nadeel.. Ik moet dan wéér gaan bestellen en ben bang dat het dan weer een eeuwigheid gaat duren.. Verdrietig

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:59

Maar wil je per se dit merk? Misschien dat een andere fabrikant wel een pony maat S&T op voorraad heeft.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 18:09

Bijna geen enkele heeft em in maat pony en ook nog eens rondgenaaid.. heb al met moeite een maat cob kunnen vinden..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:13

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:28

Cardy schreef:
Nou vandaag les gehad.. en niet gereden met S&T..
Ik ga het nu toch echt zeggen haha:

Jullie hadden gelijk!!

Het hoofdstel is te groot en ik moet toch aan een maat pony Vork ...

Volgens me instructrice ga ik het nooit redden qua gaatjes. rondgenaaid rekt erg uit en aangezien je alleen bovenop kan verstellen (tussen 2gaatjes in is dus eigenlijk een half gaatje) en alles al op het strakst zit... Eigenlijk toch maar goed, want dan zal alles veel mooier zitten zoals jullie zeiden. Ook hou ik niet zoveel leer dan over.

1 heel groot nadeel.. Ik moet dan wéér gaan bestellen en ben bang dat het dan weer een eeuwigheid gaat duren.. Verdrietig

Waarom wil je bestellen? Ik denk dat je meer kans hebt als je naar een betere ruitersportzaak gaat, hebben ze vaak apartere hoofdstellen hangen dan in de catalogussen staan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 19:49

Ik wil graag rondgenaaid en van 1 van de betere merken. Dus zoals dobert en schumacher.

Heb laatst al stuk of 15 winkels gebeld en zij hadden qua rondgenaaid alleen in full hangen...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:49

misschien bij de ruitershop in harmelen? daar hebben ze ook veel hangen.