Zadelprobleem --> arabier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sanie22

Re: Zadelprobleem --> arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:40

Ik heb ook getwijfeld of ik een zadel op maat zou laten maken. Maar dan heb je ook geen garantie idd en ze zijn vaak moeilijker te verkopen als het echt niet meer past.
TS, ik zie dat je in Castricum woont. Staat je paardje daar in de buurt? Die van mij staan in Heiloo.
Krijg trouwens va mijn zadel, best spannend hoor! Ik denk dat je voor jouw budget best kan slagen bij de Heuvelhoeve. Zij heeft zowel nieuw als tweedehands in die prijsklasse.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:52

Hoeveel centimeter draagvlak heeft je arabier?

Gister heb ik toevallig stubben gemaild en daar kreeg ik de reactie terug dat bij een zeer korte rug (ik stuurde voor 35 cm draagvlak) misschien hun ijslanderzadels geschikt zijn.

Verder zou ik als ik jou was inderdaad Tom even afwachten (ik dacht dat hij niet meer aan huis kwam na juli 2008??). Ik heb ook zeer goede ervaringen met hem en heb hem destijds ook gevraagd naar advies. Hij is eerlijk in zijn antwoord en kan je ook haarfijn uitleggen het hoe en waarom, dat waardeer ik in een zadelmaker.
En inderdaad geloof dat iedere zadelmaker wel positieve en negatieve ervaringen op zijn naam heeft staan.

@Lique: Kan het zijn dat ik mijn vraag naar stubben voor dezelfde persoon gesteld heb als die vriendin van jou met fjord Schijnheilig ?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:07

Overleg een met een echt goede zadelmaker, zoals Kootstra in Groningen, die kan je vast goed informeren.
Hij kan vast ook wel mensen noemen welke ook goed zijn bij jou in de omgeving, anders wel via via.
Ik snap je probleem, maar daar is vast en zeker wel een passende oplossing voor te vinden.
Een telefoontje zijn de kosten niet toch?

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 13:02

@ Bella: Het draagvlak is maar 32cm Lips are sealed . Tom komt inderdaad eigenlijk niet meer aan huis, we zijn een uitzondering. Pling Hij is inderdaad al een aantal keer bij ons op stal geweest en wat ik zo hoor geeft hij inderdaad een duidelijke uitleg.

@ Sanie: Ik wil inderdaad die heuvelhoeve laten komen nadat Tom v/d Brink is geweest aankomende maandag, als het goed is geeft hij mij ook al een aantal namen van zadels. Mijn Paard staat in Castricum, op een grote pensionstal.