Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:27

hulsebos zadels zijn heerlijke zadels, maar ik zou er nooit één aan laten meten door hun zelf.
denk dat je dan beter een 2e handse kan kopen en die goed na laten kijken door een goede zadelmaker

ainsly vind ik ook fijne zadels, heb op meerdere gezeten en vond de zit opzich wel prettig. ik vind ook dat ze erg mooi blijven

de passier GG kan ik zelf niet op zitten

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 15:03

Dat is ook mijn plan, als het niet lukt op deze korte termijn met een zadelpasser de zadels te passen: met de staleigenaar, die er volgens mij genoeg verstand van heeft om te zien of een zadel echt helemaal prut is en/of past, het zadel passen, en dan daarna nog goed aan laten meten door een echte zadelmaker.

edit: heb volgens mij wel een aardig variatie uitgekozen, bijna niemand die ze alledrie lekker vindt zitten, da's mooi, want dan kan ik dus goed vergelijken Lachen

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:08

Net terug van stal, het beste moment van het jaar gekozen om zadels te passen, not... Ik heb ze dus alleen op het paard kunnen leggen, de bak was onbegaanbaar dus kon er niet zelf op zitten. Alledrie de zadels pasten op zich goed, ainsley liet wel het mooist de schouder vrij, de passier lag het minste van de drie. Ook is de ainsley in de nog mooiste staat van de 3, en natuurlijk erg fijn dat de boom verstelbaar is, aangezien het paardje nog van bespiering gaat veranderen omdat ze aan het begin van de trainig zit, zal dat ws. wel erg goed van pas komen. Heb ze net thuis op de rug van de bank gelegd en ben erop gaan zitten, tja, echt heel veel wijzer werd ik er niet van, van de gedwongen zit van de ainsley kon ik zo niet zo veel merken, wel van de harde zit van de passier.

De passier kan ik tot volgend weekend uitproberen, de 2 anderen moet ik vandaag beslissen, echt heel handig die regen Clown

Dus even voor mezelf maar opschrijven:
hulsebos: + zit ligt en zit goed, waardevast, goede prijs. - wel wat slijtage plekken, negatieve verhalen die wel heel negatief zijn (ook genoeg positieve verhalen)
ainsley: + ligt het beste, verstelbare boom, nog supermooi, zit volgens mij ook lekker. - verstelbare boom kan zelf gaan verstellen, maar is vast te zetten
passier: + goede kwaliteit, - ligt het minst van de drie, zit hard, het duurste van de 3.

Als ik het zo bij elkaar optel kom ik toch uit op de ainsley.

Marliessssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:27

Sosha schreef:
Of de zadels van Hulsebos nu goed of slecht zijn, kan ik moeilijk beoordelen. Misschien dat een goede zadelpasser daar meer over kan zeggen.

Dat de service (welke?) van Hulsebos te wensen over laat, hebben ze mij persoonlijk bewezen. Ik heb dus erg veel spijt dat ik ooit met Hulsebos in zee ben gegaan. Heb een duur zadel aangeschaft waar ik mijn pony mee blesseer. Volgens mij zijn ze daar helemaal niet in staat om een zadel goed passend op een paard te krijgen.

Krijgt jouw paard dan problemen met het zadel (en dat komt bij Hulsebos zadels nog al eens voor) na het opvullen, dan ligt dat standaard aan jouw paard want het zadel ligt helemaal niet goed en dat komt omdat jouw paard zo maar ineens van bouw veranderd is. Ook al is hij 13 jaar en doet precies hetzelfde als wat hij al een jaar of 8 doet.

Zodra jij een probleem hebt, zijn ze ook uitzonderlijk onbeschoft. Het is mij een raadsel dat deze firma uberhaupt nog bestaat.

Helemaal mee eens; ik heb dezelfde ervaring.
Het zadel wat ik op maat heb laten maken is NIET op maat, iedereen zegt mij dit, (zelfs op de protocollen van de wedstrijden!!!) toch zegt hulsebos: het zadel ligt wel goed.
De service is slecht; ze hebben nooit tijd (ja, pas na zoveel weken) je moet altijd bij hun langs komen anders duurt het nog 6 weken langer. Als je een klacht hebt zit meneer hulsebos in het buitenland.
Mijn zadel was na 2 weken aan het 'vervellen'. Er liet een coating los van het hele zadel!!! Achteraf bleek dat de bestelling van dit leer inmiddels was stopgezet omdat er geen coating hoort te zitten op het leer wat gebruikt wordt voor zadels, maar intussen heb ik wel een zadel met dit leer waarvan een coating af is. Wat zegt hulsebos; het is niet erg als de coating eraf is, het leer wat er onder zit is prima. Nou mooi niet dus want mijn hele zadel is dof en binnen een mum van tijd hartstikke vies, je ziet er alles op.

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:05

Hulsebos is wel een zadel waar je regelmatig negatieve verhalen over hoort.

ik zelf heb een passier GG, en vind deze wel ontzettend fijn, en ligt goed op mijn paard.
het belangrijkste is dat je zadel goed op je paard ligt.