[WN] Westernzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:10

Van een pad??
Die heb je vanaf kindermaten (20") alleen heb ik ze nog nooit gezien in de neopreen versie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:38

Cornelie had een kortere maat van de continental pad. Voor Wiz heb ik geloof ik zeventig lang, i.i.g. duidelijk korter dan de andere pads. Omdat hij een round skirt zadel heeft en een kortere rug dan Lan.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:40

@anya
ja die zoek ik ook!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:40

via PB dan even.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:12

ik heb ook een pad liggen van 70cm, ze zijn er wel ,maar je moet goed zoeken Haha!
Afbeelding

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 03:02

N_Roos18 schreef:
Verder geen gezeur, ik ben niet achterlijk. Geef gewoon antwoord op mijn vragen en houd verder gewoon je mond dicht, reageer dan gewoon niet.

Geef jij dan ook eens antwoorden op de vragen die hier gestelt woprden

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:49

Ik ben idd nog steeds erg benieuwd naar het zadel zelf!

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:41

Zoals welke vragen?? Er werdt volgends mij gezecht dat ze benieuwd waren naar een foto? er werdt volgends mij niet gevraagd naar een foto..?

Maar die zal vast wel een keer komen als ik weer eens foto's ga maken.

MSQuincyTE schreef:
N_Roos18 schreef:
Verder geen gezeur, ik ben niet achterlijk. Geef gewoon antwoord op mijn vragen en houd verder gewoon je mond dicht, reageer dan gewoon niet.

Geef jij dan ook eens antwoorden op de vragen die hier gestelt woprden

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:41

dus als iemand zegt we zijn benieuwd naar de foto's word er in jou ogen niet gevraagd naar foto's?

aha...

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:54

Waar ik wel benieuwd naar ben is op welke dingen moet een 'leek' letten wat betreft een goed al dan niet goed liggend zadel. Of kan alleen een zadelmaker dat zien?

Wat zijn 'simpele' dingen die iedereen kan zien wat betreft het goed liggen van een zadel?

(ik vraag dit gewoon uit nieuwsgierigheid)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:20

@ Klijn:

Belangrijke punten:

schoftvrijheid (ook met gewicht van de ruiter moeten er een aantal vingers tussen de schoft en het zadel passen.

Dat het zadel niet brugt of wiebelt over een vast punt (puntbelasting).

schoudervrijheid.

Het zadel mag ook niet te lang zijn zodat er gewcht in het lendenen gebied komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:21

@Klijn : voldoende ruimte bij de schouders en tussen de onderkant van de pommel en de schoft. Voldoende ruimte aan de achterkant. De singel moet op de juiste plaats hangen.
En verder kun je er zonder specifieke hulpmiddelen óf röntgenogen Haha! niets zinnigs over zeggen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:23

N_Roos18 schreef:
Zoals welke vragen?? Er werdt volgends mij gezecht dat ze benieuwd waren naar een foto? er werdt volgends mij niet gevraagd naar een foto..?

Roosje1987 schreef:
Weet je dan wel zeker dat je een goed westernzadel hebt gekocht? Waar heb je hem vandaan? Wat kostte hij? Heb je foto's? Anders zou ik hem sowieso niet op je paard leggen.

De pad moet in ieder geval gewoon los. De singel vastmaken kan ik je moeilijk uitleggen zo, daar moet je plaatjes bij hebben eigenlijk. Of zoek het even op?

MLoeser schreef:
Cassidy @ [WN-TR] westernzadel, hoe aansingelen???

Heb je misschien een foto van je zadel op het paard?
Kunnen we misschien aan zien of het goed ligt. (zonder pad!)

Quotes van de eerste pagina, de eerste en derde post. We vroegen meteen om foto's Knipoog

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:30

Zoals ik al zei, volgends mij. Maar dan zal ik jullie wel uitleg gaan geven WAAROM de foto's er de laatste dagen dus nog steeds niet opstonden. Want anders blijven jullie maar door vragen en krijgen jullie nog meer het idee dat ik maar een prutser ben volgends mij ofzo. Want eigenlijk is het belachelijk dat ik me bijna gedwongen wordt me verantwoordelijk te moeten maken waarom ik ze niet heb of uberhaupt waarom ik ze niet maak en jullie er maar op door blijven gaan.

Ik had graag foto's gemaakt maar mijn paard heeft een ernstige blessuure op gelopen. Hij kan niet lopen en/of normaal staan, Eigenlijk alleen maar liggen. Dus als het tegen zit wordt ze vandaag ingeslapen. Het is dus niet mogenlijk om een foto te maken maar dat snappen jullie zelf wel denk ik.

Dus zoals ik al zei die zal vast wel een keer komen als ik weer eens foto's ga maken. Maar daar staat me hoofd nu even niet naar..

MLoeser schreef:
N_Roos18 schreef:

Roosje1987 schreef:
Weet je dan wel zeker dat je een goed westernzadel hebt gekocht? Waar heb je hem vandaan? Wat kostte hij? Heb je foto's? Anders zou ik hem sowieso niet op je paard leggen.

De pad moet in ieder geval gewoon los. De singel vastmaken kan ik je moeilijk uitleggen zo, daar moet je plaatjes bij hebben eigenlijk. Of zoek het even op?

MLoeser schreef:
Cassidy @ [WN-TR] westernzadel, hoe aansingelen???

Heb je misschien een foto van je zadel op het paard?
Kunnen we misschien aan zien of het goed ligt. (zonder pad!)

Quotes van de eerste pagina, de eerste en derde post. We vroegen meteen om foto's Knipoog
Laatst bijgewerkt door Beautifulyou op 07-10-08 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:36

jeetje, heel veel sterkte met het verlies van je paard Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:41

oh jee,wat rot!!!
wat het zadel betreft kan ik je niet helpen,ik heb er totaal geen verstand van....
Wat heeft je paard??sterkte iedergeval!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:13

da's klote! Sterkte!

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:14

Hij heeft een zware ontsteking in zijn hoef die doorloopt naar haar been. dat in haar hoef moet eruit gesneden worden maar dat gaat dan weer bloeden enzo en dan moet het elke dag het verband verschoond worden en de hoef moet in het sodium elke dag hij krijgt pijnstillers en antibitoica (of hoe je het ook schrijft) Dat krijgt hij de eerste paar dagen, hij moet stilstaan voorlopig voor de komende maand(den).. Hoop alleen dat dat arme beessie niet al te veel pijn heeft, maar gelukkig weten ze nu wat het is en hoop ik dat ze uiteindelijk weer een beetje kan lopen. Maar gelukkig hoeft ze inidigeval niet ingeslapen te worden!! Lachen

En bedankt allemaal!
Laatst bijgewerkt door Beautifulyou op 07-10-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:16

sterkte ermee!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:17

Haha! ok gelukkig maar, ik dacht dat hij ingeslapen moest worden, dat maakte ik op uit jouw tekst Knipoog

gelukkig niet dus Haha! wel beterschap met je paard Ach gut

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:19

mirgino schreef:
Haha! ok gelukkig maar, ik dacht dat hij ingeslapen moest worden, dat maakte ik op uit jouw tekst Knipoog

gelukkig niet dus Haha! wel beterschap met je paard Ach gut

Dat dachten we allemaal even, mijn ouders ook. De DA was er ook niet zeker van omdat ze echt niet kon lopen. maar nu paar dagen met de pijnstillers gaat het wat beter. Donderdag wordt het stuk eruit gesneden. Dus afwachten nog even

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:25

ik zal duimen voor je Haha!

heb nu even genoeg ellende om me heen met zieke paarden en paarden die afgemaakt moeten worden Huilen

hopelijk gaat het met jouw paard snel de goede kant op Ja

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:25

mirgino schreef:
ik zal duimen voor je Haha!

heb nu even genoeg ellende om me heen met zieke paarden en paarden die afgemaakt moeten worden Huilen

hopelijk gaat het met jouw paard snel de goede kant op Ja

Dank je wel, en jij heel veel sterkte ermee Ach gut

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 21:02

Even om jullie op de hoogte te houden, ze konden het stukje niet vinden wat ze moesten hebben en weten niet wat ze nu moeten doen, er kwam ook allemaal vocht uit enzo. Nu moeten we een paar dagen afwachten en de pijnstillers blijven geven en dan gaan ze weer kijken. dus afwachten