[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:04

Bij de 2e foto moest ik wel lachen om die beentjes die naast het paard zichtbaar zijn, maar verder zie je niets van de persoon :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:26

Oh ik vond het juist wel snoezig zo met die pad :+:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:36

DubbelDun schreef:
Bij de 2e foto moest ik wel lachen om die beentjes die naast het paard zichtbaar zijn, maar verder zie je niets van de persoon :)

Ja :') Ella wilde graag een foto maar Feyre wilde niet in haar eentje blijven staan. Dus dan maar zo :')

Pad is echt af aan de onderkant, het 'velletje' is helemaal naar. Dus prima om even mee te passen maar dat is het laatste wat er mee gedaan is :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:49

Jammer, vind hem wel leuk staan! Wellicht kan hij nog fungeren als heerlijk katten-slaapplekje...hier waren de kinders er altijd gek op, niks zo aantrekkelijk als een gebruikte zadelpad :+:

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:09

Lekker dan terwijl ik dit typ wandel ik een paar kilometer naar stal. De stijgbeugel van mijn net nieuwe fenders geknalt. Meer mensen die dit is overkomen? Was gebeurd tijdens een harde galop dus heel blij dat ik ben blijven zitten. Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:10

%) jeetje!
Ik zou wel OP je paard terug naar stal stappen ipv aan de hand _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:28

Zit er in dat plastik busje van je beugel geen metalen bout dan ?? En is de gesp/blevin buckle van de fender er ook af gebroken ?
Gelukkig kon je blijven zitten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:33

Ik kon er niet meer opkomen was de linkerkant en ik was ook best gestresst omdat het tijdens een schrik reactie gebeurde dus ik dacht de laatste kilometers loop ik wel. :+

Het is juist de gesp die kapot is dat ding wat je door het gaatje drukt is er afgeknapt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:43

Meestal zitten er op een Blevin Buckle 2 pennetjes óf onder elkaar óf naast elkaar (die je heel goed ín het andere deel moet schuiven).
Maar ik zie ook een scheur in het plastic (bescherm)buisje van de beugel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:44

DubbelDun schreef:
Meestal zitten er op een Blevin Buckle 2 pennetjes óf onder elkaar óf naast elkaar (die je heel goed ín het andere deel moet schuiven).
Maar ik zie ook een scheur in het plastic (bescherm)buisje van de beugel.

Deze heeft helaas maar 1 pennetje, en inderdaad is het buisje ook kapot geknapt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:48

Klinkt niet als een beste kwaliteit.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:54

DubbelDun schreef:
Klinkt niet als een beste kwaliteit.

Nou inderdaad daar twijfel ik nu ook aan! Ben er best van geschrokken want ik kom best wel eens situaties tegen waarin ik dit echt niet kan gebruiken. Dus ik ga een mail sturen kijken of ik geld terug kan krijgen en dan opzoek naar anderen. Eventueel Endurance beugelriemen met gewone stijgbeugels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:01

Bij een schoenmaker kun je waarschijnlijk de Blevin wel laten vervangen door een gewone gesp-met-pennetje. De fender zelf is nog in orde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:04

Ik zou iig wel investeren in betere kwaliteit beugels.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:17

Nou heel eerlijk gezegd ben ik er zo van geschrokken dat ik deze hele kwaliteit niet meer vertrouw en liever wat anders aanschaf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:19

Dat is wel een hele rüchsichlose beslissing... al kan ik me die ergens wel indenken.
Maar zoals het zadel nu is kun je het ook niet verkopen (of je moet de hele fenders er af laten).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:32

Ohnee ik ga niet het hele zadel verkopen hoor, ik wil alleen andere fenders en beugels. Deze fenders zijn ook niet van Barefoot. :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:24

Poeh zeg, wat zul jij geschrokken zijn zeg. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Welke kwaleit ook. Ook al is het een goedkoop merk geweest, dan nog moet je er wel vanuit kunnen gaan dat het veilig is. Als mij dit zou overkomen dan ging toch wel proberen om mijn geld terug te krijgen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:31

Net voor het eerst met de christ pad onder mijn zadel gereden. Hij ligt super!
Was eerst wat huiverig dat ie zou schuiven vanwege het lamswol, maar niks is minder waar, hij ligt super stabiel. Paardje liep er ook lekker onder. Dus ik zeg geslaagd. *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:47

Jeetje, die beugel / fender, dat is zeker schrikken :oo

Heb je ze nieuw gekocht? Kan het niet zijn dat de beugel een keer ergens achter is blijven hangen terwijl paard doorliep, dat de boel al beschadigd was en nu "plotseling" afknapte...?

Dat kapotte busje vind ik ook wel raar. Bij de Barefoot beugels zit daar een hele dikke bout in :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:12

Nee het paard is nergens achter blijven hangen, ik heb er ook nog maar een paar keer mee gereden. Ik heb ze inderdaad nieuw gekocht, ik heb net een mailtje gestuurd naar het betreffende bedrijf dus ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Ik wil toch eigenlijk wel mijn geld terug want de kwaliteit van hun producten (ze verkopen enkel hun eigen merk) vertrouw ik dus niet meer.

Klopt hoor in het plastic buisje zit een dikke bout. Ik ben alleen bang dat die beugel dan ook helemaal gammel is en die bout er dan bijvoorbeeld ook uit kan scheuren.

Zoals jullie wel merken ben ik helemaal klaar met deze fenders/beugels en ga ik dus opzoek naar wat anders.

Ik denk dat ik gewoon de brede beugelriemen wil waar normale stijgbeugels aan kunnen en dan wel graag met 2 pinnen zodat dit niet weer kan gebeuren. Welke raden jullie mij aan? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:15

Kan helaas mijn bovenstaande bericht niet meer aanpassen. Maar ik kwam deze tegen: https://www.agradi.nl/agradi-stijgbeuge ... gKPUvD_BwE

En dan de softstep van Barefoot. Hebben jullie toevallig ervaring met 1 van deze 2? De bovenste lijkt mij fijn omdat deze behoorlijk breed is (breder dan de de Barefoot). Maar de Barefoot voelt veiliger omdat Barefoot sowieso een goed merk is. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:39

Kennis van me had de Softsteps en die waren niet echt soft aan de voeten (is gewoon hard plastic) en ook het veergedeelte was al snel kapot gegaan.

Die aluminium van Agradi weet ik niet wat ik er van moet denken. De prijs lijkt me erg laag en het model is gepikt van de EZ-ride stirrups die je in aluminium, kunststof en leer bekleed hebt. Ook kun je dan kiezen uit de breedte van de 'neck'(bovenkant) passend bij je beugelriemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:44

Het Soft van de SoftSteps zit hem ook gewoon in het mee veren van het beugelblokje. Mocht er iets kapot gaan dan geven we daar gewoon garantie op hoor :) Zoiets als EZ-rides hebben we sinds dit jaar trouwens ook, dat zijn dan de Trail stijgbeugels. Zit dan ook meteen een voetstop op voor de veiligheid :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:45

Ah even gekeken naar Ez-rides, ziet er fijn uit. Ik kwam ook direct Deuber & Partner tegen, die lijken er ook weer op. Lastig hoor iets uitzoeken. :+ Ik weet in elk geval wel zeker dat ik de brede beugelriemen van Barefoot neem, die heeft in elk geval 2 pinnen dus dan kan er niet veel gebeuren.