Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Wat een leuke ervaring over de ghost, ik geef je nog hoop. Dat smalle zitten en niet schuiven is voor mij ook echt verademing geweest. Eind van de maand hier een paardje erbij, wordt ook met een ghost gereden, dus die koop ik natuurlijk ook meeDan heb ik straks 3 paarden en 2 zadels. Een paard wordt in juni 3, volgend jaar voor haar 4de verjaardag heb ik een vermoeden wat krijgt; ieder jaar een ghost zadel erbij
Fabster schreef:Fortitude, ik had dat in het begin ook wel, maar je went er snel aan en je moet maar zo denken; ook niet slecht voor je eigen balans. Je merkt meteen hoe onafhankelijk die is. Dus ik ben toen verder gegaan onder het motto; kan ik meteen mijn eigen skills verbeteren. Ik vind m nu echt heel erg fijn. Elk ander zadel voelt meteen als heel veel zadel.
Fortitude schreef:Duhelo schreef:dan leg je hem gewoon schuin erop. Maak je een haak wat hoger in je kast en haak je je zadel met de voorboom erover en met de achterkant op je zadelsteun. Of leg je een stuk deken vooraan op je zadelsteun zodat je zadel schuin komt te liggen.
Wauw. Dat had ik bijna zelf kunnen bedenken
Fortitude schreef:Fabster schreef:Fortitude, ik had dat in het begin ook wel, maar je went er snel aan en je moet maar zo denken; ook niet slecht voor je eigen balans. Je merkt meteen hoe onafhankelijk die is. Dus ik ben toen verder gegaan onder het motto; kan ik meteen mijn eigen skills verbeteren. Ik vind m nu echt heel erg fijn. Elk ander zadel voelt meteen als heel veel zadel.
Daar heb je ook wel weer gelijk in hoor, maar ik vraag me af of het voor mij haalbaar is voldoende te wennen. Kwam jij ook met rugpijn van je paard af? Ik heb nu hoog in mijn rug best last, dat heb ik nog nooit gehad![]()
Ben benieuwd wat mijn vriend morgen zegt. Misschien kan hij me genoeg corrigeren zodat ik normaal kan zitten.
Fortitude schreef:Fabster schreef:Fortitude, ik had dat in het begin ook wel, maar je went er snel aan en je moet maar zo denken; ook niet slecht voor je eigen balans. Je merkt meteen hoe onafhankelijk die is. Dus ik ben toen verder gegaan onder het motto; kan ik meteen mijn eigen skills verbeteren. Ik vind m nu echt heel erg fijn. Elk ander zadel voelt meteen als heel veel zadel.
Daar heb je ook wel weer gelijk in hoor, maar ik vraag me af of het voor mij haalbaar is voldoende te wennen. Kwam jij ook met rugpijn van je paard af? Ik heb nu hoog in mijn rug best last, dat heb ik nog nooit gehad![]()
Ben benieuwd wat mijn vriend morgen zegt. Misschien kan hij me genoeg corrigeren zodat ik normaal kan zitten.
Fortitude schreef:Er is dus nog hoop
Zou het trouwens kunnen dat ik de dikte van mijn kont wat overschat heb en daar nog een stukje extra steun mis? Ik rij normaal op een 18 inch zadel en heb nu de normale maat Ghost. De Ghost voelt echt huge!
Als ik een sok achterin stop, zou ik dan het gevoel van een kleinere maat kunnen simuleren?
De frontriser heb ik er overigens inderdaad al in gestopt.
Rachel_x schreef:Fortitude schreef:Er is dus nog hoop
Zou het trouwens kunnen dat ik de dikte van mijn kont wat overschat heb en daar nog een stukje extra steun mis? Ik rij normaal op een 18 inch zadel en heb nu de normale maat Ghost. De Ghost voelt echt huge!
Als ik een sok achterin stop, zou ik dan het gevoel van een kleinere maat kunnen simuleren?
De frontriser heb ik er overigens inderdaad al in gestopt.
Als je twijfelt qua maat dan leen jr mijn ghost eens
Buitenzinnig schreef:Klopt hoor, de zitversmaller kan de piccolo nabootsen bij een normale maat.
Kun je misschien foto's maken als je erop zit? Mag je ook via de mail sturen hoor!
Wellicht zou een firenze piccolo dan wel weer wat voor je zijn, als je wat bredere bovenbenen hebt. Die komen wat mooier uit vaak als je een piccolo neemt.