Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:39

Ja het staat echt leuk he! Ik dacht dat het niet zo mooi zou staan dit hoofdstel. Maar was eigenlijk direct overtuigd! Vandaag mee gereden maar kan echt merken dat mijn paard het veel fijner vindt! Ze was echr ontspannen en de werking van de clipjes bevalt ook goed.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:17

Staat haar echt supermooi Ilsse!
Fijn dat het hoofdstel bevalt!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:01

Ik heb besloten om voor de comptetition te gaan, twijfel alleen nog over de maat. Zijn de maten precies hetzelfde als bij de multi? Of vallen ze ook iets anders?

Bij paardendrogist wordt de competition geleverd zonder teugels, weet iemand of er wel de bitclips bij zitten? Of dat je die los moet bestellen ?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:07

Die zitten er wel bij, de bitclips :) Ik heb -na meer dan een jaar twijfelen toch de rambo competition gekocht bij de paardendrogist :D Ik weet niet hoe de maten vergelijken met de multi maar vergeleken met andere merken hoofdstellen valt het toch wel klein hoor! Normaal is cob aan de grote kant voor Niki, maar nu was cob toch echt te klein. Heb nu een Full.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:11

ilsse schreef:
Ja het staat echt leuk he! Ik dacht dat het niet zo mooi zou staan dit hoofdstel. Maar was eigenlijk direct overtuigd! Vandaag mee gereden maar kan echt merken dat mijn paard het veel fijner vindt! Ze was echr ontspannen en de werking van de clipjes bevalt ook goed.

Staat idd mooi :) Toen ik hem zelf binnen kreeg begon ik hem pas mooi te vinden bij mijn paard- ik vond het eerst toch best een lelijk hoofdstel :)

Of mijn paard het fijner vind, dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Ze schudde niet met haar hoofd maar dat komt ook omdat we in de binnenbak reden (en daar zit niet die ene minie mug die er in de buitenbak wel zit :+ ) Vanavond weer even rijden.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:20

Bedankt voor je antwoord :) ik denk dat ik dan inderdaad ook voor full moet gaan, hij heeft normaal cob (qua lente van de bakstukken) maar voor de breedte van zijn hoofd/neusriem kan hij wel een full. Dus ik denk dat ik van de competition dan ook een full (standard horse) nodig heb.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:55

Citaat:
Staat idd mooi :) Toen ik hem zelf binnen kreeg begon ik hem pas mooi te vinden bij mijn paard- ik vond het eerst toch best een lelijk hoofdstel :)

Of mijn paard het fijner vind, dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Ze schudde niet met haar hoofd maar dat komt ook omdat we in de binnenbak reden (en daar zit niet die ene minie mug die er in de buitenbak wel zit :+ ) Vanavond weer even rijden.

Ja dat had ik ook. Vond het model niet mooi. Maar begin 'm absoluut te waarderen.

Ik ben erg enthousiast. We bestellen ook de comp. voor onze fries.

Bij mijn kwpn merk ik al heel snel hoe ze iets vind. Ze is echt hypersensitief en kan bij elke inimienie verandering haar stemming zien veranderen. Het ging mij echt om de druk wat met dit hoofdstel aanzienlijk en waarneembaar veranderd. Paardlief is tot nu toe erg blij met deze verandering. Met haar enorme hoofd was het moeilijk een hoofdstel te vinden zonder drukpunten. Tot nu toe meer dan lof, ben benieuwd hoe onze fries reageerd. Ook voor haar een extra full besteld

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:09

mijn micklem knapte uit niets het riempje van de neusriem/sperriem los bleek niet goed vast te hebben gezeten!

foto gemaakt, paardendrogist gebeld, en een mail gestuurd naar hun met foto! en een dag later al een nieuwe thuisbezorgd!! (via DHL oude ingeleverd )
ik zeg top service

ik vreesde dat er een aantal weken over heen zou gaan , maar niets is minder waar!
een webshop waar je dus zeer zeker nog eens een bestelling kunt doen.

ik moet er wel bij zeggen dat de micklem die ik nu heb, beter lijkt te zitten, de maat is gewoon hetzelfde
gebleven.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:16

Dat is goed geregeld!! Top!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:33

Sorry ik heb geen tijd om 200 pagina's door te lezen... :o
Maar heeft iemand een goed resultaat met dit hoofdstel bij een paard dat niet goed tegen de druk achter de oren kan?
Elke keer als je een beetje meer druk zet op de teugels bij mijn paard schudt ze een keer met haar oren. Mijn lesgeefster raadde een hoofdstel aan dat de druk achter de oren zou verminderen.

Wie heeft er ervaring mee?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:45

Ik :) Maar dan uitte het 'niet tegen druk achter de oren kunnen' zich vooral bij het omdoen van het hoofdstel. Dan ging ze ook flink schudden wanneer het hoofdstel net achter de oren zat. Met de Micklem werd dat na een week al minder en is het nu zo goed als weg. En dat terwijl ik eerder hoofdstellen met anotomisch kopstuk had (oa BR) wat weinig tot geen verbetering gaf.

Inmiddels een aantal weken de Micklem in gebruik, na een korte wen-periode gaat paard er nu heel fijn op. Veel stabieler in de aanleuning, laat makkelijker los en zoals gezegd minder gedoe met omdoen. Ik ben er blij mee :j En paard overduidelijk ook :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:48

Op de Spoga de nieuwe multibridle gezien..... Is hetzelfde alleen met ander leer en meer een sjiek hoofdstel. Komt binnenkort in de winkel!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:44

Heb ik hem toch te vroeg gekocht dus :+

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:27

Vientje schreef:
Ik :) Maar dan uitte het 'niet tegen druk achter de oren kunnen' zich vooral bij het omdoen van het hoofdstel. Dan ging ze ook flink schudden wanneer het hoofdstel net achter de oren zat. Met de Micklem werd dat na een week al minder en is het nu zo goed als weg. En dat terwijl ik eerder hoofdstellen met anotomisch kopstuk had (oa BR) wat weinig tot geen verbetering gaf.

Inmiddels een aantal weken de Micklem in gebruik, na een korte wen-periode gaat paard er nu heel fijn op. Veel stabieler in de aanleuning, laat makkelijker los en zoals gezegd minder gedoe met omdoen. Ik ben er blij mee :j En paard overduidelijk ook :D

Fijn om te horen!! Hopelijk gaat het hoofdstel ook verbetering bij mijn paard geven..... Ik kan het vanavond lenen van iemand dus dan probeer ik het een keer uit......

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:54

Let er bij de druk achter de oren wel op dat je de kaakriem (die bovenste dus, ik bedoel niet die bij het bit) niet superstrak 'aansnoert', anders trek je het kopstuk alsnog strak is mijn ervaring inmiddels.
Verder ben ik nog steeds blij met m'n hoofdstel.

Wat me ook opviel was dat ze nu geen afdruk meer op haar neus heeft van de neusriem als het hoofdstel afgaat, terwijl ze dat bij een conventioneel dubbele neusriem wel had, die ik overigens nooit echt strak had zitten (ruim 2 vingers ertussen)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:01

amies100 schreef:
Vientje schreef:

Fijn om te horen!! Hopelijk gaat het hoofdstel ook verbetering bij mijn paard geven..... Ik kan het vanavond lenen van iemand dus dan probeer ik het een keer uit......

Je kunt wel het beste een paar keer proberen hoor, eerste keer was bij mijn paard geen noemenswaardige verbetering nog. Bij haar moest echt tussen de oortjes nog inzinken dat dit hoofdstel wel prettig zat :j

Ik zit ook nog wel wat te pielen met de lengtes van alle riempjes. Heb 'm nu maar gewoon te los zitten :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:42

quintusgl schreef:
Op de Spoga de nieuwe multibridle gezien..... Is hetzelfde alleen met ander leer en meer een sjiek hoofdstel. Komt binnenkort in de winkel!

Goed om te weten, dan wacht ik nog even!
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 09-09-14 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:09

Hallo!
Ik heb sinds kort ook interesse in dit mooie hoofdstel.
Het idee staat mij erg aan, vooral omdat het bitloos en met bit gebruikt kan worden, en ook om mee te longeren.
Maar ondervinden jullie ook nadelen aan dit hoofdstel?
En hebben jullie een tip waar ik hem enigsinds goedkoop kan bestellen?
Groetjes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:44

Ik heb 'm destijds bij de agradi met korting besteld.

Bij de mijne was de ring op de neusriem eruit gescheurd, heb 'm inmiddels laten maken en gebruik 'm nu zonder bit als kaptoom, dat bevalt goed!

Met rijden vond mijn paard een gewoon hoofdstel met hoge neusriem zonder sperriem fijner.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:13

Ze hebben de Competition in de aanbieding bij epplejeck... Alleen is dit de gene die niet bitloos gebruikt kan worden.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:15

Oh en de multi bridle ook, die kost nu €127,96. Epplejeck heeft een hele fijne en snelle levering vind ik.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:07

Ik heb ervoor gekozen om het hoofdstel van St zaum aan te schaffen. Succes met de verkoop!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:50

Ik heb begrepen dat er een nieuw model op de markt komt....weet iemand toevallig al wat het verschil gaat zijn met de oude????

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:30

Betere kwaliteit leer begreep ik, iets luxere uitstraling. Hoofdstel blijft verder hetzelfde.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:04

Mijn merrie komt vrijdag a.s. uit de belering... en is merendeels bitloos beleerd... met een Micklem. Ze is zeer moeilijk met "dingen aan d'r hoofd"zoals achter haar oren, bit indoen (maar nog meer met uitdoen) en kan zeer slecht tegen druk en spanning in dat kader.
Ik wil dus ook een Micklem aanschaffen.
Ik begrijp dat ik dan voor bitloos de Multi Bridle moet hebben?
Ze heeft maat Cob, maar ik lees dat die dingen klein uitvallen? Welke maat moet ik dan zoeken (ze heeft geen giga-hoofd, is zelf ook maar D-ponymaat).

En... is de Multi Bridle tot nu toe de enige Micklem (buiten de Competition), qua model?

Heeft er al iemand ergens een plaatje van het allernieuwste model dat er aankomt (en is dat geschikt voor bitloos?)