[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:55

uudje schreef:
Een vraagje aan de mandriana eigenaren onder ons.

Ik heb dus een mandriana besteld en wil daar dan nog een dekje zonder inlages onder leggen. Om toch een leuk kleurtje er onder te hebben. :))
Nu heb ik een mooi dekje gezien die erg gewild is op het moment en wil hem alvast bestellen voor ze niet meer leverbaar zijn. Maar nu twijfel ik of ik een dressuurmodel moet bestellen of een veelzijdig, wie kan me hierbij helpen?

Mandriana-eigenaar hier, met exact dezelfde vraag, dus ben ook benieuwd wat anderen eronder hebben liggen.. :+

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:13

pmarena schreef:
Ik vind die 3D matrassenmateriaal-inlages an sich heel mooi spul, maar toen wij het jaren geleden getest hebben, bleken ze wel snel dun te worden. En ik vond het erg tricky dat die uitstekende tussendraden die je ziet, dwars door een pad heen in je paard kunnen prikken -O-

Daarom besloten om ze zelf niet in het assortiment op te nemen.
De luchtigheid is wel echt geweldig ervan :+:

Klinkt niet fijn nee! Maar wat is het verschil met de burioni inlages, qua stevigheid/dikte/snel dun worden?

pmarena

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:22

Geen idee, want ik weet niet welke daar in zitten :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:54

pmarena schreef:

DryF dat is een schuimsoort met de zelfde eigenschappen als dat 3D mesh, maar zonder de haartjes. Van dichtbij lijkt het op de schuimkraag van een biertje.....

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:28

Kwetal schreef:
pmarena schreef:

DryF dat is een schuimsoort met de zelfde eigenschappen als dat 3D mesh, maar zonder de haartjes. Van dichtbij lijkt het op de schuimkraag van een biertje.....

Top, dank je wel :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:55

Mijn burioni textech sympanova pad (die blauwe van Nala) is wel beduidend steviger dan de fleece burioni pads.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:26

Ik heb dit zadel gekocht . Donderdag ophalen!
Ik heb een haf pad voor er onder die vrij dik is. Is dit ok of kan ik beter dunnere inlages proberen?

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:19

Serenity350 schreef:
uudje schreef:
Een vraagje aan de mandriana eigenaren onder ons.

Ik heb dus een mandriana besteld en wil daar dan nog een dekje zonder inlages onder leggen. Om toch een leuk kleurtje er onder te hebben. :))
Nu heb ik een mooi dekje gezien die erg gewild is op het moment en wil hem alvast bestellen voor ze niet meer leverbaar zijn. Maar nu twijfel ik of ik een dressuurmodel moet bestellen of een veelzijdig, wie kan me hierbij helpen?

Mandriana-eigenaar hier, met exact dezelfde vraag, dus ben ook benieuwd wat anderen eronder hebben liggen.. :+

Granduer, of door ghost een passende laten maken. Er passen ook zeker anderen onder, maar ik weet niet welke zo.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:14

sas27 schreef:
Ik heb dit zadel gekocht . Donderdag ophalen!
Ik heb een haf pad voor er onder die vrij dik is. Is dit ok of kan ik beter dunnere inlages proberen?

[ [url=m/Q34T6d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hier zeker dikke inlagen onder gebruiken want ik heb het vermoeden dat dit een vrij oud zadel is met dunne kussens er onder (zo ziet het er op de foto uit) en wellicht ook de wat oudere basis.... Let er op dat de pad inlagen groter zijn dan het kussen oppervlak, anders kan je op de randjes vervelende puntdruk krijgen....

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:34

Zadel zou 3 jaar oud moeten zijn...

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:28

Wel echt een mooi ding!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:30

@Sas Ik vind de kussens er relatief dun uitzien. Maar als het goed is, staat er een stempel in 1 van de flapjes boven de beugelriem ophanging - mogelijk kan ik daarmee achterhalen van wanneer het zadel is?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:41

Kwetal schreef:
@Sas Ik vind de kussens er relatief dun uitzien. Maar als het goed is, staat er een stempel in 1 van de flapjes boven de beugelriem ophanging - mogelijk kan ik daarmee achterhalen van wanneer het zadel is?

@kwetal ik check het even bij de verkoopster want ik ga hem donderdag pas ophalen.
Ben benieuwd nogmaals bedankt voor je hulp. Dekje wat er onder zit is trouwens een ghost dekje en zit bij de koop in.

@nala ja dat vond ik ook. Helemaal de kleur ook die ik zelf zou nemen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:47

Sas, er is niks mis met dit zadel, en vermoedelijk is de dikte van de kussens niet echt van belang gezien het type paard waar je het op gaat gebruiken, maar wel iets om in de gaten te houden wat betreft de pad :)*

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:44

Ik heb ook zulke kussens onder mijn Ghost Quilty, mijne is van 2015 geloof ik. Ik vind deze erop lijken, maar weet niet wanneer de nieuwe type kussens in de running zijn gekomen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:01

Ja, dit zijn de oudere kussens. Verder sluit ik mij aan bij de rest :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:16

@buitenzinnig.

Denk dat inderdaad voor de grandeur pad ga kiezen voor onder de mandriana. Kan ik ook eventueel de keuze maken om er wel of geen inlages in te doen. Bij een gewoon dekje heb ik die keuze niet.

En grandeur, zeker met de revisee stiksels vind ik toch altijd wel een mooi dekje. Moet ik tegen die tijd alleen even kijken welke maat ik nodig heb. En welke kleur natuurlijk.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:30

Nou, hier ook de eerste schrikreacties en jolige (bokken)sprongen uit kunnen testen met de Ghost flamenco, absoluut no problem! Dat ding ligt als een huis en zit als een luie stoel <3

Afbeelding

Hopelijk heb ik mijn shims binnenkort binnen, dan rijd ik niet meer rond met een regenboog stapeltje viltjes tussen basis en kussens _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:38

Nu ligt die kwa balans volgens mij wel supergoed! Zit je er nu helemaal goed in ook?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:43

De frontriser zit er nog in, ben benieuwd hoe hij met de shims ligt. Of ik dan nog steeds de frontriser erin stop ja of nee

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:12

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe zadel is ook goedgekeurd door Ella :D Hartstikke fijn, want nu kunnen we aan de slag! En kan ik deze leeeeeeelijke pad weg gooien en in ruilen voor een prachtige, goede pad. Dag vakantiegeld _O- :$

(Met aan de slag bedoel ik niet rijden, maar op de grond verder gaan. Alleen dan nu mét zadel. Zolang ze nog zo volop in ontwikkeling is klim ik er écht niet op :D )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:22

Iemand ervaring met een startrekk comfy? Oude model dan. Iemand die een idee heeft wat ze 2de hands waard zijn?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:23

Nice, prachtig paard ook! Ella komt hier zondag :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:44

@Berdien
Staat goed zeg dat zadel! Gaaf dier ook. Zag je foto al bij Ella op fb voorbij komen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 07:48

Ik zag de foto ook al voorbij komen bij Ella! Ik dacht al, die komt me bekend voor :D