[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:13

Ik heb inmiddels ook een Bob Marshall <3 dus ik hoor ook graag of zoiets gaat werken. De prijs is in ieder geval iets gunstiger.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:41

Kitty_ schreef:
Zam_Cas schreef:
Mag ik even iets vragen? Weet iemand waar ik een pad kan kopen voor onder een boomloos westernzadel ( missoula nut)? Eentje waar inlages in kunnen. Ik heb de grandeur pad maar wil er graag 1 met een leuk kleurtje. Bedankt alvast!

Ik heb een hoop leuke kleurtjes en krijg er deze week/begin volgende week weer een aantal nieuwe kleurtjes (en voordeliger) bij.

Ik ben zeer benieuwd, ben eigenlijk op zoek naar iets nieuws :Y)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:05

Geduld :D zodra er iets op de site staat geef ik hier en seintje

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:27

woepsie90 schreef:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een Ghost ingereden is en dus wat 'inzakt'?

Dat hangt er van af - hoe intensief rij je? En zo snel moet het nou ook weer niet "instorten" dat zou duiden op heel slecht materiaal ;)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:41

Kwetal schreef:
woepsie90 schreef:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een Ghost ingereden is en dus wat 'inzakt'?

Dat hangt er van af - hoe intensief rij je? En zo snel moet het nou ook weer niet "instorten" dat zou duiden op heel slecht materiaal ;)

Ik begin net met rijden, heb zaterdag voor de tweede x gereden, halfuurtje stap maar.
Volgende keer zal in het nieuwe jaar zijn, in een nieuwe bak dus ook alleen stap. Nog niet zo intensief dus. Vanwege hoef en rugproblemen heb ik mijn paard een paar maanden vrij gegeven maar had hem net gekocht dus tja. Nog niet echt op mijn eigen paard gereden dus :D.

Maar ik zit zo 'hoog' :+ vroeg me af of dat mijn paard is of het zadel. Het zadel ziet er ook echt als een flatgebouwtje uit vandaar dat mijn gevoel daar naar neigt. En ik ben ook niet bepaald zwaar dus hij lijkt onder mijn gewicht ook niet echt verder te zakken.

En nee, snel moet het ook niet inderdaad, goeie ;)

Afbeelding
Bij het stilstaan voor de foto ging zijn nek iets hoger, maar tijdens het stappen is zijn nek lager.

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:06

Als je er op zit, ziet het er al een stuk beter uit :j Maar met jouw frequentie van rijden zal het inderdaad wel een paar maandjes duren eer het een beetje gesetteld is :o

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:53

Loop 2 weken achter met lezen.
Maar ik heb een physiopad, al heel lang. Gebruikte ik bij mijn merrie, ging prima.

xyzutu2, interessant van die BUA. Ik heb hem ook alleen nog maar op de bok gezien.

Wel mooi zadel weer van Barefoot. xManon_ hoe groot is jouw paardje?

Grappige is, ik ben meer Barefootfan van mijzelf uit. Maar ik rijd nu een Ghost. Soms denk ik er weleens over de Barefoot weer eens te proberen. Alleen de voorboog moet ik dan echt wisselen.. Die is te smal. En ach, het is maar de vraag hoe lang we nog rijden tot het verlof.
Momenteel ligt niets perfect denk. Alles schuift snel op een rond tonnetje, haha.

Kwetal, interessant die ontwikkelingen.
Ik heb wel net nieuwe inlagen in mijn kussens zitten. Voor mij nieuw dan, haha. Dus voorlopig moet ze het ermee doen.

Woepsie, staat mooi!

RianneB, een langere pad eventueel? Ik gebruik die nu ook regelmatig en vind het wel fijn.
Ik heb een Manmat pad.

LisaMeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:09

Dyonne schreef:
Loop 2 weken achter met lezen.
Maar ik heb een physiopad, al heel lang. Gebruikte ik bij mijn merrie, ging prima.

xyzutu2, interessant van die BUA. Ik heb hem ook alleen nog maar op de bok gezien.

Grappige is, ik ben meer Barefootfan van mijzelf uit. Maar ik rijd nu een Ghost. Soms denk ik er weleens over de Barefoot weer eens te proberen. Alleen de voorboog moet ik dan echt wisselen.. Die is te smal. En ach, het is maar de vraag hoe lang we nog rijden tot het verlof.
Momenteel ligt niets perfect denk. Alles schuift snel op een rond tonnetje, haha.

Kwetal, interessant die ontwikkelingen.
Ik heb wel net nieuwe inlagen in mijn kussens zitten. Voor mij nieuw dan, haha. Dus voorlopig moet ze het ermee doen.

Woepsie, staat mooi!

RianneB, een langere pad eventueel? Ik gebruik die nu ook regelmatig en vind het wel fijn.
Ik heb een Manmat pad.

Barefoot Fan zadel is kapot :( is Ghost goed? Wat is het verschil.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:36

LisaMeers schreef:
Barefoot Fan zadel is kapot :( is Ghost goed? Wat is het verschil.

Bekijk de websites of Facebook pagina's van beide merken, laat www.boomlooszadelpasservice.nl komen om het zelf te zien. Het een is niet beter of slechter dan het ander - het is alleen anders.
En wat voor jou de hemel is, kan voor iemand anders de hel zijn.... goed inlezen, de zadels in het echt bekijken en dan een keuze maken.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:07

Mijn Ghost testzadel is er *\o/*
Vanmiddag gelijk op 't peerd gooien.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:12

Hier heb ik Lillian (boomlooszadelpasservice)een bericht gestuurd.
En ik ben erg benieuwd of ze me kan helpen.
Ik heb nog nooit een boomloos zadel gehad of op gereden of wat dan ook.
Dus ik wil graag goed advies voordat ik ga proberen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:20

LisaMeers,
Het grote verschil voor mij was de breedte van de zittingen. Bij Barefoot had ik wel meer het gevoel dichter bij mijn pony te zitten, maar kreeg ik ook last van mijn heupen als ik te lang in het zadel zat, bijvoorbeeld bij een buitenrit. Ghost zit smaller, waardoor ik langer kan rijden.

Bij Barefoot heb je ook al snel meer tussen je benen zitten. Sommige modellen hebben een dubbel zweetblad, maar de modellen met een enkel zweetblad hebben ook al aardig wat materiaal tussen jouw been en het paard.
De ghost zadels met een lang zweetblad hebben alsnog maar 1 stuk leer en en de pad tussen jouw benen en je paard. Dat was voor mij heel prettig, omdat mijn benen niet zo lang zijn en ik met een barefoot met langere zweetbladen mijn pony gewoon niet voelde.

Al heeft barefoot ook modellen met geen of korte zweetbladen, zoals de westernmodellen of de barefoot cheyenne.

Tenslotte denk ik dat je met beide zadels niet zo ver komt als je afhankelijk bent van je zadel voor steun. Dat zijn de verschillen qua ´feeling´ die ik me kan bedenken :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:01

Testdag 1 van de ghost zit erop!

Eerste indruk bij het uitpakken: dat een mooie zadels! Maar toch wat platter dan ik in eerste instantie gedacht had.

Zadel op paard gelegd en even goed gekeken. De Firenze zitting zat erop geloof ik, degene die bij voorbaat niet mijn eerste keus was. Zadel leek goed te liggen dus de bak in gegaan.

Opgestapt en overal goed gevoeld, leek acceptabel dus eens gaan warmstappen. Ik schrok overigens van het smalle gevoel, mijn Tekna zadel zit echt veel breder. Moet zeggen dat dat snel went maar wat me vooral opviel is dat ik mijn tenen veel minder naar buiten draai dan op ieder ander zadel wat ik gehad heb. Anyways, zadel zat wel fijn alleen had ik niet zoveel aan de wrongen, ik kwam er niet tegenaan. Paard liep in stap echt veel fijner; ruimer, soepeler en ontspannen. Draf was een drama: paard vroeg zich af wtf ik aan het doen was en ik eerlijk gezegd ook :') had dus echt geen steun en ben ook vrij snel afgestapt. Morgen de andere zitting proberen, heb net even 'droog' erop gezeten en die lijkt inderdaad wat meer 'gesloten' aan te voelen. Gemixte gevoelens dus maar ik ga morgen vol goede moed opnieuw proberen. De andere zitting heb ik er met al opgezet (dat gaat inderdaad heel snel en makkelijk). Er zat geloof ik ook een frontriser bij dus die neem ik ook even mee morgen.

De westip singel vind ik overigens echt fantastisch! Ik kijk even of mijn paard enthousiast blijft, maar die ga ik denk ik sowieso bestellen. Evenals de beugelriemen denk ik, erg fijne dingen!

Afbeelding
Ligt het zadel zo op de juiste plaats? Ik kreeg het idee dat ik hem te ver naar voren had liggen namelijk.

Het zadel is echt niets verschoven voor, tijdens of na na het rijden trouwens wat ook wel een verademing is en dat zonder strak aan te singelen. Alles schuift normaal altijd opzij.

En nog een vraagje voor de Ghost eigenaren... Hoe de hel past dat zadel in je zadelkast? Ik heb momenteel een iets grotere kast en daar past hij niet eens in! Binnenkort ga ik verhuizen en krijg ik weet een standaard, iets kleinere kast. Dan past het denk ik helaas niet :oo

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:11

? Mijn andere zadels zadels zijn echt veel groter dan de Ghost. Hoe kun je die nou niet in je zadelkast krijgen?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:21

Ja geen idee hij is te lang! Mijn 18inch Tekna schuif ik er zo in maar met de Ghost kreeg ik de deur niet dicht, de voorboog zat wel tegen de achterkant van de kast dus ik had volgens mij geen ruimte over. Zal morgen nog eens passen :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:25

dan leg je hem gewoon schuin erop. Maak je een haak wat hoger in je kast en haak je je zadel met de voorboom erover en met de achterkant op je zadelsteun. Of leg je een stuk deken vooraan op je zadelsteun zodat je zadel schuin komt te liggen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:26

Duhelo schreef:
dan leg je hem gewoon schuin erop. Maak je een haak wat hoger in je kast en haak je je zadel met de voorboom erover en met de achterkant op je zadelsteun. Of leg je een stuk deken vooraan op je zadelsteun zodat je zadel schuin komt te liggen.

Wauw. Dat had ik bijna zelf kunnen bedenken :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:28

Fortitude schreef:
Duhelo schreef:

Wauw. Dat had ik bijna zelf kunnen bedenken :')

:')

Handig is het uiteraard niet helemaal, maar het lukt zo wel :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:54

Ik heb bij mijn barefoot ook een handdoek eronder zodat hij schuin ligt. Kan niet m'n hoofdstel aan de deur hangen maar die hang ik aam de haak onder het zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:25

Oh dat klinkt alsof het wel goed kan komen hoor met een andere zitting!
Dat deukje in je paard op de plek van de singel :P

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:36

Sommige zadels passen beter als je ze andersom erin hangt, dus met de voorkant bij de deur. En ik heb 1 kast, een gewone 40 cm diepe stalen kast, met de zadelsteun aan de zijkant, daar kun je prima een boomloos zadel in kwijt want die staan niet breed zoals boomzadels, en daar heb ik mijn langere freeform hangen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:02

pmarena schreef:
Oh dat klinkt alsof het wel goed kan komen hoor met een andere zitting!
Dat deukje in je paard op de plek van de singel :P

Ja net alsof ik veel te strak heb aangesingeld :') flufbal.

Ik kan niet wachten tot vanmiddag haha. Als het niks wordt dan toch maar eens een afspraak maken om meerdere zadels te passen.

Bedankt voor de tips! Ik ga even puzzelen vanmiddag.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:26

Wat een leuke ervaring over de ghost, ik geef je nog hoop. Dat smalle zitten en niet schuiven is voor mij ook echt verademing geweest. Eind van de maand hier een paardje erbij, wordt ook met een ghost gereden, dus die koop ik natuurlijk ook mee :D Dan heb ik straks 3 paarden en 2 zadels. Een paard wordt in juni 3, volgend jaar voor haar 4de verjaardag heb ik een vermoeden wat krijgt; ieder jaar een ghost zadel erbij :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:50

Caily schreef:
Wat een leuke ervaring over de ghost, ik geef je nog hoop. Dat smalle zitten en niet schuiven is voor mij ook echt verademing geweest. Eind van de maand hier een paardje erbij, wordt ook met een ghost gereden, dus die koop ik natuurlijk ook mee :D Dan heb ik straks 3 paarden en 2 zadels. Een paard wordt in juni 3, volgend jaar voor haar 4de verjaardag heb ik een vermoeden wat krijgt; ieder jaar een ghost zadel erbij :+

+:)+
Ik zal ze vast waarschuwen in Italie :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:45

Dyonne schreef:
.

D-pony en het zadel een maat 1.

Is een Ghost piccolo vergelijkbaar met een Barefoot maat 1?