[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sas27

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:58

Bedankt voor jullie tips. Ik heb net gereden. Beugels gaatje naar achteren gedaan.
Cantle naar achter geplaatst en ik heb het idee dat ik al beter zit en paard makkelijker onder mij doorloopt, ik hem minder blokkeer.
Hoofd blijft een ding erg omhoog gooien en naar beneden trekken dus haal er sowieso nog even een osteo bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:23

Kijk eens aan - bedenk ook dat het rijden voor je jonge paard sowieso al een opgave is, dus even geduld :) Maar als hij pijnlijk reageert, dan zou ik er inderdaad naar laten kijken.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:28

Geen idee of het pijn is wel idioot. Ook nu door de foto's gezien dat de neusriem van mijn hoofdstel te laag hangt die ga ik ook een gaatje omhoog doen.

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:36

Ik bedoel meer of zijn rug pijn doet na het rijden, of hij dat reageert als je er met je handen (of een borstel) overheen gaat. Kan hij normaal achteruit lopen? (dus zijn rug bollen en de achterhand er onder brengen) Staan zijn heupen en schouders gelijk? Loop eens een klein zo klein mogelijk achtje en kijk of hij dan niet over zijn eigen benen struikelt en in kan buigen etc. En inderdaad - past het bit? Probeer eens bitloos.....

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:44

Uhm ik rijd bitloos haha
Ik heb net na het rijden zijn rug gevoeld. Geen problemen.
Ik kan kleine rondjes draven zonder problemen.
Achteruit lopen doet hij ietsctecgraag dus is ook geen probleem.
Maar wil hem sowieso even een check up geven door de osteo.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:46

Hahaha - oh sorry - dat was niet te zien... 8-)

Maar ik bedoel aan de hand een heel klein rondje, om een krukje of zo. En het gaat er om HOE hij naar achteren loopt...of ie door zijn kont zakt, of dat hij zijn benen achteruit steekt (dus niet inbuigt in de rug)

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:54

Ik ga er eens op letten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:41

Of hij heeft gewoon last van pollen...of het gaat niet snel genoeg naar zijn zin :=

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:57

Ik kon het niet laten! :D

Na afgelopen vrijdag de mandriana even uitgeprobeerd te hebben, die ik tijdelijk even in mijn bezit had. Ben ik helemaal verliefd geworden.
Vond hem zo stoer op mijn fjordje. En hij zat zo lekker!
Tja dan na een een uur rijden doet toch mijn knie best zeer. ( waar ik stiekem een beetje bang voor was)

Maar ik kon die mandriana maar niet uit mijn gedachten krijgen. Dus heb er toch een besteld!! *\%/*
Heb er wel wrongen bij besteld in de hoop door wat meer steun mijn knie wat minder pijnlijk is. En anders heb ik lekker pech en heb ik maar pijn aan mijn knie _O-

Hij word bruin, Met een bruine vetleren cantle en wrongen en bruine pad en singelstoten.
Het schaap word ook bruin, maar met beetje grijstint er in.
Even een foto *-:) van het schaap er bij.
Afbeelding

Ik ben nu al aan het genieten haha.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:00

uudje schreef:
Ik kon het niet laten! :D

Na afgelopen vrijdag de mandriana even uitgeprobeerd te hebben, die ik tijdelijk even in mijn bezit had. Ben ik helemaal verliefd geworden.
Vond hem zo stoer op mijn fjordje. En hij zat zo lekker!
Tja dan na een een uur rijden doet toch mijn knie best zeer. ( waar ik stiekem een beetje bang voor was)

Maar ik kon die mandriana maar niet uit mijn gedachten krijgen. Dus heb er toch een besteld!! *\%/*
Heb er wel wrongen bij besteld in de hoop door wat meer steun mijn knie wat minder pijnlijk is. En anders heb ik lekker pech en heb ik maar pijn aan mijn knie _O-

Hij word bruin, Met een bruine vetleren cantle en wrongen en bruine pad en singelstoten.
Het schaap word ook bruin, maar met beetje grijstint er in.
Even een foto *-:) van het schaap er bij.
[ [url=m/hXciZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben nu al aan het genieten haha.

_O- _O- Jij bent best grappig wist je dat? :')

Maar zonder geintjes; leuk dat je zo enthousiast bent!! Hoop heel erg dat de wrongen een beetje extra ondersteuning bieden en de knie een beetje meewerkt! **\O/**

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:09

@serenity350
Whahaha. Nou grappig word ik niet vaak genoemd.
Het is dat ik de mandriana toen al aan je had beloofd, anders had ik hem mooi zelf gehouden. :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:27

Vanavond ook weer een lekker ritje gemaakt, ik krijg het zadel steeds beter in balans. Merk wel dat ik echt paranoia ben geworden wat zadels betreft. Ligt het wel écht goed? Zie ik écht niks over het hoofd? etc etc.

Maar madam laat eigenlijk duidelijk merken wat ze ervan vindt: Ze kijkt niet eens meer op of om met zadelen (dat was op een gegeven moment bij de andere zadels anders, ze keek nooit vies of trapte oid, maar toch reageerde ze een beetje). Ze draaft en galoppeert op de kleinste hulpen aan, en loopt zo ruim dat ik er echt een beetje aan moet wennen qua zitten, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is an sich te leuk om niet te delen, maar werd gemaakt door een vrouw die toevallig langsliep en de telefoon schots en scheef hield. Heb het een beetje recht kunnen trekken, maar de verhoudingen kloppen niet echt :')
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:53

Ziet er allemaal heel goed uit en klinkt nog beter! Veel plezier met Nala +:)+

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:50

@ Nala
Dat blauwe ghost dekje staat super onder je zadel!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:15

Dat is een blauwe burioni, ik vind 'm zelf wat te groot/grof, maar de kleur is gaaf ja!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:26

Petrichor schreef:
Ik kom weer even binnen vallen! Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt met mijn Lazy Mountain, geweldig zadel en niks geen pijntjes. :D Maar door die lange rit heeft mijn paard ook gezweet en kon ik dus de afdruk van het zadel zien. Ik ben niet helemaal tevreden, tenminste ik denk dat het niet helemaal is zoals het zou moeten zijn. Zowel links als rechts heeft ze bij de beugelophang een droge plek, links is deze plek ook echt kurk droog en rechts heeft ze wel gezweet maar zie je toch een iets afwijkend 'vakje'. Ik neem aan dat dit niet helemaal goed is, klopt dat? Dan de belangrijkste vraag: wat moet ik veranderen??

[ [url=m/tD0y7e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QWueCb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan ook zijn dat er juist geen druk is.
Zolang er geen gezwollen of gevoelige plekken zijn , zou ik me niet teveel zorgen maken. (Dacht ik)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:15

Nala schreef:
Dat is een blauwe burioni, ik vind 'm zelf wat te groot/grof, maar de kleur is gaaf ja!

Ohhh, wat lijkt ie zo op de foto veel op een universeel pad van ghost zeg! Vind hem wel netjes liggen onder je zadel. En ook bij je paard past ie prima volgens mij.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:44

Nou, als je alleen de pad op de rug ziet is het een halve deken _O- Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:53

Afbeelding

En kijk. Hetzelfde zadel en pad op mijn trekpaard. Zoek de verschillen :+
(Zadel lag hier nog absoluut niet goed hoot)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:37

Vraagje. Ik heb deze inlages in mijn western grandeur zitten. Hoe verschilt dat met een Burioni fleece pad?

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:55

Ik vind die 3D matrassenmateriaal-inlages an sich heel mooi spul, maar toen wij het jaren geleden getest hebben, bleken ze wel snel dun te worden. En ik vond het erg tricky dat die uitstekende tussendraden die je ziet, dwars door een pad heen in je paard kunnen prikken -O-

Daarom besloten om ze zelf niet in het assortiment op te nemen.
De luchtigheid is wel echt geweldig ervan :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:08

Is dat het Supracor ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:40

Nee joh, dat is gewoon van dat matrassen-materiaal, een 3D spulletje zoals dat bvb. ook door Sedelogic wordt gebruikt. En FRA had er jaren geleden ook al inlages van :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:45

Nala schreef:
Nou, als je alleen de pad op de rug ziet is het een halve deken _O- [ [url=m/LoznHG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha. Nu snap ik waarom je mijn pad te groot vond :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:52

Een vraagje aan de mandriana eigenaren onder ons.

Ik heb dus een mandriana besteld en wil daar dan nog een dekje zonder inlages onder leggen. Om toch een leuk kleurtje er onder te hebben. :))
Nu heb ik een mooi dekje gezien die erg gewild is op het moment en wil hem alvast bestellen voor ze niet meer leverbaar zijn. Maar nu twijfel ik of ik een dressuurmodel moet bestellen of een veelzijdig, wie kan me hierbij helpen?