[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:12

Caily, ik heb de Ghost Quevis destijds juist gekozen door de smalle zit, omdat ik het vergeleken met ieder ander minder goed volhoud om 'breed' te zitten. Ik ben bang dat als ik er een grotere pad onder doe, dat ik dan al snel weer dat brede ga krijgen. Dus daarom zou een dun dressuurdekje misschien wel een optie zijn, want dat maakt het niet veel dikker voor m'n benen maar beschermt toch het plekje vacht dat nu wegschuurt.
Plus dat de aanschaf van een grotere pad me meteen weer veel geld kost, terwijl het alleen nodig is voor de winterperiode (als mijn paard dus zo'n dikke vacht heeft).

Dankje Buitenzinnig, dan ga ik even 'bouwen' binnenkort. Kijken of dat een beetje blijft liggen als ik de singelstoten niet meer door het lusje op de pad kan halen.

Rachel_x

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:51

Dekje boven de pad gaat idd prima :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:44

Rianna, ik heb onlangs mijn hafpad verkocht voor 40 euro, dat valt te overzien naar mijn idee. Ik heb ook een ghost en merkte geen verschil met hafpad of ghost pad, in de hafpad kunnen ook.inlages naar keuze dus dat is dan ook de enige pad die je nodig hebt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:15

RiannaB schreef:
Nog even goed gekeken vandaag, maar het wegschuren van de vacht is echt op de plek van de beugelriemen, eigenlijk boven het beugelriemhoesje. Dus sweat flaps voor de singel gaan ook niet werken.

Maar nu had een stalgenootje het geniale idee om er een gewoon dekje onder te doen. Dat zal waarschijnlijk precies over die geschuurde plekken vallen.
Dus nu mijn vraag hier weer, kan dat gewoon, dat ik er een (zo dun mogelijk) dressuurdekje op leg en daarover mijn pad+Ghost? Of wordt dat een te hoge stapel en/of te krap voor de ruggegraat?

Kan best hoor. Had ik ook met mijn oude pad zonder wol. Schuurde die vacht ook van weg. Dekje eronder en probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:30

Trekker heeft hele fijne sweat flaps met een groot oppervlakte maar wel heel dun, mocht je geen zin hebben om een groot dekje onder je kleine zadel te stoppen.

Hier zie je ze bij [***]:
Afbeelding

Als je erop zit dan zie je ze niet/nauwelijks.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:35

Oh, dat valt mee Caily. Moet je alleen wel net tegen de juiste aan lopen :P

Fabster, ik ga het dan inderdaad eerst eens even met een dressuurdekje ertussen proberen.

Xyzutu2, dankje. Zal dat ook in gedachten houden.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:13

Ik heb alleen geen idee van hoeveel ze kosten als je de sweat flaps los koopt. De levertijd zal wel een aantal weken zijn aangezien alles in Zuid Amerika wordt gemaakt voor Trekker.
Mocht je op sweat flaps overgaan dan zou ik ze wel even goed inmeten bij je paard; die van Trekker zijn heel groot en verdelen de druk dus over een groot oppervlakte, maar voor je het weet heb je een kortere singel nodig omdat die er anders niet meer onder past. 8-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:09

Zuid Amerika??? Sinds wanneer is dat? De voorraad ligt ergens in Frankrijk - de zadels werden in Europa gemaakt (ik gok ergens noord-oost - Estland, Letland - desnoods Polen....)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:36

Even een vraagje.
Welke maat van de Barefoot cheyenne komt overeen met een 15" zadel?
Ik heb een maat 0 te koop gevonden die gebruikt zou zijn voor een shet en shet x Welsh.
Het is niet bij de deur dus snel even ernaar toe rijden om te vergelijken is geen optie.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:12

Mag ik even iets vragen? Weet iemand waar ik een pad kan kopen voor onder een boomloos westernzadel ( missoula nut)? Eentje waar inlages in kunnen. Ik heb de grandeur pad maar wil er graag 1 met een leuk kleurtje. Bedankt alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:18

Kwetal schreef:
Zuid Amerika??? Sinds wanneer is dat? De voorraad ligt ergens in Frankrijk - de zadels werden in Europa gemaakt (ik gok ergens noord-oost - Estland, Letland - desnoods Polen....)

Wat grappig, ik dacht juist via een Duits forum klachten van mensen gelezen te hebben dat de levering van kussens en dergelijke zo lang duurde omdat ze uit Zuid Amerika zouden komen. Dat heb ik dan waarschijnlijk fout onthouden (nu ga ik me heel hard afvragen of er dan een ander boomloos zadel wel uit dat werelddeel komt? Of heb ik dat echt verzonnen?). Oost Europa ligt dan een stuk dichterbij. Nu hopen dat dat het ook sneller maakt. ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:30

Zam_Cas schreef:
Mag ik even iets vragen? Weet iemand waar ik een pad kan kopen voor onder een boomloos westernzadel ( missoula nut)? Eentje waar inlages in kunnen. Ik heb de grandeur pad maar wil er graag 1 met een leuk kleurtje. Bedankt alvast!

JVdekjes even zoeken op Facebook.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:33

Otti1977 schreef:
Zam_Cas schreef:

JVdekjes even zoeken op Facebook.

Kifrahorse!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:41

De ghost lijkt me ook wel wat heb nu barefoot london

Komt de wellington ook in bruin?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:55

xyzutu2 schreef:
Kwetal schreef:

Wat grappig, ik dacht juist via een Duits forum klachten van mensen gelezen te hebben dat de levering van kussens en dergelijke zo lang duurde omdat ze uit Zuid Amerika zouden komen. Dat heb ik dan waarschijnlijk fout onthouden (nu ga ik me heel hard afvragen of er dan een ander boomloos zadel wel uit dat werelddeel komt? Of heb ik dat echt verzonnen?). Oost Europa ligt dan een stuk dichterbij. Nu hopen dat dat het ook sneller maakt. ;)

Startrekk wordt in midden/zuid Amerika gemaakt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:59

WELLington moet eerst maar eens populariteit in het zwart opbouwen voordat hij in bruin komt, is de insteek :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:25

ahh jammer!! de london is in bruin ook gewoon niet te vinden.. nu alles maar op zwart overgegaan haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:33

Kwetal schreef:
Startrekk wordt in midden/zuid Amerika gemaakt :j

Dat was hem! _/-\o_
Kan ik weer rustig over andere zaken gaan piekeren. 8-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:19

hahaha - nou, piekeren is niet goed voor je gezondheid. Dus gewoon nergens over piekeren. :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:00

Zam_Cas schreef:

Ik heb een hoop leuke kleurtjes en krijg er deze week/begin volgende week weer een aantal nieuwe kleurtjes (en voordeliger) bij.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:03

Ik had mijn merrie gisteren met een drukking op de rug staan aan 2 kanten nadat ik weer een keer met de ghost heb gereden .
gisteren maar gelongeerd en vandaag even kijken hoe of wat.
Ze was ook weer erg bokkig er onder.
toch maar andere inlage gaan kijken of iets aan de kussens doen.

was trouwens niet op de plek van de beugelriem ophangen volgens mij

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:53

Hoe lang duurt het ongeveer voordat een Ghost ingereden is en dus wat 'inzakt'?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:54

Kitty_ schreef:
Zam_Cas schreef:

Ik heb een hoop leuke kleurtjes en krijg er deze week/begin volgende week weer een aantal nieuwe kleurtjes (en voordeliger) bij.

Hoe duur worden die ongeveer? :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:03

tennan schreef:
"Kitty_"]
"Zam_Cas"]

Hoe duur worden die ongeveer? :D

Ik PB je even :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:04

Passen die ook onder een Bob Marshall? Ik ben ook erg benieuwd! :j