Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:10

Ik heb er van die sprengerbeugels met vering bijbesteld. Ik hoop dat ik ook beugelriemen erbij krijg, mijne zien er niet meer uit! Helemaal niet bij stil gestaan om ernaar te vragen :')

Crazy_boon

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:35

ik heb de beugelriemen, en ze zijn heel fijn kwaliteit :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:45

Weet je ook wat ze kosten of hangt dat van de maat en/of kleur af?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:35

Ik heb ook de beugelriemen (geen zadel van AB) en ze zijn heel fijn! Ik heb er 50 euro voor betaald.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:06

ik zou er beugels en riemen bij krijgen.. maar die is hij vergeten.. hij krijgt van mij nog een berichtje dat als hij over 6 wkn komt ik ze alsnog graag wil hebben..

voor zo'n duur zadel mocht ik ze er wel gratis bij krijgen zij hij..
een brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze wel is.. dus ik heb ze gewoon gevraagd.

hij is echt niet moeilijk en heel schappelijk..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:22

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:53

ZO! Beetje laat maar toch, de foto's :) Ik was ze bijna vergeten :+

Maarja! Sorry voor het slechte GSM foto kwaliteit! De singel is aldus los en de zadel ligt ook een beetje scheef mijn excuses hiervoor!

Afbeelding

Mijn zilveren bies!

Afbeelding

Beugelriemen en hoezen

Afbeelding

Afbeelding

Ter info the beugelriemen vallen zo ver naarachter omdat het zweetblad nog omhoog steekt omdat hij nieuw is, niet omdat het zadel gekantelt is.

Ondanks dat mijn paard een hoge schoft, gezonken rug en hoge kruis heeft, heb ik echt een heel fijn zadel!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:59

Had jij die beugelriemen er apart bij besteld?

Mooi hoor!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 06:40

Mooi zadel!!!heel veel plezier ermee

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:51

Mooi zeg.. jij hebt ook ander leer op het zitvlak en kniestuk of zie ik dat nu verkeerd??

Lijkt veel op de mijne :P

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:29

ik zou ook nog even een fotootje plaatsen.. foto niet beste kwaliteit helaas..maar kan evt nieuwe plaatsen voor de gene die het willen.

over 6 weken komt hij terug en moet mijn zadel nog grondig gevuld gaan worden, want de zweetbladen vallen naar voren en ik zit te ver achter in het zadel helaas.
waardoor mijn benen dus naar voren vallen en ik ze niet stil kan houden.. het close contact idee is hierdoor helemaal weg.. beetje jammer.
hopelijk na een half jaar wachten en nu nog eens 6 weken komt daar straks verandering in.

Afbeelding
Afbeelding

je kan hier mijn singel zien die aangesingeld is, en dat de singel met stoten niet recht naar beneden vallen.
ik heb ook een hele dikke wrong maar die kun je helaas op de foto niet zien zitten omdat het zadel nog moet vormen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:12

Wel een mooi zadel! Maar krijgt je paard zo geen wondjes van de singel?en hoe werkt dat dan? Moet je dan toch meteen afrekenen of pas over 6 weken, als ie helemaal goed is?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:16

Hmm Mijn singlestoten vallen toch precies iets beter.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:18

maikeltje schreef:
Wel een mooi zadel! Maar krijgt je paard zo geen wondjes van de singel?en hoe werkt dat dan? Moet je dan toch meteen afrekenen of pas over 6 weken, als ie helemaal goed is?

ik had al een deel aanbetaald toen ik het zadel liet maken en het restant bij afleveren.
hij komt over 6 weken terug en dan betaal ik niets.. niet voor het vullen en ook geen reiskosten.
dat is zijn service.
dit heb ik al die keren niet betaald trouwens, dat hij geweest is ook het leenzadel heeft hij tussentijds nog nagekeken.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:19

maikeltje schreef:

sorry ik vergat iets, gelukkig krijgt mijn paard geen wondjes.
tenminste ik heb er nu een hele week mee gereden en hij heeft nog niets..
maar dan nog hoort de singel verder naar achteren te liggen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:21

Crazy_boon schreef:
Hmm Mijn singlestoten vallen toch precies iets beter.

ik vind jouw zadel ook veel beter liggen hoor en de kussens achter zijn veel meer gevuld bij jou.

mijn paard heeft een wat verzonken rug, dus hij zou voor bij de boom iets lager of meer om de schoft mogen liggen en dan achter wat omhoog.
maar dat komt vast wel goed, ik heb daar wel vertrouwen in.
zoveel vulling zit er nu nog niet in de kussens, en hij vertelde ook dat de kussens erg zacht zijn en hij daarom naar 6 wkn weer terug zou komen.

normaal komen andere fitters pas naar 3 maanden een keer langs om je zadel te checken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:25

my_precious schreef:
maikeltje schreef:

Ja precies. Die van mij rij ik binnen een half uur open als de singel op die plek ligt, daarom vroeg ik het ook.

De service is idd netjes hoor, eens. Ik heb ook nog geen cent hoeven betalen voor het aanmeten en later voor het bestellen en het leenzadel. Hij heeft zelfs mijn springzadel nog nagekeken en de Kiefer van de pony van mijn dochter opgevuld. Daar rekende hij ook niks voor.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:28

my_precious schreef:
maikeltje schreef:

Ja precies. Die van mij rij ik binnen een half uur open als de singel op die plek ligt, daarom vroeg ik het ook.

De service is idd netjes hoor, eens. Ik heb ook nog geen cent hoeven betalen voor het aanmeten en later voor het bestellen en het leenzadel. Hij heeft zelfs mijn springzadel nog nagekeken en de Kiefer van de pony van mijn dochter opgevuld. Daar rekende hij ook niks voor.[/quote]

wat dat betreft is hij dan toch weer te makkelijk dat hij best veel voor niets doet..

misschien dat als ik wat langer rij met het zadel, mijn paard best wondjes zou kunnen krijgen, maar dan heb ik evt nog een bontje voor om de singel totdat hij geweest is.

edit: ik zie trouwens op mijn foto dat mijn paard wel wat naar achteren staat met zijn been, daardoor lijkt het alsof hij tegen het been aan komt.. ik heb een halve hand ruimte ongeveer... dat zou dus anderhalve hand mogen zijn.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:06

Die van mij ligt ook met de singel zover naar voren (heeft ze overigens met alle zadels).. maar bij mijn paard is dat ook niet anders en daarom is mijn singelstoot ook zover naar voren gemaakt omdat het niet anders kan..
Mijn paard rijd ik daar ook echt niet door open.. Die vind het verschrikkelijk als de singel verder naar achteren ligt..
Ik ga nu wel singels proberen ook omdat ze singelnijd door de jaren heen heeft ontwikkeld.. Om te kijken of we daar ook nog wat voor kunnen doen..

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:48

Wij kregen toen bij de nieuwe zadels zonder er zelf om te vragen de nieuwe beugelriemen er gratis bij. Heel fijne riemen!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:31

ik kom hier even binnen vallen de website doet het niet ik krijg telkens een fout melding en dan kom ik op BOKT uit.

wat zijn de kosten van brandt voor een pas consult weet iemand dat? ik heb een hulsebos zadel wat aangepast moet worden. en doet hij dit aanhuis of gaat het zadel mee?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:04

Aan huis :)
Als er een grotere aanpassing gedaan moet worden zal hij het zadel mee moeten nemen. Hij past hem bij de volgende afspraak wel weer op de kleinere details aan op locatie. Als ik het goed heb is alleen opvullen 40 a 50 euro. Daarbij komen dan natuurlijk nog de voorrijkosten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:39

Wat ik begreep is dat hij alleen nog komt voor zijn eigen zadels,niet meer voor andere merken.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:44

Niet geschoten is altijd mis :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:35

het zadel zelf komt van brandt af alleen ik heb het er niet gekocht